تاریخ انتشار: 1399/01/10 21:54
در واکنش به تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع کرونا
کد خبر: 66602

عبدالهی:بخشیدن مطالبات در فوتبال ایران غیرممکن است

مربی پارس جنوبی جم به انتقاد از شیوه انتقال تیم‌ها پرداخت و مدعی شد این موضوع همواره ضمن ایجاد یک فساد، فوتبال را در مسیر ناکامی بزرگتری قرار خواهد داد.
عبدالهی:بخشیدن مطالبات در فوتبال ایران غیرممکن است

 حمید عبداللهی، مربی پارس جنوبی با اشاره به تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع کرونا، بخشودن مطالبات بازیکنان را برخلاف تلاش باشگاه‌های معتبر دنیا، در ایران ناممکن توصیف کرد و به واسطه عدم تعهد باشگاه ها و فدراسیون به پرداختی‌ها این موضوع را غیرقابل اجرا دانست.

مربی پارس جنوبی با اشاره به تلاش کادرپزشکی در سراسر ایران برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در ابتدا باید از جامعه‌پزشکی و گروه بزرگ درمان تشکر کنم و آرزوی سلامتی برای همه مردم دنیا دارم تا ان‌شاالله شر ویروس کرونا کنده شود. از مسوولین می‌خواهم که زحمات کادر درمان رو فراموش نکنند و با دلگرمی و حمایت بیشتر از آنها در مسیر تلاشی که دارند، قدردانی شود.

وی در ادامه درباره شرایط تیم پارس نیز گفت: شرایط بسیار خوب و روند روبه رشد بسیار مثبتی داشتیم. بعداز ۳بازی خارج از خانه با تیم‌های خوب و کسب نتیجه منطقی و خوب در گام آخر قبل از تعطیلی مسابقات  مقابل تیم پرمهره و مدعی قهرمانی تراکتور نیز با سه امتیاز از زمین خارج شدیم که البته در ادامه مسابقات به دلیل کرونا تعطیل شد. در هفته‌های پایانی قبل از تعطیلی یک اقدام ارزشمند از سازمان لیگ در جهت بدون تماشاگر کردن بازی‌ها شاهد بودیم که در ادامه در خیلی‌ از کشورها نیز انجام شد. مطمئنا این اقدام در آن مقطع کمک زیادی کرد تا از خطرات برابر تماشاگران محافظت شود.

عبداللهی درباره تکلیف ادامه مسابقات نیز گفت: خب در آن شرایط کار اصولی تعطیلی مسابقات بود اما چیزی که اکنون اهمیت دارد مشخص کردن سرنوشت مسابقات است. اینکه مشخص شود آیا مسابقات به صورت متمرکز و فشرده انجام خواهد شد یا کاملا در این فصل تعطیل خواهند شد تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود. مسلما هر مسابقه جامعه بزرگی را اعم از بازیکنان، کادرپزشکی، کادرمدیریت و فنی و ترابری و اسکان در هتل را درگیر خود خواهد کرد که حتی داوران و مسوولان برگزاری مسابقات نیز در خطر قرار دارند و باید تمامی این مسائل را تحت نظر قرار داد.

وی ادامه داد: تعطیلی مقطعی نیز در این شرایط باعث برهم خوردن آمادگی و روال تمرینات و همچنین برهم خوردن سیستم آمادگی جسمانی عمومی و تخصصی بازیکنان خواهد شد. برای آمادگی شرکت در مسابقه هر تیمی نیاز پشت سر گذاشتن یک پروسه آموزشی 40-30 روزه دارد که این مساله باید در برنامه ریزی آغاز دوباره لیگ از سوی سازمان لیگ و فدراسیون مدنظر قرار گیرد. با این حال با توجه به تقویم فشرده‌ای که بعد از این ماجرا در خصوص ورزش و فوتبال وجود خواهد داشت، مسلما بهترین تصمیم تعطیلی مسابقات خواهد بود.

مربی پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که در صورت تعطیلی چه تدبیری باید برای دستمزد بازیکنان و دیگر اعضا در نظر داشت نیز گفت: در اخبار شنیدم بسیاری باشگاه‌ها در لیگ‌های مختلف درخواست کسر قرارداد از بازیکنان و ... را از فیفا داشته‌اند. با این حال به نظرم این اتفاق در ایران عملی نخواهد شد و قابل اجرا نخواهد بود. چرا که در کشورهای دیگر تراز مالی و سیستم مالی منظم و متعهد وجود دارد. از جهت دیگر نیز در تمامی قراردادهای مربوط به بازیکنان تمامی اقدامات و تعهدات صورت می‌گیرد و برخلاف ایران شاهد شکایت‌های سریالی و چندین ساله از باشگاه‌های قدیمی نیز نیستید. مهمترین موضوع هم درآمد باشگاه‌ها از حق پخش و برنامه‌های ورزشی در این راستا است که بازیکنان را در شرایط مناسب از حیث دریافت و انجام تعهد قرار می‌دهد. با این حال در فوتبال ایران کمتر و شاید غیرممکن است که بازیکنی طبق تعهد قرارداد خود را دریافت کرده باشد و به واسطه این سیستم منظم مشکلی نداشته باشد و اکنون نیز با خیال راحت اقدام به عدم دریافت مطالبات کند.

وی ادامه داد: مسلما خواسته فوتبالدوستان و تمامی افراد نزدیک به این شغل این است که فدراسیون به عنوان مرجع اصلی برگزاری مسابقات مطالبه‌گر حق بازیکنان و کادرفنی بوده و به هیچ سمتی غش صورت نگیرد که حقی از این جامعه ضایع شود. وقتی به این موضوع اشاره می‌کنم باید به طور مثال از باشگاه اروند کارون یاد کنم که بعد از درخواست کناره‌گیری بازیکنان و... به دلیل مشکلات، فدراسیون تعهد داد که با واگذاری این باشگاه به داماش گیلان، پیگیر مطالبات باشد و حق بازیکنان پرداخت شود اما اکنون داماش نیز همان مسیر مشکلات مالی را دنبال می‌کند و کسانی که در اروند نیز به دنبال حقوق و مطالبات خود بودند، دست‌شان به جایی بند نیست. مسلما این یک دغدغه بزرگ برای اهالی فوتبال است نه اینکه شما به دنبال خالکوبی یا مسائل دیگر بازیکنان و مربیان باشید. فدراسیون خیلی راحت امتیاز را به داماش واگذار کرد و اکنون این نابسامانی را از اروند خرمشهر را به باشگاه دیگر هم منتقل کرد و چند خانواده دیگر را هم با مشکل مواجه کرده است.

عبداللهی در پایان با اشاره به انجام تمرینات پارس جنوبی گفت: شکر خدا تمرینات تیم ما بصورت سایبری با حضور حداکثری بازیکنان در حال انجام است که این کار برای اولین بار در ایران اجرا شد و شاید دومین باشگاه در دنیا چون اولین باشگاه بایرن مونیخ بود. از نحوه تمرینات راضی هستیم و اهداف مدنظر ما را در صورت ادامه لیگ پیش خواهد برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275jmd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادامه مبارزه بوشهری ها با کرونا+عکس