تاریخ انتشار: 1399/01/10 20:21
پاشازاده :همه انتصاب‌های استقلال اشتباه است!
کد خبر: 66606

تغییرات در کادر مدیریتی استقلال شبیه به فاجعه است

مدافع سابق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال معتقد است که تغییرات زیاد در کادر مدیریتی این باشگاه چیزی شبیه به فاجعه است.
 تغییرات در کادر مدیریتی استقلال شبیه به فاجعه است

 مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق استقلال که سابقه زیادی در عرصه مربیگری در لیگ‌های یک و دو دارد در خصوص پایان لیگ در شرایط موجود گفت: « من تصور می‌کنم که بهترین تصمیم ممکن می‌توان تبعیت و پیروی از بیانه یوفا و فوتبال اروپا باشد که گویا قرار بر این شده که مسابقات به شکل تعطیل دربیاید. چرا که معتقدم برخلاف برخی از اظهارات نسنجیده که در این چند وقت اخیر در همین ارتباط شنیده‌ایم، تصمیماتی که از طرف فوتبال اروپا اتخاذ شود قطعاً ملاک و ضمانت اجرایی بالاتری دارد.»

وی در ادامه همین صحبت افزود: «البته می‌دانم که در صورت باطل کردن لیگ چه تبعات سنگینی ممکن است به وجود بیاید اما واقعاً چاره‌ای نیست. به این خاطر این را می‌گویم که هیچ‌کسی در دنیا نمی‌تواند تاریخ دقیقی برای اتمام و ریشه‌کن شدن این ویروس قائل شود. شما این را هم باید در نظر بگیرید که تنها بحث ما لیگ برتر نیست که برفرض مثال 4 تیم بالای جدول یک جام چهارجانبه برگزار کنند. در حال حاضر در لیگ‌های یک و دو اگر اشتباه نکنم هنوز 7 تا 8 تیم روی کاغذ امیدوارند به لیگ بالاتر صعود کنند و این درواقع کار را سخت می‌کند.»

 پاشازاده در ارتباط با استعفای فتح‌الله زاده و تغییرات متعدد در سطح مدیریتی باشگاه استقلال بیان داشت: «به هر آقای فتح‌الله زاده جزو افرادی بودند که تجربه چنین کاری را داشتند و هواداران استقلال شناخت و درعین‌حال اعتماد بیشتری به نسبت سایرین به او داشتند و در دوران حضورش در استقلال کارنامه قابل قبولی را از خودش بر جای گذاشته بود. من فکر می‌کنم اگر ایشان در سمت خودش باقی می‌ماند و کنترل اوضاع را در دست می‌گرفت استقلال می‌توانست ظرف چند سال آینده به‌روزهای خوبش برگردد.»

وی درباره این موضوع که درجایی گفته بود که مریضی ایشان را قبول ندارد توضیح داد: «من با توجه به شناخت خوبی که از ایشان دارم می‌دانستم که دچار یک کسالت قدیمی هستند اما در اوج بیماری هم همیشه با تمام وجود در خدمت استقلال بود و حاضر نمی‌شد کار را زمین بگذارد.»

مدافع سابق تیم ملی ایران در همین رابطه ادامه داد: «با توجه با انتصابات جدیدی که در باشگاه به وقوع پیوسته است باید منتظر بمانیم و ببینم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما آنچه مسلم است در عرض یک سال این‌همه تغییرات در کادر فنی و سرپرستی و مدیریتی چیزی شبیه به فاجعه است و همین نکته باعث ایجاد سوء مدیریت خواهد شد. سؤال من این است که آیا تمام انتخابات و انتصابات انجام‌شده تابه‌حال اشتباه بوده که الآن تیم جدیدی معرفی‌شده است. متأسفم که باید بگویم که این قبیل مسائل کار را خراب می‌کند.»

پاشازاده با توجه به کارنامه درخشانی که در لیگ‌های پایین‌تر دارد اما هرگز پایش به لیگ برتر باز نشده است. او درباره اینکه آیا در سال جدید این طلسم شکسته می‌شود یا خیر اظهار داشت: «من تنها می‌توانم دراین‌باره ابراز امیدواری کنم. اما من همواره در این تمام این سال‌ها سعی کرده‌ام که بر اساس شایسته‌سالاری فکر کنم و دوست دارم بر همین اساس افرادی در این فوتبال رشد کنند که واقعاً استحقاقش را دارند. کسانی که برای ماندگاری در فوتبال پله‌ها را یکی‌یکی طی کردند.»

مهدی پاشازاده

او با اشاره به اینکه در همه این سال‌ها  چوب نداشتن رابطه‌ها را خورده است گفت: «متأسفانه در فوتبال ما رابطه نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند و این دقیقه همان چیزی است که من از داشتن آن محرومم. دلیل اولش این است که دلم نمی‌خواهد به‌واسطه کسی پایم به تیم محبوبم استقلال باز شود. من همیشه گفته‌ام که دوست دارم زمانی به استقلال بیایم که حقم باشد. امروز هم می‌گویم دلم می‌خواهد آن‌قدر خوب باشم که خودشان سراغ من بیایند، نه اینکه فلان وزیر را ببینم و یا به کسانی قول بدهم و یا فلان بازیکن واسطه حضورم شود که در آینده با او به مشکل بربخورم.

مسئله دوم اینکه چون از دو سالگی در خارج از کشور بزرگ شدم شناختی از رابطه یا زد و بند ندارم و مسئله سوم هم این است که اگر به‌جای تهران در یک شهرستان به دنیا می‌آمدم الآن حتماً تیم اول آن شهر و یا آن استان را به من می‌دادند و این سه مسئله بارزترین دلایل عدم حضور من در لیگ برتر است، اما بازهم می‌گویم چوب عدم شایسته‌سالاری را در فوتبال می‌خورم وگرنه تمام‌کارهای را لازم را انجام دادم؛ پس من نباید انتخاب کنم و باید انتخاب بشوم.»

کاپیتان اسبق استقلال که در دوران فوتبالش خیلی دیر به تیم ملی دعوت شد و تنها با دو بازی ملی به تیم جهان رسید درباره اینکه از آن شرایط هنوز ناراحت است گفت: «واقعاً گاهی اوقات پیش‌آمده است که خسته شوم اما پوستم کلفت است و عاشق فوتبالم و کسی که عاشق باشد بازهم با تمام ناملایماتی که می‌بیند پایش را پس نمی‌کشد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bxok5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک استقلالی تهدید کرد : مشکلات حل نشود، می‌روم