تاریخ انتشار: 1399/01/08 17:40
کد خبر: 66800

لژیونر ملی پوش از دنیای فوتبال خداحافظی می کند

لژیونر فوتبال کشورمان در گفت‌وگوی نوروزی خود صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که خواندنش خالی از لطف نیست.
لژیونر ملی پوش از دنیای فوتبال خداحافظی می کند

سعید عزت‌اللهی، یکی از مستعدترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است که با وجود سن کم خود سابقه ۵ سال حضور در فوتبال اروپا را دارد و تا پیش از مصدومیت سنگین خود در زمستان ۹۷ که سبب شد حدود ۸ ماه از فوتبال دور بماند، یکی از ارکان اصلی تیم ملی در زمان کارلوس کی روش محسوب می‌شود. عزت‌اللهی به دنبال عبور از شرایط سخت پس از مصدومیت در اواخر سال ۹۸ به یکی از نفرات تاثیرگذار تیم یوپن در ژوپلیرلیگ تبدیل شد و اکنون امیدوار است با تداوم این روند، به سرعت جای خود را در ترکیب تیمی که اکنون با هدایت دراگان اسکوچیچ (مربی مورد علاقه عزت‌اللهی) هدایت آن را عهده دارد بگیرد.

زمان تحویل سال دوست داری کنار چه کسانی باشی و آرزویتان در آن لحظه چیست؟
قطعا هرکسی دوست دارد لحظه سال تحویل کنار خانواده و عزیزانش باشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. بزرگ‌ترین آرزوی من هم سلامتی است چراکه هیچ چیز جای سلامتی را نمی‌گیرد. البته امیدوارم تمام انسان‌ها انشالله در سال جدید به آرزو‌های قلبی و موفقیت‌هایی که در ذهن دارند برسند.

بهترین جایی که دوست داری در تعطیلات نوروز بروی کجاست؟
با توجه به حرفه مان تعطیلات نوروزی نداریم و من هم چندان به این موضوع فکر نکرده ام. البته طبیعی است علاقه دارم به انزلی، شهر خودم بروم تا ضمن بودن کنار خانواده از طبیعت شمال کشور لذت ببرم.

بهترین خریدت در شب عید چیست؟
بهترین خرید شب عید برای من ماهی قرمز بوده و خیلی آن را دوست دارم. همین الان هم که ۲۳ سالم شده است برای خریدن ماهی قرمز و قرار دادن آن سر سفره هفت سین تمایل زیادی دارم.

خوشمزه‌ترین غذا در شب عید؟
۱۰۰ درصد سبزی پلو با ماهی.

بهترین سین هفت سین؟
من سبزه را به دلیل رنگ و طراوتش به تمام سین‌های دیگر هفت سین ترجیح می‌دهم و در این سفره سبزه جلوه خاصی دارد.

قشنگ‌ترین رسم نوروز؟
عیدی دادن و دید و بازدید قشنگ‌ترین رسم نوروز است.

به نظرت خوشمزه‌ترین تنقلات نوروز چیست؟
من آجیل به ویژه بادام هندی را از سایر تنقلات نوروز بیشتر دوست دارم.

چه حسی نسبت به سال موش داری؟
من از خود موش به هیچ وجه خوشم نمی‌آید و جزء معدود حیوان‌هایی است که نمی‌توانم با آن ارتباط برقرار کنم، اما امیدوارم دست کم سالی که به نام موش است خوش یمن باشد. یادم می‌آید در کارتون تام و جری، آن موش مدام دنبال پنیر بود و امیدوارم سال موش هم مانند آن پنیر کلی اتفاق‌های خوش مزه برای مردم داشته باشد.

چه نمره‌ای به خودت در سال ۹۸ می‌دهید؟
قطعا نمره متوسط رو به بالایی به خودم در سال ۹۸ می‌دهم چراکه در این سال یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌های زندگی ام را تجربه کردم. مصدومیت سبب شد ۶ تا ۸ ماه از فوتبال دور شوم. آن هم در اوج فوتبالم.

غم انگیزترین اتفاق سال ۹۸ برایت چه بود؟
بزرگ‌ترین حسرت من غیبت در جام ملت‌های آسیا است.

بهترین اتفاق سال ۹۸ برایت چیست؟
بهترین اتفاق سال ۹۸ این بود که سختی آسیب دیدگی را تحمل کردم و توانستم بازگردم. خانواده ام در این مسیر خیلی به من کمک کردند. در دوران مصدومیت خیلی درس‌های زیادی گرفتم و فکر می‌کنم بهترین دست آورد عبور از این سختی است.

بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنی چیست؟
بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنم این است که در حرفه خودم و ورزش فوتبال چه در عرصه ملی و باشگاهی روز به روز پیشرفت کنم. امیدوارم در سال جدید بتوانیم با تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده و با صعود به جام جهانی دل مردم را شاد کنیم.

سیزده به در را چگونه می‌گذرانید؟
چندین سال است ما سیزده به در نداریم چراکه درگیر تمرینات و لیگ‌های اروپایی هستیم و تمرینات تیم‌های این قاره در روز سیزده به در همیشه برقرار است. البته این روز را واقعا دوست دارم و دلم می‌خواهد پس از چندین سال فرصتی پیش بیاید تا یک بار دیگر سیزده به در را تجربه کنم.

به نظرت فوتبال ایران در سال ۹۸ در چه زمینه‌هایی پیشرفت یا پسرفت داشته است؟
مسائل زیادی وجود دارد که باید به آن صحبت کرد که فکر نمی‌کنم در این مصاحبه بگنجد. فقط امیدوارم تمام مشکلات کم یا زیادی که وجود دارد و همه آن را می‌دانیم برطرف شود و گام رو به جلویی برای فوتبال ایران برداریم. متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان، کم و کاستی‌های زیادی در این فوتبال وجود دارد و طبیعی است که چنین فشار‌هایی به فوتبال‌مان بیاید. امیدوارم دست کم تصمیم‌های قابل قبولی گرفته شود تا با کمترین امکانات بتوانیم پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم.

در تعطیلات نوروز مطالعه می‌کنی و اگر این کار را انجام بدهی چه کتابی می‌خوانی؟
من در کل آدمی نیستم که فقط در ایام خاصی مطالعه کنم، اما در ایام نوروز هم کم و بیش مطالعه دارم. کلا کتابی که جذاب باشد در هر زمانی می‌خوانم و آن را دنبال می‌کنم. این موضوع ربطی به ایام نوروز ندارد. بیشتر هم سعی می‌کنم کتاب‌هایی که درباره زندگی فوتبالیست‌های بزرگ و افراد مشهور که اکنون موفق هستند بخوانم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنم.

یک دروغ سیزده بگو؟
بزرگ‌ترین دروغ سیزدهی که می‌توانم بگویم این است که در سال ۹۹ از فوتبال خداحافظی می‌کنم!

بهترین سریالی که تاکنون در ایام نوروز دیده‌ای چیست؟
من در دوران کودکی ام مدام کانال‌های تلویزیونی را برای تماشای سریال‌های طنز نوروزی عوض می‌کردم و خیلی سریال‌های آن دوران به ویژه برای من جذاب بود.

پیام نوروزی‌ات برای مردم چیست؟
اکنون کشور ما از لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط بسیار سختی است و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم با توجه به نبودن اطمینان خاطر به سفر نرفته و تا می‌توانند در منزل خودشان بمانند تا این ویروس به صورت کامل ریشه کن شود. همیشه زمان برای سفر وجود دارد و باید مراقب سلامتی مان باشیم. اگر اتفاق جبران ناپذیری برای سلامتی خود و عزیزان مان بیفتد دیگر نمی‌توانیم خود را ببخشیم. به همین دلیل توصیه می‌کنم مردم سلامتی را اولویت قرار بدهند.

قشنگ‌ترین رسم مردم انزلی در نوروز چیست؟
قشنگ‌ترین رسم مردم انزلی رسمی است که کل کشور آن را انجام می‌دهند و همان دید و بازدید کوچک تر‌ها از بزرگ‌تر‌ها در آغاز سال جدید است. فکر می‌کنم این رسم خیلی قشنگ است و امیدوارم همچنان پابرجا بماند.

سابقه داشته ایام نوروز در سفر، جریمه رانندگی شوی؟
خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.

نظرت درباره شعار هر سال چیست و آیا این شعار عملی می‌شود یا خیر؟
شعار برای عملی شدن نیاز به همبستگی و عمل کردن همگانی دارد. هر وقت همه همدل شویم، شعار‌ها عملی می‌شود در غیر این صورت اتفاقی رخ نمی‌دهد.

باتوجه به بیماری کرونا اگر جایی میهمانی بروی می‌توانی از آجیل خوردن صرف نظر کنی؟
بی شک آجیل چیزی نیست که در این وضعیت مرا تحت تاثیر قرار بدهد. با توجه به شیوع کرونا سلامتی مهم‌تر است یا خوردن آجیل.

یک تعریف از فصل بهار؟
بهار فصل شادابی است.

عید نوروز در یک جمله؟
نوروز شروعی دوباره برای پروازی دوباره است.

با کسی قهر هستی. در سال جدید نمی‌خواهی به او پیام بدهی؟
نه کلا آدمی نیستم که با کسی قهر نیستم.

نظرتان در مورد رشته‌های زیر:
والیبال: ورزش هیجان انگیز
فوتبال: رویای کودکی تا به امروز
بسکتبال: ورزش آسمانخراش‌ها

نظرت درباره اسامی زیر:
ملوان: عشق هر انزلی چی.
محمد احمدزاده: کاشف استعداد‌ها.
دراگان اسکوچیچ: باهوش و سخت کوش.
اتلتیکو مادرید: برای من پنجره‌ای رو به فوتبال اروپا.
گل آفساید به اسپانیا: بزرگ‌ترین حسرت ورزشی ام تا به امروز.
کارلوس کی‌روش: الماسی که قدرش را ندانستیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45deno

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدی ترین گزینه برای پست مدیرعاملی استقلال