تاریخ انتشار: 1398/12/20 11:45
کد خبر: 68120

سرمربی پرسپولیس به رضایت رسید!

عملکرد بازیکنان خط میانی پرسپولیس در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر کاملا بر وفق مراد سرمربی است.
سرمربی پرسپولیس به رضایت رسید!

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در پایان هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر با ۴۷ امتیاز در صدر جدول رقابت های فصل جاری لیگ برتر قرار گرفته که اختلاف ۱۰ امتیازی با تیم دوم دارد.

سرخ ها که در پایان نیم فصل اول نیز با گابریل کالدرون در صدر جدول حضور داشتند روند خود را با حضور یحیی گل محمدی در راس کادرفنی این تیم ادامه دادند تا از سخت ترین بازی های خود امتیازات خیلی خوبی را کسب کنند.

پرسپولیس در پنج هفته با رقیبان جدی خود بازی کرد که از ۱۵ امتیاز ممکن توانست ۱۳ امتیاز کسب کند.

گل محمدی در این بازی ها تقریبا سعی کرد تا ترکیب اصلی خود را حفظ کند. از این رو سرخ ها در سه بازی ابتدایی خود با حضور یحیی گل محمدی با یازده بازیکن ثابت وارد زمین شدند اما تساوی مقابل استقلال تهران به لطف گل دقایق پایانی بشار رسن سبب ایجاد تغییر در بازی های بعدی این تیم شد.

یحیی گل محمدی بیشترین تغییر را در خط میانی تیمش ایجاد کرد تا سرخ ها بتوانند با کمترین مالکیت توپ ، بیشترین سرعت ممکن در حمل توپ از دفاع به حمله را داشته باشند.

گل محمدی از کمال کامیا بی نیا به عنوان هافبک دفاعی استفاده کرد. احمد نوراللهی نیز کنترل میانه میدان را برای سرخ ها کاملا در اختیار گرفت. هافبک موفق سرخ ها که بیشترین دقایق حضور در زمین مسابقه را نیز در لیگ برتر نوزدهم برای پرسپولیس در اختیار دارد خیلی خوب در کارهای دفاعی به کامیابی نیا کمک کرد و هر وقت هم نیاز بود جلو می آید تا با بشار رسن وظیفه بازیسازی در زمین مسابقه را انجام دهند.

هافبک عراقی پرسپولیس نیز عملکرد رضایت بخشی را در انتقال توپ به کناره های زمین داشته است تا سرخ ها با سرعت بالای مهدی ترابی و وحید امیری از دفاع رقیبان عبور کرده و به دروازه آنها برسند.

هافبک های پرسپولیس در حالی نقش پررنگی در پیروزی های متوالی سرخ ها در لیگ برتر داشته اند که مالکیت توپ کمی را نسبت به حریف داشته اند اما میزان دقت پاس آنها بالای ۸۵ درصد بوده است.

درخشش کمال کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی در بازی با شهر خودرو به اوج خود رسید تا خیال یحیی گل محمدی را بابت نبردهای تن به تن در میانه میدان راحت کند. کامیابی نیا در پنج بازی گذشته پرسپولیس در لیگ برتر، ۲۲ جدال فردی را پشت سر گذاشته است که در ۱۷ رویارویی آن موفق بوده است.

همچنین مهدی ترابی و وحید امیری نیز آمار مطلوب خود در نیم فصل اول را باز هم تکرار کردند تا یحیی گل محمدی به آنچه دلخواه فنی اش است با پرسپولیس برسد.

تیمی که در لیگ برتر مالکیت توپ کمی دارد اما خیلی راحت صاحب موقعیت گلزنی می شود. سرخ ها دقت پاس بالایی را نیز دارند و با استفاده از سرعت ویران کننده عناصر تهاجمی خود به دروازه حریفان می رسند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdb8x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل محمدی تعطیلات سرخپوشان را بیشتر می کند؟