تاریخ انتشار: 1398/12/12 18:54
کد خبر: 68905

افشاگری کفاشیان از برکناری علی دایی از تیم ملی

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال از موارد جدیدی در پرونده برکناری دایی و دخالت دولت وقت پرده برداشت.
افشاگری کفاشیان از برکناری علی دایی از تیم ملی

 ماجرای برکناری علی دایی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و پس از شکست مقابل عربستان همیشه یکی از تصمیمات پر حرف و حدیث مسئولان وقت بوده و شائبه دخالت دولتِ محمود احمدی‌نژاد در تصمیم‌گیری فدراسیون در آن مقطع همیشه وجود داشته و با وجود تکذیب‌های گاه و بی‌گاه علی کفاشیان، این شایعه هرگز کمرنگ نشده و حتی خود دایی هم در صحبت‌هایش آن برکناری را تصمیم رئیس جمهورِ وقت دانسته و مسئولان فدراسیون را در آن دخیل نمی‌داند. علی کفاشیان در آخرین صحبت‌های خود در برنامه پشت‌صحنه رادیو تهران حرف‌های جدیدی در این باره بر زبان آورد که با گفته‌های قبلی او کمی متفاوت است.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص برکناری دایی و شائبه دخالت محمود احمدی‌نژاد در این تصمیم گفت: برکناری دایی با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون صورت گرفت و دخالت مستقیمی از سوی دولت و علی آبادی در آن مقطع انجام نشد ولی آنها از زمان روی کار آمدن علی دایی حامی او بودند و بعد از شکست مقابل عربستان تنها کاری که کردند این بود که حمایتشان را از روی او برداشتند و با این اتفاق هیات رئیسه این آزادی عمل را پیدا کرد که خودش تصمیم‌گیری کند و رای به برکناری دایی داد. در حال حاضر که فکر می‌کنم به نظرم تصمیم آن زمان ما اشتباه بود و بهتر بود دایی به کارش ادامه دهد.

کفاشیان در مورد اینکه اگر با برداشتن حمایت دایی فدراسیون توانست او را برکنار کند به این معنی است که وی با حمایت دولت روی کار آمده بود هم توضیح داد: بله آن زمان ما به دنبال سرمربی جدید بودیم و روی گزینه‌ای به جمع بندی نمی‌رسیدیم. فقط کلمنته بود که در موردش جمع بندی صورت گرفت که او هم چون قصد داشت مربی پروازی باشد قبول نکردیم. این پروسه ۳-۴ ماه طول کشید و در نهایت تصمیم بر این شد که مربی داخلی استخدام کنیم و وقتی نام علی دایی مطرح شد به جمع بندی رسیدیم. علی آبادی در آن مقطع از دایی حمایت می‌کرد و مستقیماً نگفت که این حمایت از سوی احمدی‌نژاد است ولی قطعاً از او نظر و مشورت می‌گرفت چرا که احمدی نژاد علاقه زیادی به فوتبال داشت و در موردش نظر می‌داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2amjzy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش دایی به پیشنهاد پرسپولیس