تاریخ انتشار: 1398/12/07 19:24
کد خبر: 69518

نکونام: سازمان لیگ باید بازی ها را لغو کند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فردا دیدار دشواری را مقابل شاهین بوشهر داریم و امیدوارم هر سه امتیاز را کسب کنیم.
نکونام: سازمان لیگ باید بازی ها را لغو کند

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار با شاهین شهرداری بوشهراظهار داشت: تیم شاهین شهرداری بوشهر، در نیم فصل دوم  تنها نتیجه‌ی مساوی را داشته و سه بازی مقابل تیم های پیکان، ماشین سازی و نساجی را با برد پشت سر گذاشته است. ما بازی های تیم شاهین را به خوبی آنالیز کرده ایم. تیمی که در ۴ بازی ۱۰ امتیاز می‌گیرد، قابل احترام است.

نکونام ادامه داد: بی دلیل نیست که این تیم، بهترین تیم نیم فصل دوم لقب دارد.  با توجه به بازی‌های خوبی که داشته اند باید با این تیم خیلی باهوش و با تمرکز بازی کنیم تا بتوانیم بازی خوبی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. در این بازی به حداکثر توان خود نیاز داریم. متاسفانه هواداران ما حضور ندارند و این موضوع مقداری شرایط را برای ما سخت کرده است.

او افزود: واقعا جای هواداران خالی است و از این بابت ناراحت هستیم، دوست داشتیم با حضور هواداران بازی کنیم که متاسفانه در این شرایط از ما فاصله گرفته اند. امیدوارم فردا با وجود این شرایط، با تمرکز بالا و بازی خوب، انشاالله بتوانیم سه امتیاز بازی را دریافت کنیم.

جواد نکونام در واکنش به اظهارات متفاوت پیرامون تعطیلی یا برگزاری بازی‌های لیگ در شرایط شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: قبل از این که شخصی درباره ویروس کرونا صحبت کند، من خواستار لغو بازی‌ها بودم و شاید اولین نفری بودم که از این موضوع حمایت کردم. نگاه من به فوتبال صرفا فوتبالی است، منافع هیچ فردی برای من مطرح نیست و فقط به مسائل نگاه فوتبالی دارم.

سرمربی فولاد افزود: جان افراد مهم‌تر است. همین الان یک تیم را به عنوان قهرمان اعلام کنند، اتفاقی نمی‌افتد. اما اگر خدای نکرده یک بازیکن یا مربی یا هر شخص دیگری جان خود را از دست بدهد، خیلی برای ما زجرآور است. هنوز هم روی حرفم تاکید می‌کنم، گرچه به ضرر تیم خودم است.

صحبت‌های جنجالی نکونام پیش از دیدار با شاهین

ملی پوش سابق فوتبال  تصریح کرد: خدای نکرده یک عزیزی از دست برود، چند خانواده متاسف و عزادار می‌شوند و چند نفر احتمال ابتلا دارند. این بیماری خطرناک است و تا زمانی که بیماری کنترل و شرایط بهتر نشود لیگ باید تعطیل شود.

نکونام در ادامه گفت: به خاطر دارید، ۲ تیم بزرگ پایتخت مربیان خوبشان را از دست دادند و ۲ مربی دیگر به تیم پیوستند، تیم ملی کشورمان سرمربی را از دست داد و مربی جدید هم رفت. ۲ سال قبل به دلیل شرایط حاکم، خونه به خونه و نساجی را ترک کردم، که گفتند باز هم نکونام تیم را در نیم فصل ترک کرد!

او افزود: البته دیده اید که هر مربی خارجی وقتی  به ایران می‌آید، به دلیل شرایطی که وجود دارد، به عنوان مثال دستمزدش را نمی‌گیرد. از آن تیم  جدا می‌شود. اما مربی‌ های ایرانی اگر این عملکرد را داشته باشند، متهم می‌شوند. باید نگاه حرفه‌ای به شرایط فوتبال داشته باشیم. سری آ را دیده ایم، مطمئن باشید کرونا به اسپانیا و انگلیس هم برسد همین اتفاق رخ خواهد داد، چرا که جان مردم و بازیکنان برایشان مهم است. زمانی که خطای شدیدی در یک بازی انجام شود و کارت قرمز بدهند اگر در ادامه متوجه شوند که خطا شدت بیشتری داشته است، بازیکن را تا سه جلسه و حتی بیشتر هم محروم می‌کنند. این سخت گیری‌ها را به خاطر سلامتی بازیکنان انجام می‌دهند. ما متاسفانه سلامتی را در نظر نمی‌گیریم و بازی‌ها را هم برگزار می‌کنیم. در هر کدام از بازی‌ها، اگر خدای نکرده فردی بیمار باشد، بیماری به همه افراد حاضر در زمین منتقل می‌شود. تمام نگاه‌ها باید فوتبالی و ورزشی باشد.

نکونام افزود: ورزش برای سلامتی و شادابی مردم است.  نه این که مانند الان همه ترس و دلهره داشته باشیم. ما فوتبالی‌ها و بازیکنان باید کنار هم باشیم و حداقل به جان و سلامت خودمان اهمیت بدهیم. با لغو لیگ هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. مطمئن باشید اگر این روند ادامه داشته باشد، به خاطر کرونا ویروس میزبانی را هم از دست می‌دهیم.

سرمربی قرمزپوشان اهوازی گفت: ما می‌خواهیم لیگ را برگزار کنیم که بگوییم کرونا در ایران نیست؟! آن‌ها (مسئولان AFC و فیفا) به خوبی شرایط را می‌دانند و زرنگ‌تر هستند.در فوتبال کار‌هایی انجام می‌شود که فکر می‌کنیم کسی نمی‌بیند. مطمئن باشید متوجه می‌شوند و با این روند میزبانی از تیم‌ها گرفته می‌شود. از تیم ملی کشورمان هم میزبانی را خواهند گرفت.

جواد نکونام تصریح کرد: با احترام به سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، سرپرست فدراسیون و همه دوستان باید بگویم در کنار تمام زحماتی که می‌کشند و دوست دارند لیگ را منظم و مرتب برگزار کنند، الان شرایط خوبی برای ادامه لیگ نیست. همه می‌ترسند و درباره کرونا صحبت می‌کنند. مختص ایران هم نیست. در چین، اسپانیا و ایتالیا و دیگر کشور‌ها همین شرایط حاکم است. دیروز روی مجلات اسپانیا تصویری با همین مضمون منتشر شد، خواهش می‌کنم ببینید. موضوع، موضوع خطرناکی است. این که از کجا آمده و چه شده است را کاری نداریم، اما جان مردم در خطر است. امیدواریم بازی‌ها به خوبی برگزار شود و کسی هم بیمار نشود، اما به هر حال باید فکر کرد.

صحبت‌های جنجالی نکونام پیش از دیدار با شاهین

نکونام از آمادگی تیمش برای بازی با شاهین گفت: ما شرایط تیمی خوبی را دارا هستیم. با این وجود اگر لیگ به تاخیر بیافتد ناراحت می‌شویم. اما برای بازی فردا کاملا آماده هستیم و بازیکنان با تمام انگیزه، قطعا فردا بهترین بازی را خواهند داشت. امیدواریم بتوانیم روند خوب تیم را حفظ کنیم و ادامه دهیم. خدا را شکر فردا همه تیم را در اختیار داریم، حسین بیت سعید هم شرایط خوبی دارد و با تیم تمرین کرده است.انشاالله فردا بتوانیم بهترین نفرات را در زمین بگذاریم و بهترین نتیجه را بگیریم.

نکونام افزود: در فوتبال هیچ بازی آسانی وجود ندارد، کسی نمی‌تواند در هر لیگی در دنیا، نتیجه را پیش از بازی تعیین کند. آسان زمانی است که بازی تمام شود، بازی را برده باشید و توانسته باشید بازی خوبی را ارائه کنید. در نود دقیقه هر تیمی بهتر باشد، بازی را می‌برد. انتهای جدول و صدر جدول ملاک نیست. ما برای تمامی بازی‌ها آماده هستیم. از بازیکنان خواسته ام و به آن‌ها گفتم که تمام بازی‌ها، حتی بازی‌های دوستانه برای من مهم است. همه بازی‌ها را با یک چشم می‌بینیم. تمام تمرکزمان را برای هر بازی جمع می‌کنیم و برای هر بازی کاملا آماده هستیم. بازیکنان تیم هم این را می‌دانند و درک کرده اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ro7rm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکونام: نتیجه دربی برای ما اهمیتی ندارد