تاریخ انتشار: 1398/12/26 09:27
کد خبر: 67512

وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف سرخابی ها را مشخص کند

پیشکسوت فوتبال گفت: واقعیت در خصوص استقلال و پرسپولیس این است که این دو باشگاه عملا ورشکسته هستند و وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف آنها را مشخص کند.
وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف سرخابی ها را مشخص کند

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: استقلال با اینکه شروع خوبی در این فصل نداشت، اما در ادامه با تسلط بیشتر استراماچونی بر اوضاع و درک متقابل تاکتیکی که بازیکنان از خواسته هایش داشتند توانست به نتایج قابل قبولی برسد. اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که همه به آن واقفیم شرایط ادامه همکاری با استراماچونی فراهم نشد. تعلل مدیران وقت و عدم توانایی در اتخاذ تصمیم مناسب در حداقل زمان ممکن باعث شد امتیازات مهمی مقابل ماشین سازی و پیکان از دست برود که حاصل این اتفاقات فاصله گرفتن از کورس صدر جدول بود.

وی اضافه کرد: در ادامه سیل مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی مثل قایدی، شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی و آماده نبودن امثال مرتضی تبریزی باعث شد تک چهره‌هایی نظیر ارسلان مطهری هم باوجود درخشش فوق العاده نتوانند نقش منجی را برای استقلال بازی کنند.

مهاجم پیشین آبی پوشان تاکید کرد: هر چقدر در فاز هجومی استقلال خوب کار می‌کرد، مشکلات ساختار دفاعی و بدنی بازیکنان باعث شده امتیازهای مهمی از دست برود. شکست عجیب با آن شرایط خاص در سیرجان هم کار را برای رسیدن به قهرمانی خیلی سخت‌تر کرده است.

کاردار خاطرنشان ساخت: از منظر مدیریتی، به نظر من این حجم از بدهی‌های انباشته‌ای که باشگاه‌های دولتی ما دارند، باعث شده عملاً فوتبال ما ورشکسته باشد. این در مورد هر دو باشگاهی که مستقیماً به بدنه وزارت ورزش می‌رسند هم صدق می‌کند. هم استقلال هم پرسپولیس هر دو بدهی‌های انباشته‌ای دارند و هر مدیری هم در این دو باشگاه کار کند باز هم بدهی‌ها بیشتر می‌شود و دلیلش هم کاملاً واضح هست.

پیشکسوت آبی پوشان تاکید کرد: وزارت ورزش تکلیف این دو باشگاه پرطرفدار را مشخص نمی‌کند، اگر دولتی هستند (که هستند) باید برای مصوبه‌های لازم از مجلس اخذ شود تا دارای ردیف بودجه شوند.

وی بیان داشت: گویا قرار است سرخابی‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند و سهام شأن در بورس به فروش برسد. قبل از آن باید بدهی‌های این باشگاه‌ها کاملاً تسویه شود، چون هیچ بازرگان، نهاد، شرکت تجاری یا… شرکت زیان ده‌ای را خریداری نخواهد کرد.

مهاجم پیشین آبی‌ها گفت: در حال حاضر متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که نه دو تیم منحل می‌شوند، نه برای آنها بودجه تخصیص داده می‌شود و نه دولت از خیر مالکیت آنها می‌گذرد. پس هر مدیری در رأس کار قرار گیرد عملاً تفاوتی در اصل قضیه صورت نمی‌گیرد.

پیشکسوت فوتبال خاطر نشان ساخت: در ایتالیا وقتی باشگاه‌های بزرگی مثل فیورنتینا و پارما بدهی کلان داشتند، اعلام ورشکستگی کردند و منحل شدند. به جای آنها باشگاه‌های جدیدی بدون سابقه مالی تأسیس شدند و از دسته‌های پایین‌تر شروع کردند و الان در سطح اول سری آ در حال رقابت هستند. شاید این روش را هم بتوان راه حلی برای این معضل در نظر گرفت.

کاردار در ادامه بیان داشت: هر چند آقای فتح الله زاده که حالا برای چندمین بار به مدیرعاملی استقلال رسیده سابقه بستن تیم‌های پر ستاره داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که از آخرین دوره‌ای که ایشان مسئولیت داشتند سال‌ها می‌گذرد و خیلی از شرایط تفاوت کرده است. باید دید آیا ایشان هم به صف مدیرانی خواهند پیوست که بدهی انباشته ایجاد می‌کنند یا می‌توانند اندکی از بدهی‌ها را کاسته و در کنار آن نتیجه گیری هم داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lrvo7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماجرای مشکل مالی استقلال چیست؟