تاریخ انتشار: 1399/01/18 12:58
کد خبر: 65965

میثاق معمارزاده: رویانیان استقلالی بود و ضربات سنگینی به پرسپولیس زد

میثاق معمارزاده گلری مشهور در بین دروازه‌بانانی است که در دو دهه اخیر دروازه پرسپولیس ایستاده‌اند.
 میثاق معمارزاده: رویانیان استقلالی بود و ضربات سنگینی به پرسپولیس زد

البته شهرت میثاق نه به واسطه درخشش دائمی یا کسب عناوین مختلف که به دلیل یک مصدومیت باورنکردنی و سپس افتی عجیب در دوران گلری اوست که هنوز وقتی به آن فکر می کند چهره اش در هم می شود. بهانه گفتگوی با این دروازه بان خوش قد و قامت که شاید هرگز به پتانسیل اصلی‌اش در فوتبال ایران نرسید مرگ فونیکه سی مهاجم فقید سابق نفت آبادان است که مقابل پرسپولیس هت تریک کرد. میثاق می گوید اگر شرایط مناسبی در آن روز داشت هرگز اجازه نمی‌داد که فونیکه در آن بازی به این شکل دروازه پرسپولیس را مورد هدف گل‌های خود قرار دهد. مصاحبه جالب و شیرین میثاق را در ادامه بخوانید که صحبت های مهمی در آن مطرح کرده است.

به دوران ماقبل تاریخ برگشته‌ام

معمارزاده در ابتدای صحبت‌هایش درباره قرنطینه در دوران کرونا با شوخی حرف‌هایش را آغاز می‌کند: سعی می‌کنیم قرنطینه را رعایت کنیم. آخرین باری که از خانه بیرون آمدم برای آوردن آب از چاه بود! دیگر به دوران ماقبل تاریخ برگشتیم!

وی درباره اینکه در مقطعی مدعی شده بود خواهان بازگشت به فوتبال و دروازه‌بانی است گفت: فعلا که فوتبال کلا تعطیل شده است ولی من تمریناتم را دنبال می کنم. نه به قصد بازی کردن و برای آماده کردن بدنم. اگر شرایط داشتم و توانستم دوست دارم که بازی کنم.

هر مدیری آمد یک دروغ تحویل داد و رفت

معمارزاده درباره حکم مطالبات خود از باشگاه پرسپولیس نیز گفت: طلب من هنوز پابرجاست و هر کس هم می آید چهار تا دروغ تحویل می دهد و می رود تا نفر بعدی. فدراسیون فوتبال هم هیچ اقدامی نمی‌کند و فعلا دور هم خوش هستند! بازیکنان در فوتبال ایران از لحاظ قانونی حقی ندارد و قوانین به سود باشگاه‌ها نوشته شده است. مدیران پرسپولیس هم متاسفانه هر کس می‌آید یک بدهی بزرگ به جا می گذارد و هیچ کس پاسخگو نیست. وقتی به باشگاه هم می‌روی جواب سربالا می‌دهند. طلب من متعلق به 10 سال پیش است و آن پول دیگر ارزشی ندارد البته همین پول بی ارزش را هم حاضر نیستند پرداخت کنند. خیلی مسائل پشت پرده در فوتبال ایران زیاد است.

بهتاش فریبا در گلری هم موفق است

دروازه‌بان سابق پرسپولیس درباره سریال پایتخت و نمایش بهتاش فریبا به عنوان گلر نیز اینطور پاسخ داد: خود بهتاش که خیلی باحال است و گلری هم که مقابل پرسپولیس بهترین بازیکن شد. از آقای تنابنده و تیمش هم باید بابت ساخت این سریال تشکر کرد. در عیدی که برای مردم چندان خوشایند نبود این سریال باعث سرگرمی مردم شد. بهتاش فریبا هم خیلی خوب خودش را جا انداخته، چه در قسمت‌های قبلی و با آن کاراکترها و چه اکنون به عنوان یک گلر در نقش پتر چک فوتبال ایران.

این روزها همه فیلم گلزنی فونیکه را برایم می‌فرستند

یکی از خبرهای عجیب چند روز اخیر مربوط به درگذشت فونیکه سی، مهاجم سابق نفت آبادان بود. مهاجمی که در زمان دروازه‌بانی معمارزاده در پرسپولیس برابر این تیم موفق به هت تریک شده بود. معمارزاده درباره آن اتفاق می‌گوید: دوستان خیلی لطف کردند و در این مدت فیلم و عکس‌های مربوط به آن بازی را برایم فرستادند. آن سال فصل خوبی برای ما نبود و من خیلی حرف‌ها درباره آن فصل دارم. مصدومیت شدیدی داشتم و عضله شکم و زیر شکمم پاره شده بود و قصد بازی کردن را نداشتم و به اصرار آقایانی که در تیم بودند بازی می‌کردم اما دکترها به من اجازه بازی نمی دادند. به لحاظ روانی هم آن مقطع اصلا برای کل تیم خوب نبود. تمام فوتبال من را با آن بازی قضاوت می‌کنند. خیلی جالب نیست و هنوز هم درباره آن صحبت می کنند. در فوتبال روزهای خوب و بد وجود دارد.

وی ادامه داد: من روزهای خوب زیاد داشتم و نمی خواهم همه چیز را باز کنم. دشمنانی که در تیم داشتم و حتی بیرون از تیم و می‌خواستند جای مرا بگیرند. رفتار خودم هم بعضی از آنها به نظرم درست نبود و فکر می کنم برخی تصمیماتم اشتباه بود. من در آن مقطع و در آن بازی‌ها شرایط مناسبی نداشتم. عضلات شکمم پاره بود و دکتر چشمه سری و عریانی و حتی چند دکتر دیگر که باشگاه معرفی کرد گفتند که شرایط بازی ندارم و حتی نمی‌توانستم ضربات کنار دروازه را بزنم. وقتی آن فصل تمام شد جراحی کردم و بعد از یک سال خوب شدم. در آن بازی فونیکه سی توانست یک کارهایی کند (هت تریک) که البته اگر در شرایط خوبم بودم او حتی یک گل هم نمی‌توانست بزند.

علی کریمی پیراهن فونیکه سی را به سمتم پرت کرد!

معمارزاده درباره شایعات رختکن این تیم بعد از آن بازی و اهدای پیراهن فونیکه سی از سوی علی کریمی می‌گوید: این شکلی نبود. علی کریمی دوستم است و این شکلی نبود که بخواهد کسی را خراب کند. در عصبانیت او این حرکت را انجام داد و پیراهن فونیکه را روی ساک من پرت کرد و حرف زیادی نیست. در رختکن البته جاسوس داشتیم! همیشه اما در احترام کار کردم و نه علی کریمی و نه کس دیگری قصد تخریب نداشت.

دست‌های پشت پرده و احمدی نژاد نمی‌خواست پرسپولیس نتیجه بگیرد

وی درباره روزهای پرحاشیه‌ای که در آن فصل در پرسپولیس پشت سر گذاشت گفت: در آن روزها یک دست‌های پشت پرده بود که نمی‌خواست پرسپولیس نتیجه بگیرد. گفتن اینکه این افراد چه کسانی بودند بعد از این‌ همه سال دردی را دوا نمی‌کند. در آن سال فکر کنم هنوز سازمان تربیت بدنی بود و نمی‌خواست پرسپولیس نتیجه بگیرد. با مدیرعاملی که در تیم انتخاب کردند و در نیم فصل با چند بازیکن برای حضور در پرسپولیس صحبت کردند و این در حالی بود که 15 بازیکن تیم در آن مقطع قرارداد نداشتند. لیست مازاد می‌دادند و تیم را تخریب می کردند. پول نمی‌دادند اما هر روز شوآف می کردند که پول می‌دهیم و سکه. آدم های زیادی که بدون تخصص در ورزش در تیم قرار داده بودند و خبر منفی علیه تیم تولید می کردند و این مسائل در نهایت باعث ضربه خوردن تیم شد. در آن سال دولتی که سر کار بود و آقای احمدی نژاد تمایل به استقلال داشتند و پرسپولیس را تخریب می کردند. اگر در آن فصل به ما کاری نداشتند و اذیت نمی‌کردند تیم خوبی بودیم که می‌توانستیم جام بیاوریم. بازیکنان بزرگی داشتیم اما اینقدر تحت فشار قرار دادند که حواشی همه چیز را خراب کرد. یک روز آقای دنیزلی با من جلسه خصوصی گذاشت و ناراحت بود و می‌گفت در کارم دخالت می‌کنند. چیزهایی هست که خیلی ها نمی دانند و فقط فکر می‌کنند تیمی بوده که نتوانسته نتیجه بگیرد. اینطور نیست و شما بخواهید تیمی را تخریب کنید با انجام چند مساله می‌توانید به هدف برسید و دقیقا این شیوه را علیه ما بکار بردند. هیچکس در آن مقطع این مسائل را بررسی نکردند و فقط با هجمه ها علیه تیم ما شدند.

کریم باقری باید پول محل تمرین تیم را می‌داد

وی ادامه داد: خیلی حرف‌ها وجود دارد. یک سری افراد می آیند این روزها درباره فوتبال حرف می‌زنند که اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست. آن سال‌ها که بازی می کردیم بچه بودند و این روزها با وجود اینستاگرام یک مسائلی را بیان می‌کنند که فقط باید خندید. یک نفر می‌گوید فلان بازیکن فلان کرد و فلان بازیکن پول گرفت و ... . فوتبال این شکلی نیست و یک مسائلی را برای نتیجه گرفتن نیاز دارد. در سال های اخیر برانکو در شرایطی به نتیجه رسید که دور آن را بست و مدیریت کرد. نگذاشت کوچکترین حاشیه ای ایجاد شود. عوامل موفقیت این شکلی به وجود می آید. اینکه بگوییم بازیکنان امروز از آن قبلی‌ها بهتر هستند یا برعکس اینطور نیست و شرایط برای نتیجه گیری در اولویت قرار دارد. در آن سال‌ها و قبلتر که آقای کرانچار سرمربی بودند آقای کریم باقری در تمرین پول زمین تمرین را می‌داد تا اجازه تمرین را پیدا کنیم. باشگاه پرسپولیس پولی نداشت و از زمان آقای کاشانی پرسپولیس به پول نمی‌رسید و هیچ بودجه ای به این بنده خدا نمی داد.

معمارزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله قراردادها در این تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: بازیکنان فقط با علاقه در این تیم حاضر می‌شدند و نسبت به تیم های دیگر یک سوم هم نمی‌گرفتیم و مثل امروز نیست که بالاترین قرارداد را پرسپولیس و استقلال دارند. من در فصل آخرم قرارداد سفید امضا کردم. در اردوی تیم ملی بودم که آقای کاشانی گفتند چقدر بنویسم گفتم که هر چقدر خودتان فکر می کنید و من سفید امضا کردم. همان پول را امروز به من ندادند. سپاهان در آن مقطع دو برابر بیشتر می‌داد اما نرفتم. گذشته‌ها گذشته و نمی‌خواهم حرفی بزنم اما خیلی از دوستان از همان سپاهان به من ضربه زدند. فکر می کردند من چرا نرفتم و برای آنها بد شد و این مسائل اسنادش موجود است و آدم‌هایش هستند. ما با عرق بازی کردیم ولی خیلی جاها توهین می کنند. ما تمام توان را گذاشتیم اما آنها مسائلی که باید مسیر قهرمانی را فراهم می‌کرد از ما دریغ کردند و سنگ اندازی می‌کردند.

رویانیان استقلالی بود و به پرسپولیس ضربه زد

موضوع مهم دیگری که دروازه‌بان سابق پرسپولیس به آن اشاره می‌کند بحث مدیرعاملی محمد رویانیان در این تیم است. او در ادامه حرف‌هایش در این زمینه می‌گوید: می‌گویم در آن سال‌ها علیه تیم بودند و حرف زیاد است. مدیرعاملی برای تیم گذاشتند که کاملا استقلالی بود. اسم او را نمی آورم و علاقه ای به صحبت کردن درباره این آدم ندارم. ضربات سنگینی به پرسپولیس زد و حتی به فوتبال ایران. الان اما می آید مصاحبه می کند و می‌گوید من فلان کار را کردم. آقا شما چه کار برای باشگاه کردید؟ هیچ کاری نکردید و پرسپولیس را از همه لحاظ تخریب و تحقیر کردید. باشگاهی که خیلی از بازیکنان به خاطر عرق و تعصب می‌آمدند را به محلی برای بیزینس تبدیل کرد و همه به خاطر پول می آمدند. قرارداد را دو برابر کردند. بازیکنی از باشگاهی به طور مثال 600 میلیون پیشنهاد داشت را با یک میلیارد و 200 میلیون می‌آورد و همه تیم‌ها از این نظر ضرر کرد و بنیان این بالا رفتن مبلغ قرارداد را گذاشتید تا فوتبال ضربه بخورد. قطعا ایشان الان دوباره مصاحبه می‌کند اما مطمئن باشد که من حرف‌های زیادی دارم. من امروز می‌بینم که برای فوتبال تریبون را به ایشان می‌دهند و اصلا ایشان چه کاری برای فوتبال کرده و چه عملکرد قابل دفاعی از خود گذاشته که تریبون داشته باشد؟ شما فقط به باشگاه پرسپولیس ضربه زدید و تصمیم جمعی در آن مقطع این بود که پرسپولیس نتیجه نگیرد و در آن سال‌ها باشگاه پرسپولیس مظلوم بود. الان شرایط بهتر شد و حداقل ضربه نمی‌زنند و همین باعث شده تا این تیم با ریشه نتیجه بگیرد. اینطور نیست که الان کمکی شود و فقط این است که حداقل ضربه نمی زنند و می‌گذارند کار خودش را بکند. استقلال هم شرایط مالی خوبی دارد در این مقطع. در آن مقطع بروید بررسی کنید که استقلال چقدر هزینه می‌کرد و پرسپولیس چقدر؟ ما زمین تمرین نداشتیم و آقای باقری باید پول زمین تمرین را به عنوان بازیکن می‌داد و این برای یک تیم با چند میلیون هوادار زشت نبود؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q7ybn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مضرات بستن تیم بدون سرمربی؛ جدایی چند بازیکن پرسپولیس و استقلال