تاریخ انتشار: 1399/03/25 20:47
کد خبر: 61235

پرونده جنجالی در استقلال به کجا رسید؟

مسوول نقل و انتقالات پیشین استقلال به طور کامل به ماجرای انتقال بویان می‌پردازد؛ بازیکنی که این روزها یک خطر بزرگ علیه این باشگاه با توجه به شکایتش محسوب می‌شود.
پرونده جنجالی در استقلال به کجا رسید؟

پیگیری ماجرای بویان نایدنوف، بازیکنی که این روزها به سبب شکایت خود از باشگاه استقلال خطری جدی را پدید آورده، مسائل دیگری را هم درون خود دارد که گفت و گو با پندار توفیقی، مرد اول نقل و انتقالات باشگاه استقلال در دوران مدیریت سیدرضا افتخاری می‌تواند پرده از بسیاری از این موضوعات بر‌دارد. توفیقی که زمانی در باشگاه استقلال محور تمام اخبار و اطلاعات بود پرونده بازیکنی که باشگاه استقلال را در آستانه محرومیت و جریمه قرار داده پیش روی‌مان باز می‌کند.

ماجرای بویان این روزها به تهدیدی بزرگ برای باشگاه استقلال تبدیل شده و در این میان همه نگاه‌ها به زمان مدیریت شما در نقل و انتقالات باشگاه استقلال است. آیا شما خودتان را در محرومیت احتمالی مقصر می‌دانید؟

 اولاً که امیدوارم در روزهای باقی‌مانده مشکل حل شود و پول این بازیکن را بپردازند تا خطری باشگاه را تهدید نکند اما باید این توضیح را هم به شما بدهم که بویان در زمانی که من در باشگاه بودم به استقلال ملحق نشد. من در آن دوران دنبال بازیکن بودم و به خواست آقای شفر تلاش می‌کردم بازیکنان مورد نظر را جذب کنم. پلی‌میکر‌‌های زیادی هم مد نظر من بود اما متأسفانه از همین داخل کشورمان دلال‌ها با بازیکنان خارجی تماس می‌گرفتند و می‌گفتند ایران نیایید چون اینجا امنیت ندارد و آنها را می‌ترساندند. حتی به برخی بازیکنان که مد نظر ما بودند می‌گفتند به محض اینکه پای‌تان را به ایران بگذارید شما را می‌کشند! آن زمان جو وحشتناکی علیه ما ایجاد شده بود و اجازه نمی‌داد ما بازیکنانی که مد نظر داریم جذب کنیم. با این حال من در جریان قرارداد بویان با استقلال نبودم چون در آن زمان که این بازیکن به ایران آمد و در تست‌های پزشکی شرکت کرد و مورد تأیید هم قرار گرفت من آنفلوآنزا داشتم و نمی‌توانستم در باشگاه حضور یابم. من شخصی بودم که برای استقلال با بازیکنی همچون تیام قرارداد بسته بودم و می‌دانستم دارم چه کار می‌کنم اما حقیقتاً در ماجرای بویان من دخالتی نداشتم. بویان خواست شفر بود و باشگاه هم برایش دعوتنامه فرستاد و او هم به ایران آمد و قرارداد بست. بعد متوجه شدم که دکتر گفته از روی بارفیکس افتاده و آسیب دیده است. فکر می‌کنم در این باره بهتر است با دکتر نوروزی صحبت کنید چون ایشان او را تأیید کردند.

به عنوان کسی که مدیریت نقل و انتقالات را به عهده داشت درباره مسائل مالی این بازیکن چه توضیحی می‌توانید بدهید. شاید عده‌ای شکایت امروز را ناشی از بد‌قولی‌های آن روزها بدانند.

من مسئول نقل و انتقالات بودم نه مسئول پرداختی‌ها. روزی آقای ملکی در هیأت مدیره گفتند می‌خواهند کارهای اقتصادی را انجام دهند. ایشان به وزیر نزدیک بودند و من هم که دیدم او علاقه دارد کارهای اقتصادی را انجام دهد خودم را کنار کشیدم. مسئول پرداخت به بازیکنان افراد دیگری بودند. من نقل و انتقالات را انجام می‌دادم و فقط خواسته بازیکنان را به مسئولان انتقال می‌دادم. من از خدایم بود که کسی کارهای اقتصادی را انجام دهد و من دیگر خودم را از این موضوعات کنار بکشم. در آن زمان من شخصاً هزار بار به آقایان گفتم پول بویان را بدهید تا دردسر نشود اما گوش شنوایی نبود. حتی در یکی از سفرهای خارجی پولی آمد که قرار بود بین بازیکنان تقسیم کنیم اما من 10 هزاردلارش را برداشتم و به عنوان حقوق به بویان دادم و از او امضا هم گرفتم. اینطوری برایش پول جمع می‌کردم اما کافی نبود و ما باید پول قلمبه‌تری به او می‌دادیم که بی‌توجهی شد. حتی یادم می‌آید وقتی ما با این باشگاه به مشکل خوردیم شفر گفت من بویان را راضی می‌کنم که یا طلبش را ببخشد و برود یا اینکه رضایت بدهد یک فصل دیگر در استقلال بماند اما در نهایت اتفاقات دیگری رخ داد و پروانه کار این بازیکن در زمان مدیریت فتحی باطل شد و این بازیکن از استقلال رفت و بعد شکایت کرد. بویان را دلالی که اهل چک بود و با شفر رفاقت داشت به استقلال معرفی کرد. شفر درباره اینکه رضایت بویان را می‌گیرد قول‌هایی به ما داده بود. شاید اگر من می‌ماندم کارهایی می‌کردم اما آنقدر فشار آوردند که من مجبور شدم بعد از سفر ترکیه استعفا بدهم.

اینطور که پیدا است دوست ندارید جذب بویان به پای شما نوشته شود چون در آن زمان شما در باشگاه نبودید.

من اطلاعاتی دادم که شما در جریان ماوقع آن روزها باشید اما نمی‌توانم به قراردادی که بسته شده بی‌توجه باشم. من هرگز قصد شانه خالی کردن از این قرارداد را ندارم اما اجازه بدهید حرف‌های من کامل شود و بعد قضاوت کنید. زمانی که در باشگاه استقلال بودم بازیکنانی را به خدمت گرفتم که برای این باشگاه درآمدزایی قابل توجهی داشتند. من با اللهیار صیادمنش قرارداد بستم که 850 هزار یورو برای استقلال درآمدزایی داشت. 600 هزار یورو هم از کنار انتقال تیام گیر باشگاه استقلال آمد. البته به جدایی این بازیکن انتقاد دارم. شما اگر بروید از مدیر مربوطه استقلال در زمان جدایی این بازیکن سؤال کنید که چرا با جدایی‌اش موافقت کردید قطعاً پاسخ این سؤال را هم خواهید یافت که استقلال چگونه از رسیدن به قهرمانی آسیا باز ماند. تیام شاکله همان تیم رویایی بود که ما برای استقلال ساخته بودیم اما آقایان خیلی ساده با جدایی این بازیکنان موافقت کردند. می‌شد تیام را چند ماه دیگر نگه داشت و بعد از قهرمانی استقلال در آسیا او را آزاد کرد اما انگار ولع زیادی برای فروش او وجود داشت. حتی یادم می‌آید زمان جدایی سیدمجید حسینی که من در باشگاه حضور داشتم پاسپورت این بازیکن را نمی‌دادم تا از استقلال نرود و ما بتوانیم آن تیم خوب را حفظ کنیم اما بازهم اتفاقات دیگری رخ داد.

از انتقال حسینی چقدر پول گیر باشگاه استقلال آمد؟

650 هزار یورو هم از جدایی حسینی پول گیر باشگاه آمد که اگر این عدد را با پولی که از انتقال تیام و صیادمنش به باشگاه رسید قرار دهید به عددی بالغ بر 2 میلیون یورو می‌رسید. به اینها اضافه کنید درآمد‌های حاصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حضور بازیکنان استقلال در جام جهانی که فیفا طبق عرف خود به آنها پول می‌دهد. من می‌خواهم از شما بپرسم آیا از کنار این همه پولی که به باشگاه استقلال رسید نمی‌شد با بویان تسویه حساب کرد یا حتی پولی به جباروف داد تا او هم از استقلال نرود و در این تیم بماند؟ جباروف فقط 40 هزار دلار از استقلال پول می‌خواست. کل داستان بویان همین است و چیز دیگری نیست. اگر مسأله پزشکی هم داشته به اعتقاد من باید با دکتر نوروزی حرف بزنید. این در حیطه اختیارات من نیست اما تا جایی که من می‌دانم تأییدیه دکتر نوروزی ایرادی نداشت و این بازیکن بعدها به دلیل بی‌احتیاطی مصدوم شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwkx8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پروژه های نقل و انتقالاتی استقلال به کجا رسید؟