تاریخ انتشار: 1399/01/28 13:44
بختیاری زاده:
کد خبر: 65143

علی دایی هم می توانست به جایی که رسید نرسد/درحق صادقیان خیانت کرده اند/ خدا را شکر قایدی راهش را پیدا کرد

مدافع اسبق تیم ملی ایران می گوید پس از دیدن یک گفتگو متوجه شده است چطور یک نفر در فوتبال به اوج موفقیت می رسد و دیگری نابود می شود.
 علی دایی هم می توانست به جایی که رسید نرسد/درحق صادقیان خیانت کرده اند/ خدا را شکر قایدی راهش را پیدا کرد

 سهراب بختیاری زاده مدافع مستحکم تیم ملی ایران در دهه هشتاد این روزها علی‌رغم اینکه در قرنطینه به سر می‌برد همچنان مسائل روز فوتبال ایران و جهان را دنبال می‌کند. اوکه مصاحبه پیام صادقیان  را دیده دراین باره نظرات جالبی دارد.

سهراب در این باره می‌گوید: «خب درواقع با دیدن این گفتگو به‌شدت حسرت می‌خوردم که چرا چنین استعدادی به‌راحتی نابود می‌شود و درعین‌حال متوجه شدم که چرا یک فوتبالیستی مثل علی دایی به اوج موفقیت می‌رسد و دیگری حتی با داشتن استعداد بیشتر، راه با جایی نمی‌برد که این به‌طور مستقیم برمی‌گردد به نوع نگرش این دو بازیکن. وقتی این گفتگو را دیدم پیش خودم گفتم که متأسفانه موفقیت چقدر به بینش و دنیای ذهنی ما مربوط است.»

وی درباره اینکه چرا در طول همه این سال‌ها مربیان و کسانی که با این دست بازیکنان سروکار دارند نتوانستند تاثیرمستقیمی درروند شکل‌گیری شخصیت چنین پدیده‌هایی داشته باشند گفت: «ببیند شما در فوتبال از سن ده تا دوازده‌سالگی می‌توانید مهارت‌های فردی و گروهی را به هر استعدادی آموزش دهید، اما فراموش نکنید قبل از هر چیزی شما موظفید که بخش زیادی از آموزش را به شخصیت‌سازی یا همان روند شکل‌گیری شخصیت یک بازیکن اختصاص دهید.متاسفانه در فوتبال پایه ما اکثر بچه‌ها از همان ابتدا چیزهای دیگری یاد می‌گیرند و درنهایت تأسف منجر به شکل‌گیری بازیکنانی مثل پیام صادقیان می‌شود که انصافاً خیلی حیف است. چراکه در تمام آن سال‌هایی که باید به این بچه ازلحاظ اخلاقی می‌پرداختند کم‌کاری شده است و به‌نوعی می‌توان گفت در حقش خیانت شده است.»

بختیاری زاده که خودش تلاش زیادی را کرده بود تا مهدی قایدی را از آن بحرانی که دچارش شده بود خارج سازد درباره او عنوان کرد: «آن زمان من خاطرم است که مصاحبه‌ای کردم و گفتم که او بچه بسیار خوبی است، اما نادانسته دارد راهش را اشتباه می‌رود و اگر بخواهد به همین رویه ادامه دهد فوتبالش تمام می‌شود اما خوشبختانه حالا می‌بینیم که او راه خود را پیدا کرد تا جایی‌که در این فصل یکی ازبهترین بازیکنان لیگ برتر است.»

مدافع پیشکسوت تیم ملی و استقلال در ادامه تأکید کرد: «ببینید هر انسانی در درون خودش علاوه بر تمام فضائلی که می‌تواند داشته باشد خوی حیوانی نیز دارند. اگر بخواهیم فوتبالی به این موضوع نگاهی داشته باشیم مثال‌های زیادی وجود دارد از بازیکنانی که در سطح ایران که باوجود مهارت‌های زیاد از لحاظ اخلاقی مشکلات زیادی داشتند. اما بیاییم کلاهمان را قاضی کنیم و ببینیم که جامعه فوتبال درگذشته و در هنگامی‌که این دست بازیکنان در سن پایه بودند چه‌کاری در حق آن‌ها انجام داده است که حالا از آن‌ها انتظار رفتار و تفکر درست راداریم.»

زننده گل تیم ملی ایران به آنگولا در جام جهانی در مورد شخص پیام صادقیان فکر می‌کند تا چه خودش و تاچ اندازه جامعه مقصر بوده است بیان کرد: «من فکر می‌کنم هم خودش مقصر است و هم در صد زیادی جامعه فوتبال در این رابطه تقصیر دارد. شما فقط پیام را نبینید. مجاهد خذیراوی را که یادتان نرفته است. من نمی‌خواهم بگویم بازیکنان جوان چیزی نمی‌دانند به‌هرحال یک روز ما هم جوان بودیم و آن روزها گذراندیم. وظیفه امثال ما نسبت به این بازیکنان این است که باید تجربیاتمان را در اختیارشان بگذاریم و به شکی مطلوب این‌همه علاقه‌مند و استعدادهای فوتبالی را در جهت درستی توجیه کنیم و به آن‌ها بگوییم که تا چه حد وقت و زمانی که در اختیاردارند باارزش است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vloqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظرسنجی برنامه نود