تاریخ انتشار: 1399/02/11 23:24
کد خبر: 63967

موضوعی که برای استقلالی ها همیشه گران تمام می شود

در استقلال یک رویه قدیمی و ثابت شده است؛ آوردن بازیکن خارجی و رد کردن آن برای خرید بازیکن خارجی جدید.
موضوعی که برای استقلالی ها همیشه گران تمام می شود

استقلالی‌ها در همین چند سال اخیر موارد متعددی از فسخ قرارداد بازیکنان خارجی را در کارنامه دارند. بازیکنانی که برخی از آنها ستاره‌های تیمشان بودند و امید یک فصل هواداران و به ناگاه به دلیل تعلل در پرداخت، عدم توانایی باشگاه در تأمین چند هزار دلار یا مسائل پیش پا افتاده دیگری باشگاه را ترک کردند.

رفتن آنها از باشگاه و فشار هواداران در نبود برخی از آنها که ستاره تیم بودند منجر به عقد قرارداد با بازیکنان خارجی دیگر می‌شد. اینگونه بود که 4 فصل اخیر در باشگاه استقلال بازیکنان خارجی زیاد آمدند و رفتند. بازیکنانی که برخی تنها یک نیم فصل در تیم ماندند و برخی حتی به اندازه یک بازی کامل هم بازی نکردند. اما در این فرایند تکراری باشگاه، گویا چاره‌ای جز این کار برای مدیران نبود. برخی اما معتقدند نه در استقلال که در فوتبال ایران این یک رویه قدیمی و ثابت شده است؛ آوردن بازیکن خارجی و رد کردن آن برای خرید بازیکن خارجی جدید.

به هر حال هر نقل و انتقالی یک گردش مالی روشن و شفاف و بعضاً در سایه برای عوامل آن ایجاد می‌کند. این موضوع در باشگاهی مثل استقلال که هواداران زیادی دارد و فشار افکار عمومی را موجب می‌شود نمود بیشتری دارد. در واقع فارغ از اینکه چه مدیر و هیأت مدیره‌ای در استقلال بر سر کار باشند گویا این ساختار سازوکار خودش را طی می‌کند. بازیکنان خارجی به باشگاه تزریق می‌شوند که همین تزریق برای عده‌ای منافع مالی دارد. اگر بازیکن خوب نبود و به کار باشگاه نیامد که در پایان فصل یا نیم‌فصل درهای خروجی را به او نشان می‌دهند. اگر بازیکن خوب بود و محبوب هواداران شده بود آن وقت او را به هر دلیلی رد می‌کنند. این دلایل می‌تواند بی‌توجهی به پیام‌ها برای تمدید قرارداد باشد یا عدم پرداخت مطالبات یا حتی مورد محیرالعقول سند غیرواقعی پرداخت. به این ترتیب با رفتن بازیکن خارجی و نارضایتی هوادار مدیر باشگاه چاره‌ای ندارد جز استخدام چند خارجی دیگر.

همه این نقل و انتقالات برای آدم‌های پشت‌پرده این جریان پول و منفعت مالی دارد. در واقع ساختار در این باشگاه‌های دولتی چنین چیده شده که فرصت برای چنین کاری از همیشه فراهم‌تر است. فرقی ندارد چه مدیری در رأس باشگاه باشد. نگاهی به رفت و آمدهای چهره‌های خارجی حتی در فوتبال ملی هم نشان می‌دهد این متد همچنان در فوتبال ما خواهان دارد و هنوز هم هستند کسانی که برای رسیدن به منافعی مالی در این راه تلاش می‌کنند و رضایت هوادار و منافع ملی برای‌شان اهمیتی ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vl65j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مراسم  آشتی‌کنان سعادتمند با فرهاد مجیدی در استقلال