تاریخ انتشار: 1398/12/20 09:04
کد خبر: 68138

آذری: تحکم فیفا بی سابقه بود

عضو مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دعوای استقلال و پرسپولیس دعوای «نعمتی و حیدری» است گفت: مجموعه‌ای وجود دارد که فکر می‌کنند ۶ یا ۷ نفری می‌توانند برای فوتبال تصمیم بگیرد.
آذری: تحکم فیفا بی سابقه بود

سعید آذری با اشاره به جمع آوری ۱۰ امضا برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و پس گرفتن بعضی از این امضاها گفت: بنده این نامه را اول اسفند برای فدراسیون زدم و چند بند اساسنامه را یادآوری کردم. چند روز بعد از آن هم به شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون حضوری عرض کردم. این حق قانونی اعضای مجمع است ولی طبق شواهد پیش بینی کرده بودم که اگر ما دست به اصلاحات نزنیم مجبورمان می‌کنند اساسنامه را اصلاح کنیم.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود؟ تصریح کرد: برگزار کننده مجمع فدراسیون با بالاترین سازمان در دنیا مواجه است. اتخاذ این تصمیم منوط به این است که یا سازمان بالادستی (فیفا) را متقاعد و یا انتخابات را برگزار کنند. یک سازمان بالادستی تا به حال با این حجم از تحکم صحبت نکرده بود و قاعدتاً باید به این سمت برویم که درخواست فیفا اعمال شود. فکر می‌کنم بهاروند و شکوری به این درجه از مهارت رسیده‌اند که تشخیص بدهند برگزاری انتخابات با چه ریسکی روبرو است.

آذری در خصوص اینکه چرا مجمع نقش خود را ایفا نمی کند و در زمان های مختلف تلاشی برای اصلاح اساسنامه نداشته است؟ یادآور شد: هر سیستمی بین اعضایش اعتمادسازی می کند و این باعث می شود شما بعضی مسایل را تفویض اختیار کنید.

وی سپس با کنایه به فدراسیون فوتبال افزود: ما که به فیفا اعتماد نداریم. به اعضای مجمع به رسانه ها و اتحادیه مربیان هم اعتماد نداریم. مجموعه ای هستیم که فکر می کنیم ۶ یا ۷ نفری برای فوتبال تصمیم بگیریم. اعضای فعلی فدراسیون از سرپرست و نواب رییس گرفته تا بقیه با رای در این پستها هستند. ما شما را انتخاب کردیم پس باید به مجمع احترام بگذارید.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در ادامه از نقش منفعلانه باشگاه های بزرگ و استقلال و پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: چرا استقلال و پرسپولیس مرتب درگیر «دعوای حیدری و نعمتی» هستند و هیچگاه در جلسات مجمع تاثیرگذار ظاهر نشدند. آنها شاید اصلا در بعضی از جلسات نبودند. مدیران استقلال و پرسپولیس شاید در تمام جلسات مهم به تعداد انگشتان دست حضور نداشتند. وقتی برای خودمان تصمیم سازی نمی کنیم و کار را با «باری به هر جهت» طی می کنیم همین می شود.

آذری با بیان اینکه اقدام منفعلانه اعضای مجمع باعث شد تا فیفا به جای آنها تصمیم بگیرد به «رادیو ورزش» گفت: ۹۸ درصد معضلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به انفعال مجمع بر می گردد. آیا دیده اید یک مدیر یا بازیکن معروف ایران در این خصوص صحبت کند؟ بنده بارها گفتم اساسنامه اصلاح شود ولی هیچکس وسط نمی آید بخصوص استقلال و پرسپولیس و دیگر باشگاه ها. پس شما کجا هستید؟ بیایید تصمیم بگیرید و پای تصمیمتان بمانید.

وی یادآور شد: می خواستم به اطلاع هواداران استقلال و پرسپولیس برسانم که مدیران شما تاکنون در هیچیک از تصمیماتی که منجر به بهبود اوضاع فوتبال شود نبوده و یا تاثیرگذار نبوده اند. چرا باید این دو باشگاه در این وضعیت ۴ میلیون دلار بدهکار شوند؟ چون در تصمیم گیری ها نیستند. آقای انصاریفرد و فتح الله زاده اگر صدایم را می شنوید بیاید و تاثیرگذار باشید. بخصوص انصاریفرد که قهرمان ملی بوده است. عزیزانی که لیست اصلاح اساسنامه را از باشگاه های تراکتور و آرمان گهر و گیتی پسند اصفهان امضا کردند مرد و مردانه پای کار ایستادند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته وقتی بنده به آقای انصاریفرد بحث امضای نامه را در میان گذاشتم ایشان گفت به تهران بروم تا این کار را انجام بدهد ولی من خودم به تهران نرفتم. بعد از اینکه یکسری عزیزان متوجه شدند امضایشان را پس گرفتند تقاضای امضای مجدد مطرح شده است که گویا با بیانیه فیفا خودشان به این نظر رسیدند که تا زمانی که اساسنامه اصلاح نشود این مشکل پابرجاست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqvlr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان همکاری باشگاه پرسپولیس با قدوسی/ معرفی مدیر روابط عمومی جدید به زودی