//
کدخبر: ۲۶۶۱۹۸ //

وجود این ستاره قفس توری استقلال را تا سال ها بیمه می کند!

وجود این ستاره قفس توری استقلال را تا سال ها بیمه می کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

آمارها گواهی می‌دهد به این واقعیت ملموس که استقلال بعد از دوران طلایی مهدی رحمتی صاحب دروازه‌بان‌ ایده‌‌آلی شده که تا سال‌ها می‌تواند قفس توری را بیمه کند. سیدحسین حسینی که در سال‌های آخر حضور رحمتی در استقلال همواره رقیبی جدی برای شماره یک سابق بود، حالا مرد اول دروازه تیمی است که سلاطین بسیاری را در خود جا داده است. از همین مهدی رحمتی گرفته که خود یکی از مفاخر دروازه‌بانی در تاریخ فوتبال ایران است تا ناصر حجازی که کلمات از وصفش عاجزند. بی‌شک در میان مفاخر دروازه‌بانی استقلال باید یادی هم کرد از وحید طالب‌لو و تأکید کرد که احمدرضا عابدزاده نیز که نامش بیشتر در مصادره باشگاه رقیب بوده، از همین استقلال به فوتبال ایران معرفی و عناوین بسیاری هم با این باشگاه کسب کرد. بحث اصلی اما سیدحسین حسینی است که حالا صحبت از خروجش از دایره استقلال نیز مطرح می‌شود.

دروازه‌بان خوش‌استیل و پرکاری که اخیراً با پیشنهادی از یک باشگاه ژاپنی مواجه شده است. کونسالدول ساپورو باشگاهی است فعال در جی لیگ ژاپن که خواستار عقد قرارداد با حسینی شده و حتی در ازای این انتقال حاضر است استقلال را راضی کند. بی‌شک توجه چشم‌بادامی‌ها به دروازه‌بان استقلال نشأت گرفته از سوابق او در لیگ قهرمانان آسیا است. حسینی در سال‌های اخیر بازی‌های قابل توجهی در این عرصه برای استقلال انجام داده است اما مضاف بر آن باید به این نکته هم متذکر بود که شماره یک استقلال در سال‌های اخیر همواره رقیبی جدی برای دیگر دروازه‌بان‌های تیم ملی هم بوده و شاید اگر نگاه رنگی را متوجه خود نمی‌دید بازی‌های بیشتری در تیم ملی داشت. به هر حال حسینی را به واسطه این سوابق باید بازیکنی دانست که پیش از فصل نقل و انتقالاتی احتمال جدایی‌اش می‌رود. لیگ ژاپن اما برای شماره یک استقلال هرگز وسوسه انگیز نخواهد بود و او نیز علاقه‌ای به حضور در این کشور ندارد و قطعاً با پیشنهادی که رسیده مخالفت خواهد کرد اما حسینی عمیقاً دوست دارد در آینده‌ای نه چندان دور یکی از لژیونر‌های اروپایی فوتبال ایران باشد و دروازه‌های بازی در لیگ‌های جذاب قاره سبز را پیش روی خود باز کند. با دروازه‌بان استقلال صحبت از حضور در یکی، دو لیگ اروپایی هم شده اما این فقط یک مقدمه‌چینی است تا در آینده جدی‌تر به این موضوع بپردازیم.

تردیدی نیست عملکرد همواره رو به رشد حسینی نقشی انکار‌ناپذیر در حضور این دروازه‌بان در لیگ‌های مد نظر خود خواهد داشت و شاید شماره یک آبی‌ها نیز همان مسیری را طی کند که علیرضا بیرانوند پیموده است یا اکنون امیر عابدزاده آن را تجربه می‌کند. فوتبال ایران به واسطه برخورداری از استعداد‌های دروازه‌بانی بسیار همواره مورد توجه تیم‌های اروپایی بوده و از یاد نمی‌بریم که همین مهدی رحمتی روزگاری که در اوج بود و در تیم ملی نیز آقایی می‌کرد پیشنهادی از دانمارک داشت و قرار بود بازی در لیگ این کشور را تجربه کند که به دلایل شخصی دروازه‌بان‌ آبی‌ها ترجیح داد در ایران بماند. حسینی اما ماجراجویی‌های خاص خودش را دارد و چنانچه آن پیشنهادی که انتظارش را می‌کشد از راه برسد چمدان‌هایش را برای حضور در تیم‌های اروپایی خواهد بست و چه بسا اگر این پیشنهاد در زمانی برسد که او به استقلال متعهد است مبالغ قابل توجهی نیز گیر باشگاه استقلال بیاید، هرچند که معمولاً این قبیل انتقال‌ها با ناراحتی هواداران استقلال مواجه می‌شود و آنها دوست ندارند ستاره‌های خود را از دست بدهند.

به هر حال ماجرای انتقال حسینی را در آینده باید جدی گرفت و شاید یکی از دلایلی که موجب شده زمزمه جذب یک دروازه‌بان دیگر نیز به گوش برسد همین مسأله هم باشد. هرچند که ابتدای فصل مربی دروازه‌بان‌های استقلال تأکید به حضور دو دروازه‌بان آماده در تیمش داشت اما ماجرای رفتن حسینی می‌تواند باشگاه استقلال را برای توافق روی یکی از نام‌های پیش رو بیشتر وسوسه کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان