تاریخ انتشار: 1399/01/19 14:19
کد خبر: 65886

رکوردداران بازی در استقلال چه کسانی هستند

تیم فوتبال استقلال در سال‌های حضورش در سطح اول فوتبال ایران بازیکنانی داشته که عناوین «برتر» تاریخ این باشگاه را به خود اختصاص داده‌اند و برخی هم به باشگاه ۳۰۰ تایی پیوسته‌اند.
رکوردداران بازی در استقلال چه کسانی هستند

در همه سالهای فعالیت تیم فوتبال استقلال در سطح اول فوتبال ایران بازیکنان زیادی در این تیم حضور داشته‌اند که عملکرد و سابقه حضور آنها در این تیم یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند برخی از بازیکنان را در تاریخ این باشگاه از دیگران متمایز کند.

محمود فکری کاپیتان پیشین تیم استقلال و سرمربی این روزهای نساجی در تاریخ ۷۵ ساله این باشگاه بیشترین تعداد بازی را در این تیم دارد و از این نظر از همه بازیکنان تاریخ این باشگاه پیش است. امیرحسین صادقی یکی دیگر از کاپیتان‌های گذشته آبی پوشان هم با ۱۱ سال حضور در لیگ برتر رکورددار بیشترین سال‌های حضور در لیگ برتر در تاریخ این باشگاه می‌باشد.

همچنین در تاریخ این باشگاه تنها ۵ بازیکن توانسته‌اند بیشتر از ۳۰۰ بار با پیراهن این تیم در تورنمنت‌های مختلف به میدان بروند که این پنج نفر عبارتند از؛ محمود فکری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، جواد زرینچه و خسرو حیدری.

محمود فکری بعد از دو سال حضور در تیم‌های ساحل جویبار و نساجی، در سن ۲۱ سالگی به استقلال پیوست به جز ۲ فصلی که بالاجبار و برای گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی در فجر سپاسی حضور داشت و چند ماه پایانی فوتبالش، سایر سالهای ورزشی اش را در استقلال سپری کرد.

 

فکری با رکورد بیشترین تعداد بازی
محمود فکری ۱۳ سال برای استقلال بازی کرد که در این مدت با احتساب ۳۲ بازی غیر رسمی و دوستانه در مجموع ۳۷۷ بار با پیراهن استقلال به میدان رفت که این یک رکورد سخت دست یافتنی در تاریخ این باشگاه می‌باشد. فکری با ۱۴۹ بار بستن بازوبند کاپیتانی در ۳۷۷ باری که برای آبی پوشان بازی کرده بعد از سید مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی در رده سوم قرار دارد و ۲۲ بار هم برای آبی پوشان گلزنی کرده که ۲ گل از این تعداد گل در دربی‌ها بوده است.

 

جدول تعداد بازی در باشگاه استقلال؛

ردیف نام بازیکن تعداد بازی
۱ محمود فکری ۳۷۷
۲ جواد زرینچه ۳۳۱
۳ امیرحسین صادقی ۳۲۵
۴ پژمان منتظری ۳۲۰
۵ خسرو حیدری ۳۰۵
۶ آرش برهانی ۲۹۸
۷ صادق ورمزیار ۲۸۰
۸ سید مهدی رحمتی ۲۶۶
۹ فرهاد مجیدی ۲۶۰
۱۰ علیرضا منصوریان ۲۴۴

 

رکورد جالب امیرحسین صادقی
امیر حسین صادقی یکی دیگر از رکوردداران استقلال است که رکورد او به بیشترین سالهای حضور در لیگ برتر باز می‌گردد. صادقی ۱۱ فصل برای استقلال در لیگ برتر بازی کرده و از این نظر جلوتر از دیگر بازیکنان این تیم است. وی در این سال‌ها ۳۲۵ بار با پیراهن این تیم به میدان رفته و یکی از ۵ بازیکنی است که بیشتر از ۳۰۰ بار برای آبی‌ها بازی کرده است. صادقی ۱۶ بار هم برای تیمش در این بازی‌ها موفق به گلزنی شده که یکی از این گل‌ها در دربی‌ها بوده است.

 

جدول میزان بیشترین فصل حضور در لیگ برتر؛

ردیف بازیکن تعداد فصل
۱ امیرحسین صادقی ۱۱
۲ وحید طالب لو ۱۰
۳ خسرو حیدری ۹
۴ آرش برهانی ۹
۵ مجتبی جباری ۹
۶ پژمان منتظری ۸
۷ مهدی امیرآبادی ۸
۸ پیروز قربانی ۸
۹ سید مهدی رحمتی ۸

 

باشگاه ۳۰۰ تایی ها
تنها ۵ بازیکن در تاریخ باشگاه استقلال از مرز ۳۰۰ بازی عبور کرده‌اند و به باشگاه ۳۰۰ تایی های آبی رسیده‌اند. محمود فکری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، جواد زرینچه و خسرو حیدری به ترتیب با ۳۴۵، ۳۱۸، ۳۱۶، ۳۰۵ و ۳۰۴ بازی رسمی با پیراهن استقلال در صدر جدول تعداد بازی قرار دارند. البته که هر کدام این از نفرات تعدادی هم بازی غیر رسمی دارند که با احتساب آنها تعداد بازی این بازیکنان به ترتیب؛ ۳۷۷، ۳۲۰، ۳۲۵، ۳۳۱ و ۳۰۵ بازی است. نزدیکترین بازیکن به این لیست نیز آرش برهانی است با ۲۹۸ بازی و بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال تنها ۲ بازی نیاز داشت تا به جمع ۳۰۰ تایی ها اضافه شود.

 

بیشترین کاپیتانی
رکورد بیشترین کاپیتانی برای استقلال در اختیار سید مهدی رحمتی دروازه بان پیشین این باشگاه است. رحمتی که با ۲۶۵ بازی رسمی برای استقلال هشتمین بازیکنی است که بیشترین تعداد بازی را دارد، با ۱۷۲ بار کاپیتانی از دیگر بازیکنان این تیم پیش است. رحمتی ۱۶۶ بار از ابتدا و در ۶ بازی بعد از تعویض کاپیتان اول این بازوبند را بر بازو بسته.

فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال با ۱۵۵ بار کاپیتانی در استقلال بعد از رحمتی در جای دوم قرار دارد که ۱۱۴ بار از ابتدای بازی کاپیتان بوده و در سایر موارد بعد از تعویض کاپیتان‌های داخل زمین او بازوبند را بر بازو بسته است.

محمود فکری با ۱۴۹، جواد زرینچه با ۱۳۸، علی جباری با ۱۰۸ و امیر قلعه نویی با ۸۸ کاپیتانی دیگر نفراتی هستند که بیشترین تعداد کاپیتانی در تاریخ این باشگاه را تجربه کرده‌اند.

 

رکوردهای گلزنی در اختیار برهانی
آرش برهانی با ۹ فصل حضور در استقلال و ۲۹۸ بازی برای این تیم، یکی از رکوردداران بازی و حضور در جمع آبی پوشاناست. اما این مهاجم پیشین و کرمانی آبی پوشان با ۱۰۷ گل زده بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. برهانی ۸۰ بار در لیگ برتر، ۱۴ بار در جام حذفی و ۱۳ بار هم در آسیا برای آبی پوشان گلزنی کرده و سابقه آقای گلی را هم در کارنامه اش دارد. برهانی نه تنها بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است، بلکه بهترین گلزن لیگ برتر با ۸۰، بهترین گلزن جام حذفی با ۱۴ و بعد از فرهاد مجیدی دومین گلزن برتر آسیایی این تیم نیز می‌باشد.

 

جدول بهترین گلزنان تاریخ استقلال

ردیف بازیکن تعداد گل
۱ آرش برهانی ۱۰۷
۲ فرهاد مجیدی ۹۴
۳ علی جباری ۹۲
۴ غلامحسین مظلومی ۸۱
۵ عبدالصمد مرفاوی ۷۹
۶ پرویز مظلومی ۶۵
۷ رضا عنایتی ۶۴
۸ عبدالعلی چنگیز ۴۷
۹ سیاوش اکبرپور ۴۶
۱۰ علی سامره ۴۲
۱۱ عباس سرخاب ۴۱
۱۲ مسعود مژده‌ی ۳۷
۱۳ مجتبی جباری ۳۳
۱۴ علیرضا اکبرپور ۳۳
۱۵ علیرضا نیکبخت واحدی ۳۳
۱۶ حسن روشن ۳۳
۱۷ هادی نراقی ۳۱
۱۸ جعفر مختاریفر ۳۱
۱۹ امید ابراهیمی ۳۰
۲۰ بیوک جیدکار ۳۰
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqowx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضاوند: با توجه به بازی‌های عقب‌افتاده می توانیم به کورس قهرمانی برگردیم