//
کدخبر: ۲۶۱۴۱۰ //

استقلال و پرسپولیس نباید مربی خارجی بیاورند

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: به‌ عنوان عضو فنی در هیئت مدیره استقلال انتخاب شدم ولی هیچ‌وقت از نظراتم استفاده نکردند و همیشه برعکس نظرات ما عمل می‌کردند.

استقلال و پرسپولیس نباید مربی خارجی بیاورند
به گزارش فرتاک نیوز،

میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره مربیگری در فوتبال اظهار داشت: مربیگری یک شغل سوای شغل‌های دیگر است. اگر بازیکنی دوران فوتبالش تمام شود و بخواهد وارد شغل مربیگری شود، حتی اگر بازیکن ملی باشد هم باید به انتهای صف برود. خوشبختانه در سال‌های اخیر بازیکنان ملی‌پوش ما قبول کرده‌اند در کلاس‌های مربیگری شرکت کنند. 

وی افزود: از سال گذشته کشور ما اجازه دارد مدرک مربیگری صادر کند که در تمام آسیا معتبر است. این کار برای ما یک قدم بسیار بزرگ بود. تا پیش از کرونا کلاس‌های مربیگری ما در سراسر کشور برگزار می‌شد ولی پس از کرونا هم بیکار ننشستیم و تمام موضوعات و محتوای کلاسهای D،C،B، فوتسال و فوتبال ساحلی را با کمک همکارانم به‌روز کردیم.

رئیس کمیته آموزش به این سوال که چه کسانی می‌توانند وارد حوزه مربیگری شوند، پاسخ داد: ما یک دستورالعملی را مصوب کرده‌ایم که در آن سن ورود را 20 سال گذاشته‌ایم. هر کسی که به این سن برسد و قوانین را رعایت کند، می‌تواند وارد عرصه مربیگری شود. 

ماجدی عنوان کرد: ما پس از کرونا حدود 247 مربی آقا و خانم را در 12 گروه‌ مختلف تقسیم کردیم و به آن‌ها در فضای مجازی آموزش دادیم. کتاب کلاس D را کامل کرده و به یک چیز یک شکل دست یافته‌ایم که به‌زودی منتشر خواهد شد. کتاب‌های B و C هم در دست نشر است. 

وی اظهار داشت: یک مدرس وقتی بخواهد در کلاس D تدریس کند، باید قدرت عملی بسیار خوبی داشته باشد چون بچه‌ها از طریق مشاهده آن را دریافت می‌کنند. در آینده یک برنامه‌ریزی و غربالگری فقط برای بحث عملی خواهیم داشت. در واقع مربیان هم باید بتوانند خوب نشان بدهند و هم خوب تفهمیم کنند.

ماجدی در پاسخ به این سوال که چقدر نیاز است مربیان در کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشند، توضیح داد: ما هر سال دو بار کلاس رفرش برگزار می‌کنیم که سال گذشته خودم در تمام استان‌های کشور حضور پیدا کردم و این کلاس‌ها را برگزار کردیم. فقط در تهران است که این کلاس برگزار نشده است. این کلاس‌ها دری است برای ورود مربیان و پس از آن، باید این شیوه‌ها را به زمین فوتبال ببرند. 

رئیس کمیته آموزش درباره شهریه این کلاس‌ها گفت: در همه جای دنیا وقتی سطح یک کلاس افزایش پیدا می‌کند، قیمت آن هم بالا می‌رود. برای کلاس A روزانه 500 هزار تومان در نظر گرفتیم. به مربیان‌مان البسه و چند وعده غذایی می‌دهیم و آن‌ها را در هتل پنج ستاره سکونت می‌دهیم که هزینه این موارد از 500 هزار تومان بیشتر می‌شود. اگر کلاس‌های حرفه‌ای را برگزار کنیم، مجبور هستیم شهریه را دلاری بگیریم چون مدرسی که برای این کلاس‌ها می‌آید هزینه دارد. فدراسیون هم نمی‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

وی درباره حضور سرمربیان خارجی در ایران عنوان کرد: من می‌گویم وقتی سرمربی‌ خارجی می‌آوریم، به صورت اتوماتیک باید روی تمام تیم‌های پایه نظارت داشته باشد و با کمیته فنی و آموزش همکاری مستقیم داشته باشد و وقت بگذارد. اکثر مربیانی که به ایران می‌آیند چند روز قبل از مسابقات می‌آیند و چند روز بعد هم می‌روند. این وظیفه ما است که مربی خارجی را مجاب کنیم تا به ما خوراک بدهد. سرمربی بزرگسال باید خط بدهد که مربی تیم امید و جوانان چه کسی باشد. همه کارهای ما به این بسنده شده که نتیجه بگیریم. تا زمانی که سیستم کاری فقط نتیجه گرفتن باشد نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

عضو سابق هیئت مدیره استقلال در رابطه با علت جدایی‌اش از این باشگاه اظهار داشت: من ابتدا به‌عنوان عضو فنی انتخاب شدم ولی هیچ‌وقت از نظرات من استفاده نکردند و همیشه برعکس نظرات ما عمل می‌کردند. بهتر بود که ما کنار بکشیم. پس از اینکه آقای شفر رفت و قبل از اینکه نام مربی دیگری مطرح شود، گفتم از آنجایی که نمی‌توانیم دلار بدهیم، چرا برویم مربی خارجی بیاوریم؟ در فضای مجازی به ما فحاشی کردند. من همه را می‌بخشم ولی این رسمش نیست که یک شایعه‌ای را بسازند و یک نفر را مورد حمله قرار بدهند. من وقتی دیدم نمی‌توانم به تیم کمک کنم استعفا کردم. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید 90 درصد هیئت مدیره‌شان اعضای اقتصادی باشند تا بتوانند به این تیم‌ها کمک کنند. 

ماجدی ادامه داد: قبل از اینکه آقای استراماچونی را بیاوریم قطعاً می‌دانستیم که نمی‌توانیم دلار را انتقال بدهیم. در نهایت هم پول را با یک مکافاتی به ایشان رساندند. وقتی نمی‌توانیم به آن‌ها پول بدهیم، چرا مربیان خارجی می‌آوریم؟ پس از اینکه این همه فحش خوردیم، تازه به این نتیجه رسیدند که استقلال و پرسپولیس نباید مربی و بازیکنان خارجی بیاورند. 

وی تأکید کرد: من خودم شخصاً آقای استراماچونی را فقط یک روز در مراسم معارفه دیدم و پس از آن هر بار خواستم ایشان را ملاقات کنم گفتند در شأن هییئت مدیره نیست این کار را انجام بدهد. ما برای آقای شفر هم چندین بار درخواست دادیم که در نهایت توانستیم ایشان را در یک جلسه ببینیم. نمی‌دانم چرا نمی‌خواستند که این اتفاق بیفتد. من حتی قرارداد آقایان شفر و استراماچونی را هم ندیدم. 

میرشاد ماجدی در پایان درباره فرهاد مجیدی سرمربی فعلی تیم استقلال تهران گفت: فرهاد یک مربی جوان، باانگیزه و باهوش است و نیاز به کمک دارد. ما نباید فرهاد را با نتیجه محک بزنیم و باید به او وقت بدهیم. ثبات باعث می‌شود که ما یک مربی آینده‌دار را به کشورمان تزریق کنیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان