تاریخ انتشار: 1399/04/18 14:50
کد خبر: 59635

6 تساوی بدون گل و فاصله 12 امتیازی سپاهان با صدر جدول

کسب 11 تساوی در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر که 6 تساوی بدون گل بوده است، سپاهان را در فاصله 12 امتیازی از پرسپولیس صدرنشین قرار داده است تا رؤیای قهرمانی در لیگ بار دیگر برای سپاهان از دست برود.
6 تساوی بدون گل و فاصله 12 امتیازی سپاهان با صدر جدول

تیم فوتبال سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر و در حالی که در تهران با سایپا دیدار داشت، برای یازدهمین بار در این فصل مقابل حریف خود متوقف شد و به تساوی رسید.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در این دیدار حملات زیادی انجام دادند و در اکثر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند اما در رسیدن به دروازه حریف و گلزنی ناکام ماندند تا اندک شانس کسب قهرمانی در صورت لغزش پرسپولیس نیز از دست برود.

به این ترتیب طلایی‌پوشان با ۴۱ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و حالا بعد از ناکامی در کسب قهرمانی حتی رده دوم خود را نیز در خطر می‌بینند و برای کسب سهمیه آسیایی رقابت سختی با شهر خودرو، تراکتور، فولاد و حتی استقلال دارند.

فاصله ۱۲ امتیازی سپاهان با پرسپولیس صدرنشین در حالی ایجاد شده است که این تیم در ۱۱ بازی به تساوی رسیده و جالب‌تر آن‌که در ۶ دیدار که با تساوی به پایان رسیده موفق به گلزنی نشده است؛ به این ترتیب ۱۲ امتیاز در بازی‌هایی از دست رفته که سپاهان در باز کردن دروازه حریف موفقیتی نداشته است.

درست است که شاگردان قلعه‌نویی با ۳۲ گل زده سومین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند اما در بازی‌هایی که حریف دفاع منسجمی دارد و بازی گره می‌خورد، خلاقیتی برای رسیدن به دروازه حریف دیده نمی‌شود تا امتیازات به راحتی آب خوردن از دست بروند.

طلایی‌پوشان در فصل گذشته و در مجموع ۳۰ بازی که انجام دادند موفق به زدن ۴۶ گل و بیشتر از هر تیمی شده بودند که آمار ۱.۵ گل به ازای هر بازی را نشان می‌داد اما در فصل جاری تا این‌جای لیگ متوسط ۱.۴ گل را داشته است.

همه این اتفاقات برای سپاهان در حالی رخ داده است که در نشست خبری پیش از بازی سپاهان و نفت مسجد سلیمان در هفته چهارم لیگ خبرنگار فارس سؤالی از امیر قلعه‌نویی پرسید که واکنش تند سرمربی سپاهان را به دنبال داشت.

وقتی از قلعه‌نویی پرسیده شد حالا که سپاهان ساختار دفاعی خوبی دارد، نیاز نیست برای خط حمله نیز تدبیری اندیشیده شود تا این تیم بتواند امتیاز‌های لازم را در بازی‌های لیگ برتر کسب کند، سرمربی سپاهان این سؤال را کارشناسی ندانست و بعد از برخی صحبت‌های تند پاسخی به این پرسش نداد.

سپاهان که در این فصل ساختار دفاعی خوبی داشت و به لطف حضور پیام نیازمند در دروازه کمترین گل خورده را بعد از پرسپولیس دارد، اما به دلیل مشکلات در خط حمله قهرمانی لیگ برتر را به راحتی از دست داد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwx5a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ تصاویری بسیار زیبا از دیدار پرسپولیس و سپاهان