تاریخ انتشار: 1399/03/09 07:08
در انتظار بهبود بیماران تا شروع بازی‌ها؛
کد خبر: 62274

آخرین آمار کرونا در ۱۶ تیم لیگ برتری

تقریبا تمام تیم‌های لیگ برتری یک یا دو بار آزمایش کرونا را انجام دادند که خوشبختانه مبتلایان زیادی گزارش نشده است.
آخرین آمار کرونا در ۱۶ تیم لیگ برتری

پس از آنکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز شروع تمرینات تیم‌های فوتبال را مشروط به پشت سر گذاشتن تست‌های کرونا کرد، هر ۱۶ باشگاه برای انجام این کار وارد عمل شدند و از تمام اعضای تیم خود آزمایش‌های لازم را گرفتند.

طی یک هفته گذشته  که تیم‌ها تست‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند و در آزمایشگاه‌های معتبر یا درمانگاه‌ها و باشگاه‌های خود اقدام به انجام این کار کردند، تا به امروز جواب ۲۹ تست مثبت اعلام شده که رقم چندان بالایی نیست و می‌توان انتظار داشت به مرور زمان این رقم کاهش پیدا کند.

بازی‌های لیگ برتر فوتبال از روز بیست و نهم خردادماه با دیدار معوقه هفته یازدهم بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال آغاز می‌شود که به دلیل حاد نبودن وضعیت جسمانی و سلامتی این ۲۹ نفر، احتمال می‌رود در سه هفته آینده و تا زمان انجام مسابقات تعداد مبتلایان در بین باشگاه‌های فوتبال تک رقمی شود.

تا به امروز برخی از تیم‌های لیگ برتری یک یا دو تست کرونا را پشت سر گذاشتند که البته دقت برخی آزمایش‌ها بالاتر بوده و نشان از وضعیت دقیق‌تر سلامتی افراد داده است، اما مطمئنا تا قبل از شروع دوباره بازی‌ها، فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ، تیم‌ها را الزام به انجام تست‌های دقیق می‌کنند تا در جریان مسابقات مشکلی برای سلامتی افراد به وجود نیاید.

طبق آخرین اخباری که از سوی باشگاه‌ها یا منابع موثق اعلام شده، تعداد دقیق مبتلایان به کووید۱۹ در بین تمام تیم‌های لیگ برتری به صورت زیر است:

* پرسپولیس: ۲ نفر - هر دو عضو تدارکات

* سپاهان: ۲ نفر - یکی از مبتلایان بازیکن است

* تراکتور: ۴ نفر از اعضای تیم

* استقلال: صفر

* شهرخودرو: ۲ نفر – داوود سیدعباسی، مربی و یک عضو تدارکات

* فولاد خوزستان: ۵ نفر از اعضای تیم

* صنعت نفت آبادان: ۳ نفر - ۲ بازیکن و یک عضو کادر اجرایی

* نفت مسجدسلیمان: نامشخص - گفته شده نیمی از اعضای تیم در روز یکشنبه هفته اخیر تست داده‌اند.

* ماشین سازی: ۶ نفر از اعضای تیم

* نساجی: صفر

* ذوب‌آهن: نامشخص - ذوبی‌ها در روز چهارشنبه هفته قبل تست کرونا دادند و قرار است در روز شنبه آزمایش جدیدی پشت سر بگذارند.

* پارس جنوبی: ۴ نفر - ۳ بازیکن و یک عضو تیم

* گل‌گهر سیرجان: صفر - در تست جدید اعلام شده آزمایش هیچ یک از اعضای تیم مثبت نبوده است.

* سایپا: یک نفر - یکی از بازیکنان جوان

* شاهین شهرداری بوشهر: صفر

* پیکان: صفر

این آمار در حالی اعلام شده که در وضعیت سلامتی بسیاری از افراد که شرایط خود را تشریح کرده‌اند، مشکل حادی گزارش نشده است. برای مثال، داوود سیدعباسی از تیم شهرخودرو تاکید داشته شرایط جسمانی او مطلوب است ولی گفته شده در بدن او ویروس وجود دارد.

با این وضعیت و در صورت توجه به قرنطینه‌ی افرادی که مبتلا به کرونا هستند یا برخی از اعضای تیم و خانواده‌ها که با آنها در ارتباط بوده‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد که سلامتی بسیاری از آنها نهایتا تا دو هفته دیگر به دست می‌آید و جواب آزمایش‌ها منفی خواهد شد؛ همانطور که برای گل‌گهری‌ها از حدود ۱۰ نفر به صفر نفر رسیده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275xdn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



لژیونر ایرانی چهارمین تست کرونا خود را انجام داد!

 آمار باورنکردنی ابتلای کرونا در تیم لیگ یکی
تست ١٢ نفر در بادران مثبت اعلام شد