تاریخ انتشار: 1399/01/21 20:27
کد خبر: 65684

لیگ تعطیل می‌شود یا تعطیل نمی‌شود؟!

فیفا تصمیم جدی به پایان رسیدن فصل جاری لیگ‌های فوتبال دنیا دارد، اما هنوز بسترهای لازم برای این کار فراهم نشده است.
لیگ تعطیل می‌شود یا تعطیل نمی‌شود؟!

شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی رقابت‌های فوتبال و ورزشی ایران و جهان طی یک ماه و نیم اخیر شده، همچنان مسؤولان برگزاری بازی‌ها در کشورهای مختلف را با چالش جدی برای برنامه‌ریزی مواجه کرده که این موضوع را در ایران نیز شاهد هستیم و اظهار نظرهای متفاوتی از سوی مدیران فدراسیون و سازمان لیگ مطرح می‌شود.

اخیرا سهیل مهدی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد هیچ تصمیمی برای تعطیلی بازی‌ها نگرفتند و اصلا این گزینه روی میز آنها نیامده و امروز هم محمدمهدی نبی، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اعلام کرد فیفا دستور به ادامه بازی‌ها بعد از پایان شیوع کرونا داده، اما با این وجود، حیدر سلیمانی نماینده فدراسیون و سازمان لیگ نظر متفاوتی نسبت به آنها ارائه داد.

سلیمانی ساعاتی قبل در مصاحبه‌ای عنوان کرد جلسه‌ای با مدیران تیم‌ها برگزار کردند و بنا شد تا مهم‌ترین اقدام آنها که تعطیلی بازی‌ها و معرفی ۴ تیم بالانشین جدول به‌عنوان نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است، گرفته شود.

در ابتدا نبی، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که هر شروعی، یک پایانی دارد و بعد از رفع تعلیق مسابقات از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازمان لیگ اجازه برگزاری تمرینات به تیم‌ها را خواهد داد و پس از آن، بازی‌ها را ادامه می‌دهد که حتی جدول زمان‌بندی پیشنهادی را نیز به فیفا ارائه کرده‌اند.

همچنین نبی اشاره داشت که فیفا به کنفدراسیون‌های فوتبال در سراسر جهان نامه‌ای ارسال کرده که تمام لیگ‌ها باید به پایان برسند، اما با این وجود هنوز نامه رسمی از طرف ای‌اف‌سی به دست فدراسیون فوتبال ایران نرسیده است.

اما حیدر سلیمانی، نماینده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ لحظاتی بعد در یک گفت‌وگوی دیگر، اشاره داشت که تصمیم‌گیری کردند تا چهار تیم بالای جدول، سال آینده نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشند و جام حذفی نیز بخاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و بدون تعیین قهرمان، به اتمام می‌رسد.

 او در اظهار نظری دیگر اشاره داشت که شرایطی فراهم خواهد شد تا تیم‌های گزینه سقوط، در دو یا سه دیدار در زمین بدون تماشاگر، با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در نهایت، تکلیف دو تیم سقوط کرده نیز مشخص می‌شود.

این صحبت‌های سلیمانی، اما بی‌جواب نماند و سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای فوری صحبت‌های او را غیرمسؤولانه عنوان کرد.

در اطلاعیه سازمان لیگ آمده است: «امروز یکی از ناظران لیگ دسته اول در مصاحبه‌ای غیر مسؤولانه صحبت از معرفی نمایندگان لیگ برتر به لیگ قهرمانان آسیا را مطرح کرد و حتی خبر از توقف مسابقات جام حذفی داده بود. این در حالی است که مدیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتر تاکنون هیچ جلسه‌ای نداشته و تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند.

لذا سازمان لیگ فوتبال طبق رهنمودهای فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) همچنان مصمم به از سرگیری مسابقات لیگ برتر و جام حذفی و سایر لیگ‌های کشور بعد از عادی شدن شرایط بوده و با هماهنگی  ستاد ملی کرونا و مراجع ذی‌صلاح  مسابقات را از سر خواهد گرفت.»

با این شرایط و با توجه به تاکید فیفا، ای‌اف‌سی و همچنین فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ، به نظر می‌رسد با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور، مسابقات لیگ برتر و جام حذفی نیز از سر گرفته می‌شود و تا به امروز هیچ تصمیمی درباره تعیین قهرمان، سهمیه‌های آسیایی، تیم‌های سقوط کرده و ... اتخاذ نشده است.

البته خبر خوش دیگر که امیدواری برای برگزاری بازی‌ها را افزایش می‌دهد، به سیر نزولی مبتلایان به ویروس کرونا طی ۱۰ روز اخیر برمی‌گردد و می‌توان احتمال داد با ادامه توجه مردم به مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی، به زودی شاهد پایان این ویروس در کشور باشیم و تمرینات و بازی‌های فوتبال نیز از سر گرفته می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lrm7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر از بیخ گوش فدراسیون فوتبال گذشت!