تاریخ انتشار: 1399/05/06 01:05
کد خبر: 58292

تلاش استقلال و فولاد برای صعود در دیدارهای معوقه

دیدارهای معوقه از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که به دلیل ابتلای بازیکنان استقلال و فولاد معلق شده بود در قائمشهر و جم برگزار می‌شود.
تلاش استقلال و فولاد برای صعود در دیدارهای معوقه

 ویروس کرونا، نه تنها پایان لیگ را به تعویق انداخت، بلکه با شروع مجدد مسابقات و ابتلای برخی از بازیکنان و اعضای تیم‌ها دو دیدار از هفته بیست و سوم و یک دیدار از هفته بیست و چهارم به تعویق افتاد. حالا و طبق برنامه قرار است امروز (دوشنبه) دو دیدار هفته بیست و سوم میان تیم‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان و همچنین پارس جنوبی جم و استقلال  برگزار شود.

پارس جنوبی - استقلال ساعت 20:30

آبی‌پوشان تهرانی، برای دیدار مقابل پارس جنوبی تا فرودگاه هم رفتند اما به دلیل ابتلای 12 عضو این تیم به کرونا، از سفر منصرف شدند و به خانه برگشتند. جو روانی به شکلی بود که تیم پارس با حضور در زمین و انجام مقدمات بازی، درخواست داشت تا به دلیل عدم حضور استقلال در زمین بازی 3 بر صفر شود اما کمیته انضباطی رای به تکرار بازی داد، البته این مسئله، استعفای هومن افاضلی از سرمربیگری پارس جنوبی را هم به دنبال داشت تا سیداکبر پورموسوی سرمربی جدید جمی‌ها شود. حالا دو تیم با انگیزه‌هایی متفاوت مقابل هم قرار خواهند گرفت؛ میزبان برای تثبیت حضورش در لیگ و استقلال برای صعود به رتبه‌های بالاتر و کسب سهمیه آسیایی. پارس جنوبی برای تقابل با استقلال مگنو باتیستا و میلاد باقری را در اختیار نخواهد داشت.

استقلال با بازگشت عارف غلامی از دوران پس از کرونا، فقط سیاوش یزدانی را در جم همراه خود ندارد. شاگردان فرهاد مجیدی که با سه تساوی و تنها یک پیروزی در دوران پس از کرونا رقابت قهرمانی را باختند و در نهایت پرسپولیس با شکست نفت مسجدسلیمان به قهرمانی رسید، حالا کسب سهمیه‌اش هم به خطر افتاده است. استقلال باید برای ماندن در رقابت، پارس جنوبی را شکست بدهد تا شانس خود را برای نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بالا ببرد. استقلال هم اکنون 42 امتیازی است و با پیروزی احتمالی مقابل پارس جنوبی به رتبه دوم جدول می‌رسد اما این جایگاه احتمالی هم می‌تواند توسط فولاد به خطر بیفتد. پارس جنوبی هم 25 امتیازی است و با جایگاه سقوط کنندگان فاصله دارد اما این جایگاه می‌تواند در هفته‌های آینده به خطر بیفتد، پس میزبان جمی، نباید به سادگی به استقلال پر انگیزه امتیاز بدهد.

نساجی - فولاد ساعت 20:45

امید شهر خسته یا همان نساجی مازندران، با حضور محمود فکری روی نیمکتش واقعاً مردم شهر خسته را امیدوار کرد. نساجی که در طول فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشت و حتی در مقطعی از فصل خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس کرد، تصمیم به تغییر سرمربی‌اش گرفت. با آمدن فکری، نساجی به تیمی تبدیل شده که یقه مدعیان را هم می‌گیرد و در دیدار قبلی‌اش استقلال را در تهران متوقف کرد. با سوپرگل محمد میری که شوت از راه دورش همه را شگفت‌زده کرد و حالا به احتمال زیاد برای دیدار با فولاد غایب است. نساجی محمد عباس‌زاده را هم در اختیار نخواهد داشت و احتمالاً علی شجاعی نیز به این بازی نمی‌رسد.

فولاد در قائمشهر کار سختی مقابل نساجی خواهد داشت. شاید تنها پاتوسی به دلیل عدم آمادگی در ترکیب فولاد نباشد اما با هر شرایطی نساجی به سادگی باج نمی‌دهد. تیمی که با شروع مجدد لیگ تراکتور را در تبریز شکست داد و صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان و استقلال را خارج از خانه متوقف کرده است. فولاد برای کسب جایگاه دوم جدول و قطعی کردن سهمیه‌اش باید تیم شکست‌ناپذیر محمود فکری را شکست بدهد تا با پیروزی احتمالی در دیگر دیدار عقب افتاده‌اش مقابل نفت مسجدسلیمان جایگاهش را تثبیت کند. این اتفاق می‌تواند برای جواد نکونام که در شروع راه مربیگری‌اش است، موفقیتی بزرگ تلقی شود که با تیمی کم هزینه‌تر نسبت به دیگر رقبا چون سپاهان، تراکتور، استقلال و شهر خودرو به رتبه دوم جدول رسیده است. باید دید تقابل دو کاپیتان سابق استقلال که اتفاقاً هر دو شماره 6 استقلال را به تن داشتند، چه می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdldv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


10 گزینه احتمالی سرمربیگری استقلال