تاریخ انتشار: 1398/12/10 19:25
کد خبر: 69139

محرومیت احتمالی پرسپولیس از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی

هرچند پرسپولیس بازی با شهرخودرو را برد و صدرنشین مقتدر لیگ برتر لقب گرفت، اما با درد سربزرگی مواجه شده است.
محرومیت احتمالی پرسپولیس از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی
ماریو بودیمیر که در نیم‌فصل دوم سال گذشته فقط یک گل در لیگ برتر (البته گل قهرمانی) و یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم زده بود با شکایت خود ممکن است ۳ پنجره نقل و انتقالاتی این تیم را ببندد. چطور؟ توضیح می‌دهیم ...

فیفا روز چهارشنبه گذشته رأی خود برای شکایت بودیمیر را پس از بررسی لایحه دفاعیه پرسپولیس صادر کرد. این رأی از سوی امیرعلی حسینی مدیر امور بین‌الملل باشگاه دریافت شد و فوراً متن کامل رأی پس از ترجمه در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار گرفت. انصاری‌فرد هم ضمن تأکید بر رسانه‌ای نشدن رأی صادره بعد از برد پرسپولیس مقابل شهرخودرو حکم فیفا را فاش نکرد و فقط شکایت کالدرون به فیفا را با توجه به سؤالات مطروحه در جمع خبرنگاران اعلام کرد. بر اساس حکم فیفا باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر بابت مطالبات قرارداد فصل گذشته و قرارداد فصل جاری محکوم شده است. جزئیات رأی فیفا به شرح ذیل است:
*باشگاه پرسپولیس برای پرداخت این بدهی ۴۵ روز مهلت دارد و در صورتی که بدهی در مهلت تعیین شده پرداخت نشود، پرسپولیس از جذب بازیکن داخلی و خارجی در ۳ پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود، اما این محرومیت در هر بازه زمانی به محض تسویه بدهی رفع می‌شود.

*باشگاه پرسپولیس بابت فصل گذشته ۱۴۸ هزار یورو بعلاوه ۵ درصد سود (غرامت) تا روز تسویه بدهی محکوم شده است.
*بدهی ۱۴۸ هزار یورویی مربوط به پنج حقوق ماهانه بودیمیر در نیم‌فصل دوم فصل گذشته (از ۱۹ ژانویه تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹) بوده که شامل یک قسط ۲۵ هزار یورویی، ۳ قسط ۲۶ هزار یورویی و یک قسط ۱۹ هزار یورویی بوده است. بودیمیر بابت فصل قبل دریافتی اندکی داشته و به خاطر ۵ حقوق و قسط معوق خود به فیفا شکایت کرد.

*بودیمیر با استناد به حقوق معوقه خود با طرح شکایت به فیفا ضمن فسخ قرارداد یک‌طرفه مطالبات قرارداد این فصل خود را هم طلب کرده است. فیفا نیز مابه‌التفاوت قرارداد این فصل بودیمیر با پرسپولیس و قرارداد بودیمیر با تیم لوکوموتیو کرواسی را محاسبه و باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۳۲۷ هزار یورو بابت فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ محکوم کرده است. به همین دلیل بودیمیر اصل قرارداد خود با تیم کنونی اش را به فیفا ارائه کرده بود تا آن‌ها محاسبه لازم را داشته باشند. او حتی برای نشان دادن حسن نیت خود قراردادش با تیم ماقبل پرسپولیس را هم به فیفا ارائه کرده بود.
*همچنین باشگاه پرسپولیس علاوه بر این ۳۲۷هزار یورو باید سود و غرامت ۵ درصدی- از پانزدهم اکتبر ۲۰۱۹ تا روز پرداخت- را هم به این بازیکن پرداخت کند.
*کمیته حل اختلاف فیفا هرگونه شکایت دیگری را از بودیمیر را سلب و از وی خواسته شماره حساب خود را فوراً به پرسپولیس ایمیل کرده و از پرسپولیس خواسته مدارک و شواهد پرداختی را به فیفا ارائه کند.
*بر اساس رأی کمیته حل اختلاف فیفا اگر پرسپولیس پس از طی ۳ پنجره محرومیت نقل و انتقالاتی بدهی را تسویه نکند، کمیته انضباطی فیفا تصمیمات بعدی را اتخاذ خواهد کرد.
* قائم مقام کمیته حل اختلاف فیفا از آمریکا و دو همکار و وکیل هلندی فیفا قاضی این پرونده بوده‌اند.
*طبق اعلام کمیته حل اختلاف فیفا این رأی می‌تواند تا ۱۰ روز پس از ابلاغ به کمیته انضباطی فیفا تسلیم گردد و در غیر این صورت رأی به صورت قطعی در‌می‌آید و طرفین حق خود را در خصوص استیناف‌خواهی از خود سلب خواهند کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o788g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بودیمیر با وکیل گولتس از پرسپولیس شکایت کرد