تاریخ انتشار: 1399/01/09 19:31
کد خبر: 66704

اقدام عجیب AFC علت تفرقه میان هواداران استقلال و پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جذب مخاطب در این روزهای تعطیلی فوتبال به برگزاری نظرسنجی هایی بی اساس می کند.
اقدام عجیب AFC علت تفرقه میان هواداران استقلال و پرسپولیس

این روزها ویروس کرونا باعث تعطیلی تمام مسابقات فوتبال جهان شده و ارگان های مرتبط با این ورزش این روزها دست به هر کاری می زنند تا اسپانسرها و کابرانشان را مشغول نگه دارند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از این نهادها است که این روزها به خاطر کسادی بازار فوتبال دست به ارائه نظرسنجی هایی زده تا کاربرانش را مثل زمان برگزاری مسابقات نگه دارد. اما این ساختار مدیریت رسانه AFC پیش از این چندین بار نشان داده که عملکرد بسیار ضعیفی حتی در اطلاع رسانی اخبار دارد و در موضوع تعویق بازی های لیگ قهرمانان آسیا چندین بار شاهد اشتباهات این نهاد بلند مرتبه فوتبال آسیا بودیم.

این روزها ادمین های AFC در فضای مجازی به نظر برای جذب مخاطب، نظرسنجی هایی را بدون درنظر گرفتن ملاک و معیاری راه می اندازند تا توجه هواداران تیم های بزرگ آسیا را به خود جلب کنند.

درباره ایرانی ها باید به نظرسنجی جنجالی و پر از ابهام AFC در هفته گذشته اشاره کرد که برای انتخاب بهترین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا گذاشته بود. حضور فرهاد مجیدی، سیدجلال حسینی، مهدی رحمتی، احسان حاج صفی و قاسم حدادی فر در این نظرسنجی به عنوان کاندیداها سوال های زیادی را در ذهن کاربران ایجاد می کرد. چگونه نام  این بازیکنان انتخاب شده و اساسا ملاک ای اف سی برای انتخاب نفرات چیست؟ و بسیاری از سوال های دیگر باعث می شد تا این نظرسنجی بدون درنظر گرفتن ملاک های اساسی برگزار شده باشد.

صبح روز گذشته این نظرسنجی به پایان رسید و سیدجلال حسینی با کسب 51 درصد آراء به عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان از دید کاربران انتخاب شد. فرهاد مجیدی نیز با کسب 48 درصد آراء دوم شد.

اما این پایان داستان نبود به نظر ادمین های AFC شیطنتی کردند و رای گیری را دوباره باز کردند اما نکته اینجا بود که نمی توانستید رای بدهید ولی آمار آراء افزایش می یافت. شب گذشته رای مجیدی از حسینی بالاتر رفت و مجیدی 50 درصد آراء را کسب کرد تا حسینی با 49 درصد دوم شود و به نوعی نظرسنجی با برنده شدن اسطوره استقلالی ها به پایان رسید.

به نظر می رسید این داستان تمام شده اما این نظرسنجی با وجود اینکه کاربران حق رای نداشتند دوباره امروز(شنبه) دستخوش تغییر قرار گرفت و در نهایت دوباره کاپیتان پرسپولیس از مجیدی جلو زد و رای برگشت. سیدجلال با کسب 50 درصد اول شد و مجیدی با کسب 49 درصد دوم شد.

با نگاه تحلیلی به این موضوع می توان دانست این حرکت ادمین های AFC تنها برای جذب کاربر در روزهای تعطیلی فوتبال بوده اما باعث ایجاد تنشی شدید میان  هواداران و مسئولان دو باشگاه بزرگ شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر نشان داد که برای برنامه ریزی فوتبال قاره کهن شایسته نیست و رفتاری حرفه ای ندارد.

البته این تاکتیک به دور از اخلاق ورزشی و حرفه ای ادمین های AFC به نظر تنها برای ایران نیست بلکه روز گذشته نیز یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین بازیکن عربستانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد تا هواداران الهلال و الاتحاد دو باشگاه بزرگ عربستان را مثل استقلال و پرسپولیس به جان هم بندازد و به نوعی برای خود مخاطب جذب کند.

در پایان باید بگوییم AFC در این روزهای کرونایی که همه به دنبال همبستگی و اتحاد مردم هستند تا از شر این بیماری راحت شوند اما با برگزاری یک نظرسنجی غیرحرفه ای و بی اساس باعث تفرقه هواداران و مردم فوتبال دوست شده است. هواداران واقعی فوتبال باید بدانند برای انتخاب اسطوره فوتبال ایران در لیگ قهرمانان این نظرسنجی AFC نمی تواند معیار مناسبی باشد.

یکی از دلایل بی محتوا بودن این چنین نظرسنجی هایی زمان نامناسبی است که برای آن در نظر گرفته شده است. انتخاب بهترین بازیکن ایرانی در طول تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در این زمانی که نه پایان لیگ قهرمانان آسیا است نه پایان سال میلادی چه معنا و مفهومی دارد؟ 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397llo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شیخ دیاباته باعث کری خوانی پرسپولیسی ها شد!