تاریخ انتشار: 1399/02/02 11:11
کد خبر: 64740

پرسپولیس 40 میلیارد تومان بدهی دارد/ اهدای جام بدون انجام مسابقات لذت زیادی ندارد/ گل محمدی استوکس را از لیست خارج کرده است

عضو هیئت مدیره پرسپولیس اطمینان داد که مدیرعامل این باشگاه نمی‌شود. او همچنین از بدهی ۴۰ میلیاردی باشگاه به دلیل ۱۱ شکایت مربی و بازیکن خارجی خبر داد.
پرسپولیس 40 میلیارد تومان بدهی دارد/ اهدای جام بدون انجام مسابقات لذت زیادی ندارد/ گل محمدی استوکس را از لیست خارج کرده است

مهرداد هاشمی با حضور در برنامه فوتبال برتر در خصوص انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در حال حاضر در حال بررسی گزینه ها هستیم. برخی افراد که به عنوان گزینه از آنها یاد می‌ شود به من می‌ گویند چون احتمال می دهیم شما مدیرعامل شوی ما چراغ سبز نشان نمی دهیم اما این اطمینان را به آنها می دهم که من دنبال مدیرعاملی نبوده و نیستم و مدیرعامل پرسپولیس نخواهم شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدیران قبلی در هیچ مرجعی در مورد اشتباهات مدیریتی خود پاسخگو نیستند عنوان کرد: نه این طور هم نیست.  یک مدیرعامل حداقل باید تا 10 سال بعد از اینکه از سمتش کنار رفت به نهادهای ناظر  پاسخگو باشد. این اتفاق در خفا رخ می دهد و در رسانه ها مطرح نمی شود.

هاشمی راجع به اینکه چرا ترکیب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس سه نفره است و آیا این تعداد قانونی است یا نه؟ گفت: در حال حاضر من، رسول پناه و رغبتی اعضای هیئت مدیره هستیم. ترکیب قانونی و مشروع اعضای هیئت مدیره ما سه نفر هستیم، آقای عرب هم یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس بود که از این سمت استعفا کرد، اگرچه هنوز با استعفای او موافقت نشده است.  باشگاه پرسپولیس به خاطر طرفدارانی که دارد یکی از محبوب ترین برندهای ایران و آسیاست. بدون شک انتخاب نفرات در هیئت مدیره و مدیرعامل حساسیت‌ های خاصی دارد. ما برای انتخاب مدیرعامل در حال بررسی هستیم و قطعاً  با فرآیند و آداب خودش این کار را انجام خواهیم داد.  گزینه‌های مختلفی پیش رو داریم. هواداران هم باید صبوری بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم اصلح ترین انتخاب را داشته باشیم. 

هاشمی درباره غیبتش در جلسات هیئت مدیره اظهار داشت: من در دو مقطع چند جلسه نبودم. یک بار با آقای عرب به عنوان مدیرعامل در جلسات هیئت مدیره به چالش‌های مدیریتی در اداره باشگاه خوردیم و چالش‌های ما به گونه‌ای شد که من ناچار شدم خدمت مقام بالاتری که اعضای هیئت مدیره را انتخاب می کنند بروم و استعفای رسمی بدهم. بعد از استعفا واقعاً رفتم و  خوشحال می شدم  استعفای من را بپذیرند.

وی ادامه داد: در زمان مدیرعامل قبلی هم  فکر می‌کنم در مقطعی یک هفته تا 10 روز اصلا ایران نبودم و هیئت مدیره 4-3 جلسه‌ برگزار کرد برای اینکه یک قرارداد نهایی شود که اکنون به این مسائل ورود نمی‌کنم در حال حاضر ما سه نفر که اعضای هیئت مدیره را تشکیل می‌دهیم برای بررسی گزینه مناسب مدیرعاملی تلاش می‌کنیم تا انتخابی اصلح داشته باشیم. از بین ما سه نفر من این  اطمینان خاطر را می‌دهم که جرو گزینه‌ مدیرعاملی نیستم. در مورد آن دو نفر دیگر هم باید از خودشان سوال بپرسید. هنوز به طور قطعی به گزینه مدیر عاملی نرسیده ایم و اجازه بدهید که ذهن هواداران را گمراه نکنیم. تا چند وقت آینده تکلیف روشن می‌شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد شکایت‌ افراد از پرسپولیس تصریح کرد: تعداد شکایت‌ها از پرسپولیس 11 مورد است که  اوضاع خیلی جالبی ندارند. من ریز به ریز رقم شکایت را نمی‌توانم بگویم اما به طور کلی پرسپولیس 40 میلیارد تومان بدهی دارد که باید تا یکی دو ماه آینده پرداخت شود. مبلغ بدهی به بازیکنی را می‌بینم  10 هزار دلار بوده و اتفاقا با بازیکن هم مذاکره کرده بودند اما متاسفانه در پرداخت آن اهمال کاری صورت گرفته است. اینکه با طرف مذاکره و مصالحه شود اما پولش را ندهیم اصلا برای کشورمان در سطح بین المللی خوب نیست.  با همه وجود مهمترین اولویت ما ساماندهی این شکایت‌هاست.

وی اضافه کرد: ضعف مدیریتی و نبستن درست قرارداد با بازیکنان خارجی چالش زیادی برای ما به وجود آورده است.  اینکه همان برگه قراردادی که به بازیکن خارجی می‌دهیم امضا کند همان را به مربی خارجی می‌دهیم واقعا عجیب است. یک بازیکن خارجی می‌تواند در صورت عدم مطالباتش دو ماه بعد قرارداد را فسخ کند اما در مورد مربی چنین چیزی صدق نمی‌کند. موضوع استوکس هم به یک چالش برای باشگاه تبدیل شده است. او فرار رو به جلو دارد و خیلی حرفه‌ای از طریق وکیلش همه امور را به نفع خودش پیش می‌برد. وکیلش در تازه‌ترین اظهاراتش از باشگاه به خاطر مرخصی که به این بازیکن داده شده است تشکر کرده در صورتی که اصلا مرخصی به او داده نشده است. او 160 هزار دلار پول گرفته و حالا دوباره مدعی است‌ که پول می خواهد.  البته  گل محمدی او را از لیست خود خارج کرده و در اختیار باشگاه قرار داده است.

هاشمی در مورد پرداختی و رسیدگی به شکایت‌‌ها گفت: تمام تلاش ما این است که پرداختی به موقع انجام شود.   اگر مقداری مدیریت می شد این مشکلات به وجود نمی‌آمد. متاسفانه در بحث قراردادها مشکلات زیاد است از جمله نبود تخصص و ضعف مدیریتی کاملا محسوس بوده است. ما باید مصالح و منافع باشگاه را برای روز دعوا پیش‌بینی می کردیم اما متاسفانه در یک مقطعی ما نامحرم بودیم. شاید  جالب باشد من در مورد قرارداد استوکس از رسانه ها و دوستان اطلاعات می‌گرفتم. خیلی‌ها به من می‌گفتند شما  عضو هیئت مدیره هستید مگر می‌شود خبر نداشته باشید؛ اما اینگونه بود و ما خبر نداشتیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ارتباط با اینکه چرا ماریو بودیمیر که در کرواسی حقوق او ماهی 10 هزار دلار بود با پرسپولیس قرارداد 500 هزار دلاری بست؟ عنوان کرد:  زمانی که ما به پرسپولیس آمدیم قرارداد بودیمیر بسته شده بود. متاسفانه ضعف مدیریتی و درست نبستن قرارداد با بازیکنان خارجی چالش زیادی برای ما به وجود آورده است. در  قراردادها باید یک مقدار حرفه‌ای رفتار کنیم. در تعهدات باید ببینیم آیا می‌توانیم این تعهدات را اجرا کنیم یا نه. 

هاشمی گفت: یکی از بحث های این روزها خصوصی‌سازی است اما این موضوع امکان پذیر نیست مگر اینکه شفافیت با آن همراه باشد.  هوادار هرجای دنیایی که باشد اگر یک سنت هم به باشگاه کمک می‌کند باید یک اپلیکیشن طراحی شود تا در بانک مرکزی حساب‌ها شفاف باشد و هر سه ماه یکبار هم گزارش راجع به  قراردادها و کلیات هزینه‌ها اعلام کند. در پرداخت دستمزدهای بازیکنان  و کادر فنی باید شفافیت وجود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: زمانی که به پرسپولیس آمدم اولین چیزی که روی آن انگشت گذاشتم بحث قراردادها بود چون تخصص من این است. از همین جا اعلام می‌کنم هر کسی با پرسپولیس قراردادی بسته که مدیرعامل و یک عضو هیئت مدیره قرارداد را امضا نکرده باشد خلاف بوده و حتی آن فرد هم متخلف است. .

هاشمی درباره جمله معروف به برانکو که «پولت آماده است و بیا بگیر»، عنوان کرد: واقعا این موضوع وجود داشت و پول حاضر بوده است اما اگر  شما 500 هزار یورو 100 هزار و جلوی یک فرد خارجی بگذارد نمی‌داند با او چه کند. برای آنها اصلا پول نقد معنا ندارد. باید منشأ پول را نشان دهند. از حق نباید بگذاریم مطالبات برانکو  مربوط به زمان آقای عرب بوده و واقعاً این پول هم آماده بود و حتی پیش پرداخت فصل بعد این مربی هم آماده شده بود.

وی در مورد پرداختی به بازیکنان و وعده ای که به آنها داده شد اما عملی نشد گفت:  ما اواخر اسفند ماه به  ورزشگاه رفتیم و با بازیکنان دیدار داشتیم.  مدیرعامل قبلی به آنها وعده داده بود که برای 20 اسفند مطالبات آنها پرداخت می‌شود موضوعی که عملی نبود. به همراه اعضای هیئت مدیره با بازیکنان صحبت کردیم و مبلغ خیلی خیلی ناچیز یعنی سه درصد از قرارداد را به آنها پرداخت کردیم.‌ یکی از مشکلات بازیکنان وعده و وعیدهای بود که عملی نشده بود و آنها می گفتند دروغ شنیده اند. با آنها صحبت کردم اما وقتی پولی در جیبی نیست نمی‌توانیم وعده دروغ بدهیم اما به آن‌ها این اطمینان خاطر را دادیم  که  تلاش می کنیم  مبلغ ناچیزی در شب عید به آنها پرداخت می‌کنیم. از این طرف ما عملاً هیچ درآمدی نداشتیم.  ما به دروغ نمی گوییم و تلاش می‌کنیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

هاشمی در خصوص اینکه دریافتی بازیکنان تیمش چقدر بوده است؟ تصریح کرد:  اگر بخواهیم فقط درباره این فصل صحبت کنیم دریافتی آنها در این فصل بالای 50 درصد بوده اما ممکن است برخی از قبل طلب داشته باشند که بخشی از این پرداختی ها مطالبات قبل شان است که اگر اینگونه حساب کنیم کمتر از 50 درصد می شود. 

وی درباره جلسه با چند بازیکن و ناراحتی سایر بازیکنان گفت: ما در چند نوبت با بازیکنان به صورت چهار یا پنج نفری به خاطر شرایط کرونا و رعایت اصول بهداشتی جلسه برگزار کردیم و قطعا این روند را ادامه خواهیم داد و با همه جلسه می گذاریم. ما به بازیکنان حق می‌دهیم. وعده هایی که پیش از این در پرسپولیس  به آنها داده شده محقق نشده و این بی‌اعتمادی به وجود آمده است.

هاشمی در واکنش به اینکه از سوی بازیکنان پرسپولیس گفته شده او هم به وعده اش عمل نکرد چرا که باید تا آخر فروردین به اعضای تیم پول می داده است؟ گفت:  در اواخر اسفند ماه به  ورزشگاه رفتیم و با بازیکنان دیدار داشتیم.  مدیرعامل قبلی به آنها وعده داده بود که برای 20 اسفند مطالبات آنها پرداخت می‌شود موضوعی که عملی نبود. با اعضای هیئت مدیره با بازیکنان صحبت کردیم و مبلغ خیلی خیلی ناچیز در حد سه درصد از قرارداشان را شب عید به آنها پرداخت کردیم.‌ یکی از مشکلات بازیکنان وعده و وعیدهای بود که عملی نشد. با آنها صحبت کردم  ولی وقتی پولی در جیب نیست نمی‌توانیم وعده دروغ بدهیم. عملاً هیچ درآمدی نداشتیم که بخواهیم پولی بدهیم. به بازیکنان تیم می گویم هرگز به آنها وعده دروغ نخواهم داد.

وی در مورد اینکه اسپانسر باشگاه در ازای 15 میلیاردی که به باشگاه تزریق کرده به عنوان قرض الحسنه چک گرفته است گفت: بله این این اتفاق افتاده است. به خاطر فشارهای مربوط به شرایط مالی باشگاه  یا موارد دیگر این تصمیم به این صورت گرفته شد. ما در باشگاه تمایل داشتیم اسم این کمک به باشگاه پیش پرداخت و بخشی از درآمدزایی باشد که با اطمینان به ما گفته بودند این درآمدزایی را ایجاد می‌کنیم اما در عمل  متوجه شدیم که اینطور نیست. عنوان قرض الحسنه در قالب الحاقیه خارج از قرارداد داده شده و در حساب‌های ما به عنوان قرض هست و باید پس بدهیم. اسپانسر و کارگزار دو مقوله متفاوت است. اسپانسر خودش پول می‌دهد اما کارگزار به نیابت از شما با اسپانسر و طرف قرارداد می‌شود. مشکلاتی مثل پرداختی بازیکنان و مسائل دیگر شرایط را به این سمت برد که باید در این مورد مفصل صحبت کنیم.

هاشمی در خصوص قطع همکاری با کارگزار مورد نظر خاطرنشان کرد: نتایج مورد انتظار ما در درآمدزایی از سوی این شرکت در  کوتاه‌ مدت به آن شکل تأمین نشد و به همین دلیل مدیرعامل وقت ناچار شدند که به شکل قرض آن 15 میلیارد را بگیرند که خیلی قشنگ و پسندیده نبود. این موضوع بحث های حقوقی خیلی ریزی دارد. ما با مشاورین حقوقی و مالی مذاکراتی انجام می‌دهیم و مکاتبات متعدد داشتیم که امیدواریم شرایط ما را درک کنند. در واقع آنچه که عکس العمل شایسته است متناسب با قرارداد و حال و هوای باشگاهی در پرسپولیس انجام بدهد اگرنه ما اختیارات خاص خود را در قرارداد داریم.

وی در مورد تصمیم‌گیری در مورد مذاکره با بازیکنان برای تمدید قرارداد از جمله بشار رسن عنوان کرد: فکر می‌کنم خیلی درست نباشد در این شرایط این مسائل عنوان شود به هر حال هنوز تکلیف لیگ مشخص نیست. هنوز  نمی دانیم که بازی ها انجام می شود یا خیر.  9 بازی دیگر داریم و من فکر می‌کنم خیلی اصولی و حرفه ای نیست که در خصوص بازیکنانی که الان باید این بازی را انجام بدهند صحبت کنیم. تلاشمان بر این است که بازیکنان خوب و شایسته تیم را حفظ کنیم. قطعاً در زمانی که زمان مناسب هست لیست نهایی را از یحیی گل محمدی می خواهیم. تلاشمان بر حفظ بازیکنان است. ضمن اینکه این قول را به هواداران می دهم من بعد قراردادهایی که باشگاه پرسپولیس می بندد بدون ایراد خواهد بود و اجازه نخواهیم داد برخی با گل آلود کردن آب از آن شاه ماهی شکار کنند، اتفاقی که پیش‌تر رخ داده اما نمی‌گذاریم قورباغه شکار کنند چه برسد به شاه ماهی.

هاشمی درباره ادامه یا لغو مسابقات لیگ گفت: نظر ما ادامه لیگ است. چهارمین قهرمانی با برگزاری بازی‌ها دلچسب است و اهدای جام بدون انجام مسابقات لذت زیادی ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p6opa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گفتند به پرسپولیس نرو گوش نکردم