تاریخ انتشار: 1398/12/14 20:02
کد خبر: 68683

نترسید، به پرسپولیسی ها کرونا ندادم!

علی صفایی در خصوص شرایط شهر قم و برخورد با بیماری کرونا و همچنین حضور او از این شهر در بازی پرسپولیس - شهرخودرو، توضیحات جالبی را ارائه کرد.
نترسید، به پرسپولیسی ها کرونا ندادم!

«کرونا» خبرسازترین موضوع در کشور ایران و بسیاری دیگر از نقاط جهان است. در روزهای تعطیلی لیگ، داوران نیز باتوجه به بسته بودن اماکن ورزشی در خانه هستند و در معرض از دست دادن آمادگی جسمانی قرار دارند. اما بهانه مصاحبه با علی صفایی داور باسابقه لیگ ایران، زندگی او در شهر قم و قضاوتش در بازی پرسپولیس - شهرخودرو بوده است.

* قم بسیار خلوت است و کسی در خیابان نیست!

صفایی در پاسخ به اولین سوال درخصوص کرونا گفت: من فکر میکنم قبل از همه چیز، قبل از اینکه این بحران و این بیماری و ویروس ما را از پا دربیاورد متاسفانه یکی چیزی به نام فضای مجازی و اینکه یک سری افراد چه آگاهانه و چه ناآگاهانه استرس و اضطراب را در دل مردم میندازند، ما را از پا در می‌آورد! قضیه خیلی جدی است، اصلا هم شوخی بردار نیست و بحران داریم ولی اینکه سیاه نمایی و بزرگ نمایی هم بکنیم و آمار و ارقام و شایعات غلط بدهیم یک جور خیانت به مردم است و از آن طرف هم خوش بینانه برخورد بکنیم و قضیه را جدی نگیریم باز هم خیانت به مردم است.

وی درباره دید میدانی اش از شهر خود، قم هم عنوان کرد: فکر میکنم بتوانیم ظرف یکی دو هفته که اوج این بیماری است اگر بتوانیم یکی دو هفته را رد بکنیم به امید خدا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم. در قم شهر خیلی خلوت است، مردم عمق بحران را درک کرده اند، خیلی رعایت می‌کنند اما این را خدمت شما و دوستان و داوران و حتی تیم های ورزشی که نگران ما می‌شوند و مسئولینشان لطف دارند حال ما را جویا می‌شوند خدمتتان عرض کنم که ما فعلا سالم و سلامت هستیم (با خنده).

* فقط طناب زنی می‌کنم!

او در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آمادگی جسمانی خود گفت: اماکن ورزشی که همه بسته است، بیرون هم جرات نمیکنیم برویم. من فعلا یک طناب دارم که گوشه پارکینک این کار را انجام میدهم و تمرین می‌کنم و ضربانم را بالا می‌برم و حرکات کششی، شکم پهلو و... را انجام میدهم و با طناب زدن سعی میکنم خودم را در یک فرمی نگه دارم که از شرایط دور نباشم که به امید خدا بتوانیم برگردیم به شرایط مسابقه.

داور باسابقه فوتبال ایران درباره کمبود ماسک در قم نیز عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم صحبت هایی که مسئولین کشورمان میکنند عملا هم ماسک کم است هم محلول ضدعفونی کم است و اینکه میگویند خط تولید را عوض کردند و ماسک تولید میکنند پس عملا ما در دست مردم نمیبینیم و از هر ده داروخانه شاید یکی هم ماسک نمیدهند یا اگر هم بدهند یک تعداد خیلی محدودی میدهند.

* نترسید، به پرسپولیسی ها کرونا ندادم!

علی صفایی درباره قضاوتش در بازی پرسپولیس هم گفت: چهار روز قبل بازی که ابلاغ را به من دادند و من متوجه شدم قرار است است بازی را قضاوت کنم از طریق یکی از دوستانی که در علوم پزشکی بود هماهنگی به عمل آوردم و تست های اولیه را انجام دادم و با توجه به اینکه شرایط قرنطینه را رعایت کرده بودیم و از خانه بیرون نمی‌رفتیم، همکاری کردند این تست ها را انجام دادم و با خیال راحت به تهران رفتم. کمیته داوران هم این موضوع را پیگیر بود که خدایی نکرده اتفاق خاصی نیفتد. من بیشتر از همه به جای اینکه نگران خودم باشم نگران سلامتی بازیکنان بودم و رفتم این کار را انجام دادم.

وی در پاسخ به شایعات فضای مجازی که قضاوت یک داور از قم برای این بازی را خطرناک می‌دانستند، عنوان کرد: الان چندروز از بازی گذشته، فکر میکنم اگر ما اگر مبتلا به این ویروس هم بودیم الان باید نمود می‌کرد. اما من قبل از بازی هم از طریق تمهیداتی که دوستان اندیشیدند ما تست های اولیه را انجام دادیم و حدا را شکر تا این لحظه نه من و نه هیچکدام از همکارانم که با آنها در ارتباط هستم در شهر قم مواردی که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ باشد نداریم.

* از فحاشی ها اذیت نمی‌شوم!

صفایی در این باره که حالا فرصت بیشتری برای خواندن شبکه های اجتماعی و برخورد با فحاشان اینترنتی را دارد، گفت: این مسئله، مسئله تازه ای نیست. از وقتی که من به خاطر دارم در سطح لیگ برتر قضاوت میکنم چه قبل تر از آن، این فشار روی داوری کشور ما بوده و دیواری کوتاه تر از داورها پیدا نشده ولی دیگر عادت کردیم و اذیت نمی‌شویم.

او در مورد شرایط کار داوران در خارج از کشور و نظر درباره مهاجرت مثل علیرضا فغانی توضیح داد: اولا مقایسه کردن آقای فغانی با من مقایسه درستی نیست، ایشان جزو پنج داور برتر دنیا هستند و آرزوی هر کشوری است که فردی مثل علیرصا فغانی در فوتبال آن کشور فعالیت بکند و استرالیا هم به نظر مت زرنگی کرد و کوله بازی ار تجربه و کلاس و دیسیبلین داوری ما را برد. آقای فغانی با این تجربه و‌ کلاس خیلی میتواند به درد داوری ما بخورد ولی ما متاسفانه الان از حضور ایشان محروم هستیم. اما آرزوی هر داوری است که بتواند در سطح بین‌المللی بدرخشد و بتواند آنجا فعالیت کند. اگر واقع بینانه نگاه بکنیم شرایط آن نیست که داورهای کشور ما بتوانند در کشورهای دیگر فعالیت بکنند. در لیگ های پایین تر چندین مورد داریم، مثلا در لیگ های آماتورحتی برادر آقای فغانی هم الان در کشور سوئد فعالیت میکند. ولی در سطج اول کشورهای دیگر مخصوصا کشورهایی که صاحب فوتبال هستند این امکان فراهم نیست و اگر این امکان فراهم شود همه دوستان ما از این قصیه استقبال میکنند از این قضیه.

* روی حقوق داوری اصلا حساب باز نمی‌کنیم

داور بازی پرسپولیس در خصوص تعطیلی لیگ و تاثیرش بر شرایط اقتصادی داور عنوان کرد: ما داورها این مسئله زیاد در زندگی‌مان نمود ندارد چون ما بازی به بازی حق‌الزحمه‌مان را نمیگیریم و معمولا چند هفته یکبار، شاید هفت هفته یکبار یا هشت هفته یکبار یا گاهی اوقات هم شده یک نیم فصل نمیگیرم و برای همین این قضیه نمود ندارد. به داوری اصلا نباید مادی نگاه کرد. اگر بخواهیم روی آن حساب کنیم کلا به مشکل بر میخوریم. این موضوع عملا روی زندگی داورهای ما تاثیر نمیگذارد چون اصلا روی پول داوری حساب نمیکنند بچه های ما.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwdma

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادعای عجیب استوکس؛ هر شخص دیگری هم جای من بود همین کار را می‌کرد!