تاریخ انتشار: 1399/02/09 20:58
کد خبر: 64106

سرنوشت لیگ فوتسال بانوان چه خواهد شد؟

اواسط خردادماه مسابقات باقیمانده از پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان نیز دنبال خواهد شد تا قهرمان لیگ با برگزاری بازی‌ها مشخص شود.
سرنوشت لیگ فوتسال بانوان چه خواهد شد؟

لیگ برتر فوتسال بانوان ایران یکی از لیگ‌هایی بود که به سبب شیوع ویروس کرونا، ناتمام ماند و برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت؛ البته تمایز لیگ فوتسال بانوان با سایر رشته‌ها، شاید در تعداد کم بازی‌های باقیمانده باشد چرا که تنها دور برگشت مرحله نیمه نهایی و برگزاری مرحله فینال از لیگ پانزدهم هنوز برگزار نشده است تا چهار تیم همچنان مدعی قهرمانی به شمار بروند.

هر چند که تا چند روز قبل، رسانه‌ها مدعی شده بودند که ملی حفاری اهواز قهرمانی لیگ برتر را براساس صدرنشینی در دور گروهی مسابقات به دست می‌آورد اما فدراسیون فوتبال تصمیم انجام چنین کاری را ندارد؛ تصمیم قطعی فدراسیون فوتبال سرانجام کشمکش‌ها ادامه برگزاری لیگ پانزدهم است البته از زمانی که که ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری تمرینات را بدهد.

با شرایطی که وجود دارد، احتمالا از 20 اردیبهشت‌ماه چهار تیم ملی حفاری اهواز، سایپا تهران، مس رفسنجان و هیات فوتبال خراسان رضوی دور آماده سازی دوباره تیم‌ها آغاز می‌شود و اواسط خردادماه، رقابت‌ها برای تعیین تیم قهرمان دنبال خواهد شد؛ با توجه به محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تصمیم احتمالی فدراسیون درباره محل برگزاری مسابقات، به صورت مجتمع و به میزبانی احتمالی جزیره کیش خواهد بود.

اگر فدراسیون بخواهد لیگ را تمامی سازوکار از پیش تعیین شده به پایان ببرد، چهار مسابقه دیگر از لیگ پانزدهم فوتسال بانوان مانده است؛ دور برگشت مرحله نیمه نهایی، دور رفت مرحله فینال، مرحله رده بندی و دور برگشت مرحله فینال.

از آن‌سوی ماجرا هم مسئولان فدراسیون فوتبال تقویم فشرده‌ای را مقابل خود می‌بینند به طوری که بایستی از نیمه مردادماه فصل جدید لیگ فوتسال بانوان را هم استارت بزنند چرا که با تعویق جام ملت‌های آسیا، اوایل سال 1400 ملی‌پوشان فوتسال بانوان ایران برای هت‌تریک قهرمانی در آسیا به میدان بروند!

فشردگی که بدون شک می‌تواند مشکلات متعددی را برای مربیان و بازیکنان به ارمغان آورد اما بایستی اذعان داشت که شاید تصمیم فدراسیون فوتبال برای ادامه لیگ، عادلانه‌ترین راه ممکن باشد چرا که عدم اتخاذ این تصمیم می‌توانست لطمه بزرگی به اندک سرمایه گذاران فعال در حوزه فوتسال بانوان به رغم وجود استعدادهای فراوان بزند.

با این تفاسیر، مربیان چهار تیم فعال در مرحله پلی‌آف به بازیکنان خود آماده باش داده‌اند تا پس از تصویب ستاد ملی کرونا، خیلی زود خودشان را به محل تمرینات برسانند و برای شرکت در ادامه لیگ پانزدهم آماده سازی دوباره‌ای را انجام بدهند تا سرنوشت قهرمان لیگ پانزدهم فوتسال بانوان، اینچنین مشخص گردد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bxkne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



دست‌ نشان: اهمیت سلامتی جامعه بیشتر از صعود یا سقوط تیم‌هاست