تاریخ انتشار: 1399/02/04 14:26
کد خبر: 64562

امید آبی ها به درخشش قایدی در دوران پسا کرونا

با این حال در نگاهی به ترکیبی که روز گذشته اعلام کردیم یک نفر بیش از بقیه عملکردش به چشم می آید که امسال توانست فراتر از تصور خودش را نشان بدهد.
امید آبی ها به درخشش قایدی در دوران پسا کرونا

او که با یک مهاجم غیرایرانی یک زوج بسیار زهردار را در خط حمله استقلال تشکیل دادند و حالا به عنوان یک گلزن و یک گلساز تمام عیار با شروع دوباره لیگ رویای آقای گلی را برای تکمیل روزهای خوب این فصل در سر می پرواند. این بازیکن کسی نیست جز مهدی قایدی، شماره 10 این روزهای استقلال که هواداران تیم یکه تازی هایش را دوست دارند و با نظر استراماچونی و یکسری تغییرات در اوج کارش را در لیگ نوزدهم شروع کرد و حالا یکی از درخشان ترین ستاره های آسمان فوتبال ایران به شمار می آید. همین موارد باعث شده که از او یک موثر بی چون و چرا در بین جوانان لیگ و حتی دیگر بازیکنان مطرح یاد شود.

با ثبات مثل کاپیتان ها

نگاهی به عملکرد بازیکنان استقلال در این فصل نشان می دهد که سه بازیکن بیش از دیگر بازیکنان کارشان را تا پایان هفته بیست و یکم با ثبات تر از بقیه ادامه داده اند. یکی از این نفرات مهدی قائدی است که در هر 20 بازی استقلال (بازی این تیم با فولاد جزو بازی های معوقه است) حضور داشته باشند. ثباتی که مثل کاپیتان های دیگر استقلال یعنی وریا غفوری و سیدحسین حسینی است و تنها تفاوت او شاید در میزان دقایق حضورش در زمین باشد که بعضا در برخی بازی ها تعویض شده است.

یک گل کمتر از قولی که داد

مهدی قایدی در ابتدای این فصل قول داده بود که حداقل این فصل 10 گل به اندازه شماره پیراهنش در استقلال گل بزند و حالا او تنها یک گل با قول و قراری که با هواداران آبی گذاشته فاصله دارد. جدا از این قایدی که شانه به شانه شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر پیش می رفت و تنها یک گل بیشتر آنها باعث شده تا بالاتر از او در جدول گلزنان قرار بگیرد این شانس را دارد که با عبور از این بازیکنان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان آقای گلی به حساب بیاید. اتفاقی که به نظر می رسد با شروع لیگ و شرایط خوبی که استقلال دارد برای قایدی دارد او می تواند برای آقای گلی نقشه بکشد.

هم خوب گل زد هم خوب پاس داد

شماره 10 آبی های پایتخت این فصل به جز گل زدن در پاس دادن هم خوب عمل کرده و این فصل هم پاس گل داده و هم روی گل هایی که استقلال به ثمر رسانده نقش مستقیمی داشته است. آمار این بازیکن طبق سایت متریکا نشان دهنده این است که مهدی جدا از 6 پاس گلی که به همبازیان خود داده در 15 گل استقلال هم تاثیر مستقیم داشته است.

لطف استراماچونی باری درخشش مهدی

عملکرد قایدی در لیگ برتر نوزدهم بهترین عملکرد او از زمان حضورش در لیگ برتر است. شاید لطف بزرگ استراماچونی به او جز متحول کردن بازی‌اش بازی دادن او به عنوان مهاجم بوده است. جایی که او در کنار شیخ دیاباته یک زوج قدرتمند و موثر را ساختند و قایدی متحول‌شده را به یک بازیکن موثر تبدیل کرد. عطش او برای گلزنی یک‌طرف، این عدد ذوق و توانایی بالای او برای باز کردن فضای دفاعی حریف و فرصت‌سازی برای خود را نشان می‌دهد. طبق آمار متریکا قائدی در هر 90 دقیقه حداقل یک پاس کلیدی داشته است و در موقعیت‌سازی بهترین بازیکن استقلال است. توانایی او در دریبل‌زنی هم حالا بیشتر به کار تیم می‌آید. آمار 1.4 دریبل در هر بازی او اگرچه نسبت به فصول گذشته کاهش پیدا کرده اما هم‌چنان از این نظر هم قایدی از بهترین‌های استقلال است و جایگاه دوم را دارد.  او با فاصله‌ای بسیار کم، چهارمین بازیکن استقلال بعد از شیخ‌دیاباته، علی کریمی و عارف غلامی است که البته جز علی کریمی دو بازیکن دیگر به اندازه او بازی نکرده‌اند.

امید به درخشش قایدی در دوران پسا کرونا

قطعا همه کسانی که به نوعی کار و حرفه شان به دنیای مستطیل سبز وابسته است، آماده شروع دوباره لیگ هستند که با برطرف شدن کرونا مجددا استارت بخورد. همه این اتفاقات و آمار و ارقام ها به قبل از دوران کرونا بر می گشت که تیم ها تمرینات منظم و مستمری داشتند اما با تعطیلی لیگ که آماده وارد سومین ماه خود می شود شاید برگشتن به آن روزهای خوب کاری غیرممکن و یا حداقل سخت باشد. در همین خصوص قطعا هواداران استقلال چشم انتظار شروع درخشان دوباره تیم فرهاد مجیدی هستند که با امثال قایدی و دیاباته در نوک خط حمله بتوانند هم فاصله امتیازی خودشان را با پرسپولیس کم کنند و هم اینکه در 10 بازی باقی مانده تیم شان دوباره به کورس قهرمانی برگردند. در این میان نقش مهدی قایدی بسیار مهم خواهد بود چرا که او اگر همان مهدی باشد استقلال می تواند به راحتی جزو مدعیان بماند و حتی در روزهای باقی مانده که امتیاز گرفتن از تیم ها سخت است عصای دست تیم ها باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqzrr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عصبانیت علی کریمی از اتلاف وقت شاگردانش؛ در تیم من، حق این کار را ندارید