تاریخ انتشار: 1398/12/19 17:15
کد خبر: 68201

خلیل زاده: کرونا هم جلوی قهرمانی پرسپولیس را نمی گیرد!

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: اسکوچیچ یک مربی جنتلمن است، همه باید به او کمک کنیم.
خلیل زاده: کرونا هم جلوی قهرمانی پرسپولیس را نمی گیرد!
تمرینات پرسپولیس به مدت ۴ روز به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و قرار است مجدداً از روز سه‌شنبه (فردا) از سر گرفته شود. به همین بهانه سراغ شجاع خلیل زاده مدافع متعصب پرسپولیس رفتیم و دقایقی گپ زدیم.

قبل از هر چیز روز مرد را به تو تبریک می‌گویم.
من هم متقابلاً به شما و همه پدران ایران زمین این روز فرخنده را تبریک می‌گویم.

سکانسی هم از فیلم مطرح اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» به مناسبت روز پدر در صفحه شخصی‌ات گذاشتی و...
بله، عاشق آن دیالوگ بین پیمان معادی و لیلا حاتمی در دادگاه هستم. جایی که سیمین (لیلا حاتمی) در دادگاه و هنگام طلاق به نادر (پیمان معادی) می‌گوید «اون نمی‌فهمه که تو پسرشی؟» نادر هم جواب می‌دهد «من که می‌فهمم اون پدرمه...»

تعطیلی لیگ برتر به‌خاطر بیماری کرونا به ضرر پرسپولیس است؟ برخی از هواداران و حتی مسئولان تیم شما چنین بحثی را مطرح می‌کنند. نظری نداری؟
متأسفانه این یک بلای جدید است که دامن مردم کشورمان و برخی کشور‌های جهان را گرفته است. این تصمیمی است که مسئولان گرفته‌اند و ما هم تابع هستیم، اما طبیعی است به نفع ما نیست. با این حال پرسپولیس تیم بزرگی است و کرونا هم نمی‌تواند جلوی قهرمانی ما را بگیرد. من خودم فوتبال را با هوادار دوست دارم و برایم لذت‌بخش است. دوست دارم با هواداران عکس بیندازم یا امضا بدهم و سلفی بگیرم. به خصوص کودکان که فوق العاده هستند، اما حالا بازی‌ها هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود. چاره‌ای نیست، اما جالب هم نیست.

انصاری‌فرد گفته است اگر قرار است لیگ نوزدهم تعطیل شود اول قهرمانی ما را اعلام کنید؟
من یک بازیکن هستم و این مسائل مدیریتی را باید به مدیران سپرد. صحبت خاصی ندارم، اما همه می‌دانند فاصله ما با تیم دوم ۱۰ امتیاز است و همه‌چیز مشخص است.

تمرینات پرسپولیس هم تعطیل شده است. این تعطیلی‌ها به آمادگی شما بازیکنان لطمه نمی‌زند؟
ما به عنوان بازیکن حرفه‌ای تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد، اما به هر حال کرونا باعث بی‌نظمی و بلاتکلیفی شده است. اینکه شما نمی‌دانید چه زمانی مسابقات دقیقاً از سر گرفته می‌شود. البته گفتم که با توجه به شیوع ویروس کرونا این تصمیم هم اجباری بود و مسئولان هم به فکر سلامتی اهالی فوتبال و خانواده‌های آن‌ها هستند.

به ۱۰ امتیاز فاصله اشاره کردی. به عنوان یک بازیکن باتجربه فکر می‌کنی علت موفقیت‌های پرسپولیس چیست؟
قهرمانی و موفقیت به یک عامل بستگی ندارد. ما یک گروه خوب هستیم، اما اگر بخواهم مشخصاً به بازیکنان اشاره کنم باید بگویم ما وقتی وارد زمین می‌شویم احساس تشنگی برای برد و قهرمانی داریم.

با حضور یحیی گل‌محمدی سیستم بازی پرسپولیس هم عوض شده است. تیم علاقه زیادی به فوتبال مالکانه دارد و بازی هجومی به ضرر خط دفاعی شما نیست؟
نه! ما بازیکنان باید خودمان را با سیستم مربیان تطبیق بدهیم. آقایحیی هم خودش بازیکن پرسپولیس بوده و می‌داند هواداران فوتبال هجومی را دوست دارند. من فکر می‌کنم بچه‌ها هم در این سیستم جا افتاده و می‌افتند.

شجاع خلیل زاده بی‌تعارف یکی از بازیکنان متعصب پرسپولیس است. مرتضی فنونی‌زاده، مجتبی محرمی و اغلب بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس معتقدند تو تعصب بالایی داری و سبک بازی‌ات همچون فوتبالیست‌های متعصب آن دوران است. وقتی با پیراهن پرسپولیس وارد زمین می‌شوی چه احساسی داری؟
طبیعی است که این لباس و پیراهن پرسپولیس به من انگیزه بسیار زیادی می‌دهد. در پرسپولیس باید همیشه به فکر برنده شدن باشید و این چالش جالبی برای من و همبازیانم است. آقامرتضی و آقامجتبی لطف دارند ولی اغلب بازیکنان تیم فعلی پرسپولیس همین تفکر را دارند وگرنه سه سال پشت سر هم قهرمان نمی‌شدیم.

ولی بیرون زمین شجاع خلیل زاده خیلی فرق می‌کند؟
بله، خیلی‌ها وقتی در خیابان یا جایی غیر از زمین فوتبال می‌بینند باور نمی‌کنند من همان شجاع خلیل زاده داخل زمین باشم. برای من فوتبال جدی است. خیلی هم جدی است و هرگز دوست ندارم بازنده از زمین خارج شوم. این طرز تفکر من است و نمی‌توانم آن را عوض کنم.

می‌خواهیم یک سؤال کلیشه‌ای بپرسیم، اما جواب کلیشه‌ای نمی‌خواهیم!
بپرس!

نظرت راجع به هواداران پرسپولیس چیست؟
(بعد از کمی فکر کردن) ببینید ارزش یک تیم به جام‌هایش نیست بلکه به هوادارانش است. ما بهترین هواداران را داریم و این واقعاً ارزشمند و فوق العاده است.

راستی کریم باقری هم مربی تیم ملی شد. می‌دانیم رابطه صمیمانه و خوبی هم با هم دارید؟
اولاً به آقاکریم تبریک می‌گویم. او یک اسطوره است و بحث رابطه ما ارتباطی به تیم ملی ندارد. امیدوارم مثل پرسپولیس و دوران بازی در تیم ملی به عنوان مربی هم موفق باشد.

سرمربی تیم ملی هم عوض شد. حالا دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شده است. نظرت چیست؟
آقای اسکوچیچ یک مربی جنتلمن و بسیار فعال است. امیدوارم در تیم ملی ایران موفق باشد.

در مصاحبه با خود ما گفت که بلک‌لیست ندارد!
حتماً همین طور است.

می‌دانیم با مربیان کروات از کرانچار بگیر تا برانکو رابطه خوبی داشتی. حالا می‌توانی امیدوار باشی اسکوچیچ هم تو را دعوت کند؟
من در پرسپولیس تلاش می‌کنم و کار دیگری از دستم برنمی‌آید. به گواه دوست و دشمن در این سال‌ها باید به تیم ملی دعوت می‌شدم و نشدم. گله‌ای هم ندارم. برای من پرسپولیس هم کمتر از تیم ملی نیست. برای دراگان اسکوچیچ هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

ولی جواب سؤال ما را ندادی؟
مگر من پسرخاله کرانچار یا برانکو بودم؟ آن‌ها فوتبال من را دیدند و پسندیدند. آن‌ها مربیان بزرگی بودند و افتخار می‌کنم شاگرد آقای برانکو و کرانچار بودم. من هم با حرف برانکو موافقم و معتقدم کروات‌ها بهترین نتایج را در فوتبال ایران گرفته‌اند.

با اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود می‌کنیم؟
ان‌شا‌ءا...! همه باید انرژی مثبت به تیم ملی و آقای اسکوچیچ بدهیم و از تیم ملی حمایت کنیم. البته شنیدیم بازی‌های انتخابی جام جهانی در آسیا هم عقب می‌افتد. درست است؟

احتمالاً پاییز!
این کرونا همه را بلاتکلیف کرده است! برای تیم ملی کشورم بهترین آرزو‌ها را دارم.
 
فکر می‌کنی بتوانی طلسم را شکسته و مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شوی؟
بازی در جام جهانی قطر؟! امیدوارم اول تیم ملی کشورم به جام جهانی صعود کند و بعد هم نوبت من برسد. این یک رؤیای بزرگ است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36od97

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاع: مقصر باخت استقلال به گل‌گهر ما هستیم؟