تاریخ انتشار: 1398/12/18 12:22
کد خبر: 68325

استقلال؛ بهترین تیم تهاجمی در لیگ برتر

عنوان بهترین تیم تهاجمی در لیگ برتر در اختیار استقلال است. تیمی که تا به اینجای کار و با گذشت 21 هفته از بازی ها 39 گل به ثمر رسانده است. البته استقلال یک بازی کمتر انجام داده است.
استقلال؛ بهترین تیم تهاجمی در لیگ برتر

معدل گل زده استقلال در هر بازی 1.95 است. این تیم هر 46 دقیقه به طور میانگین یک گل زده است. با توجه به این آمار باید گفت استقلال این فصل در فاز تهاجمی عملکرد بسیار خوبی داشته است. با این حال استقلال تا به اینجای کار 36 امتیاز اندوخته و تیم چهارم جدول بشمار می رود. دلیل هم واضح و روشن است. به این خاطر که در فاز دفاعی به خوبی فاز تهاجمی نبوده است. دروازه استقلال در 20 بازی گذشته 22 بار باز شده است و این نشان می دهد میانگین گل خورده استقلال در هر بازی بیش از یک گل است. معدل گل خورده استقلال در هر بازی 1.1 است. دروازه استقلال هر 81 دقیقه به طور معدل یک بار باز شده است.

این آمار به وضوح نشان می دهد تیمی که می خواهد قهرمان لیگ برتر شود علاوه بر عملکرد خوب در فاز تهاجمی می بایست در فاز دفاعی هم خوب باشد. به صرف داشتن بهترین خط حمله قهرمانی به دست نمی آید.

اما جایگاه بهترین تیم در فاز دفاعی در لیگ برتر کجاست؟ پرسپولیس با 10 گل خورده در 21 بازی در صدر جدول قرار دارد. معدل گل خورده این تیم در هر بازی کمتر از نیم گل است. میانگین گل خورده این تیم در هر بازی 0.47 است. دروازه این تیم هر 189 دقیقه یک بار باز شده است. آیا پرسپولیس به لطف این خط دفاعی صدرنشین لیگ برتر شده است؟ قطعا فقط به این خاطر نیست. تیم یحیی گل محمدی اگر صدر جدول را در اختیار دارد فقط به این خاطر نیست و این موفقیت مرهون عملکرد تیم در فاز تهاجمی نیز هست. بارها و بارها به دفعات دیده ایم نه تیمی که صاحب بهترین خط حمله بوده صدر  جدول را در اختیار داشته و نه تیمی که بهترین خط دفاعی را در اختیار داشته. پرسپولیس هم اگر به لطف بهترین خط دفاعی صدرنشین است به خاطر عملکرد خوب در فاز تهاجمی هم بوده. پرسپولیس در 21 بازی 31 گل زده. معدل گل زده تیم پرسپولیس در هر بازی 1.47 است. به واقع معدل گل زده پرسپولیس در هر بازی از گل خورده یک گل بالاتر است. بدون شک تیمی که در هر بازی 1.47 گل می زند و 0.47 گل می خورد می تواند امتیازات لازم را برای کسب عنوان قهرمانی تصاحب کند. البته قهرمانی پرسپولیس در این فصل از بازی ها قطعی نیست به این خاطر که 9 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36odvy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فریبا: رسیدن استقلال به قهرمانی سخت است