تاریخ انتشار: 1398/11/24 19:50
کد خبر: 71025

الاهلی با سرمربی تاتنهام و اشتوتگارت مقابل استقلال

حریف دوشنبه شب استقلال از وجود یک سرمربی نسبتاً سرشناس بهره می برد که البته جای پایش در این تیم چندان محکم نیست.
الاهلی با سرمربی تاتنهام و اشتوتگارت مقابل استقلال
کریستین گراس هدایت الاهلی عربستان را به عهده دارد که از لحاظ سن و سال بزرگ‌تر از فرهاد مجیدی است و علاقه‌مندان به فوتبال اروپا با نامش آشنا هستند.
 
مرد نام‌آشنای سوئیسی
هدایت الاهلی عربستان برعهده کریستین گراس است. مربی اهل کشور سوئیس که سابقه هدایت گراس هاپرز و بازل در کشور خود را یدک می‌کشد و البته در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور یافته است. گراس در کشور خودش به عنوان یک مربی آرام شناخته می‌شود که کم عصبانی می‌شود، ولی وقتی عصبانی شود، آنگاه...
جالب اینکه گراس هاپرز تابستان سال ۱۳۷۰ در حالی که بازیکنانی، چون جیووانی البر، استفان چاپیوسات و آلن سوتر را همراه داشت، به ایران سفر کرد و دو بازی تدارکاتی مقابل استقلال و تیم امید انجام داد.
 
از اشتوتگارت تا لیگ برتر
گراس سابقه هدایت اشتوتگارت آلمان را هم در کارنامه خودش دارد، ولی قطعاً نقطه اوج کار او زمانی بوده که سرمربی تاتنهام بود و در لیگ برتر انگلیس حاضر شد. این مربی سوئیسی در سال ۱۹۹۷ سرمربی مردان سفیدپوش لندنی بود. یعنی دقیقاً همان مقطعی که فرهاد مجیدی جوان اول همین استقلال محسوب می‌شد. کریستین گراس در مقطعی یکی از استعداد‌های فوتبال سوئیس در عرصه مربیگری هم محسوب می‌شد، ولی خیلی زود جذب دلار‌های کشور‌های عربی خاورمیانه شد.
 
از مصر تا عربستان
... و بالاخره اینکه مرد سوئیسی جدا از مقطع کنونی، قبلاً هم هدایت الاهلی را برعهده داشته است. این مربی جدا از حضور روی نیمکت این تیم پولدار عربستانی، در مقطعی نیز سکاندار الزمالک مصر بوده است. او در مجموع کارنامه‌ای به مراتب سنگین‌تر از فرهاد مجیدی دارد، ولی هیچ‌کدام از تیم‌هایی که گراس هدایت آن‌ها را برعهده داشته است، دلیل نمی‌شود تصور کنیم در قیاس با سرمربی استقلال شانس بیشتری برای پیروزی دارد. 
گفتنی است رسانه های سعودی بر این باورند گراس در صورت شکست مقابل استقلال از سمت خود برکنار خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36j689

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مربی ۳۵میلیاردی در لیست خرید حریف آسیایی استقلال