تاریخ انتشار: 1398/12/18 18:00
کد خبر: 68297

میراث استراماچونی فرهاد مجیدی را به دردسر انداخت

آبی‌پوشان پایتخت سال ۹۸ را با ۳ سرمربی و چند مربی روی نیمکت خود به پایان رساندند که این همه تغییر برای تیمی چون استقلال جالب نیست.
میراث استراماچونی فرهاد مجیدی را به دردسر انداخت

استقلال سال ۹۸ در کادرفنی پرفراز و نشیب ظاهر شد. آبی‌ها که فصل پیش با شفر یکی از مدعیان کسب جام بودند، در فاصله چند هفته به پایان مسابقات شانس قهرمانی را از دست دادند.

شاید همه چیز از دربی ۸۹ آغاز شد؛ ضربه چیپ اسماعیلی به قلب شفر و گل ۳ امتیازی نوراللهی روی ضعف همیشگی دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها در خروج‌ از دروازه‌ باعث شد استقلال بازی ۶ امتیازی را به رقیب دیرینه و مدعی عنوان قهرمانی واگذار کند.

استقلال روی کاغذ همچنان شانس داشت. آنها سپاهان را در یک بازی زیبا و پربرخورد در اصفهان با گل دقیقه ۹۷ پاتوسی شکست دادند تا باز هم جز مدعیان قهرمانی باقی بمانند اما تلخ‌ترین روز آبی‌ها ۸ اردیبهشت ۹۸ بود که استقلال در مشهد با گلزنی مهاجم سابق خود، بازی را به پدیده واگذار کرد تا عملا قهرمانی را از دست داده باشد. دقیقا در همین روز بود که حکم اخراج مربی آلمانی استقلال امضا شد.

بعد از اخراج شفر دستیار اول او که محبوبیت ویژه‌ای روی سکو‌ها داشت، سرمربی موقت استقلال شد. فرهاد مجیدی بعد از شفر، ۸ بار روی نیمکت استقلال نشست که نتیجه آن ۵ پیروزی و ۳ تساوی بود. استقلال با مجیدی لیگ را در رتبه سوم جدول تمام کرد و در لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود از گروه خود نشد.

بعد از اتمام لیگ، زمانی که همه منتظر بودند مجیدی برای یک فصل دیگر روی نیمکت استقلال بنشیند روز ۲۳ خرداد آندره‌آ استراماچونی پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرمربی استقلال شد. این مربی ایتالیایی که از همان روز اول حضورش در تمرینات خیلی جدی و مصمم به نظر می‌آمد، لیگ را خوب آغاز نکرد، اما رفته‌رفته روند صعودی استقلال قابل مشاهده بود تا جایی که استراماچونی این تیم را پس از سال‌ها به صدر جدول رقابت‌ها رساند و یک مدعی ساخت که فراتر از فوتبال ایران در زمین، تاکتیک‌های کادرفنی را پیاده می‌کند.

استقلالی‌ها که از فوتبال زیبا و صدرنشینی خود، سرازپا نمی‌شناختند، ناگهان با یک خبر شوکه‌کننده مواجه شدند. ۱۸ آذر ۹۸ استراماچونی به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه داشت، تهران را ترک کرد تا شوک جدیدی به هواداران استقلال وارد شود.

بعد از رفتن استراماچونی از استقلال، جواد زرینچه، ووریا غفوری کاپیتان این تیم، بهزاد غلامپور و دکتر ستوده سکان هدایت تیم را به صورت موقت برعهده گرفتند تا تکلیف حضور استراماچونی در استقلال روشن شود. شاید هواداران این تیم آن روز‌های تلخ را هیچ‌گاه فراموش نکنند؛ روز‌هایی که روی نیمکت این تیم ۳، ۴ نفر بیشتر حضور نداشتند.

بعد از قطعی شدن جدایی استراماچونی از استقلال، فرهاد مجیدی بر خلاف میل باطنی هواداران، سرمربی تیم شد. فرهاد با استقلال تا به اینجای فصل نتایج بدی نگرفته و تقریبا سر و سامانی به کمپ آبی‌ها داده اما اینکه فرهاد تا پایان فصل چه نتایجی می‌گیرد، معمایی است که حل آن تا انتهای رقابت‌ها ادامه دارد. باید دید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و اینکه این مربی برای فصل بعد هم در جمع آبی‌پوشان می‌ماند یا باز هم تغییرات جدیدی در راه است.

در مجموع می‌توان گفت؛ استقلال در سال ۹۸ می‌توانست با شفر لیگ برتر را فتح کند، اما ضربه بد موقع اسماعیلی و شکست مقابل پدیده، این تیم را از جام دور کرد. آنها با استراماچونی پرفراز و نشیب بودند، اما بالاخره بعد از سال‌ها به صدر رسیدند؛ هرچند با استرا هم به بن‌بست برخوردند تا حالا نوبت به مجیدی برسد.

حالا مجیدی مانده و میراث استراماچونی که باید از آن حفاظت کند. فرهاد یک تیم خوب با بازیکنان آماده و شرایط رسیدن به قهرمانی یا سهمیه آسیا را تحویل گرفت و باید با شروع دوباره فصل، در انتظار درخشش آنها باشیم مگر آن که سال جدید باز هم داستان‌های جدیدی در دل خود داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36odz7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تعطیلات تمرینات استقلال ادامه خواهد شد