تاریخ انتشار: 1399/05/19 21:33
کد خبر: 57466

سپاهان، متخصص حذف کردن استقلال

استقلال با اینکه پرافتخارترین تیم جام حذفی است اما در برابر سپاهان تنها یک بار در هفت تقابل به برتری رسیده است.
سپاهان، متخصص حذف کردن استقلال

از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه فردا (دوشنبه) ۲ تیم استقلال و سپاهان در چارچوب دور یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی باید در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند تا تکلیف چهارمین و آخرین تیم حاضر در این مرحله نیز مشخص شود.

این بازی در حالی به انجام می‌رسد که استقلال و سپاهان ۹ روز قبل (با توجه به تاریخ بازیِ حذفی) به مصاف هم رفته بودند و این بار در جدالی جذاب می‌بایست رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. در این مرتبه امیر قلعه‌نویی همراه تیمش به تهران می‌آید و مستقیم با مجیدی پیکار می‌کند.

استقلال با اینکه پرافتخارترین تیم جام حذفی است اما در برابر سپاهان آمار خوبی ندارد و در هفت پیکار قبلی یک برد و ۶ شکست برایش به ارمغان آمده است. تنها پیروزی استقلال در بازی برگشت سال ۱۳۸۱ به دست آمد که آبی‌پوشان با گل‌های یدالله اکبری، احمد مومن‌زاده و فراز فاطمی به برتری رسیدند و تک گل حریف نیز به وسیله ادموند بزیک زده شد.

بعد از آن مسابقه دیگر استقلال هیچ‌وقت نتوانست حتی در یک بازی هم سپاهان را در جام حذفی مغلوب کند و حالا این طلسم به ۱۸ سال رسیده است. در این مدت پنج بازی برگزار شده که طلایی‌پوشان در همگی به برتری رسیدند.

آخرین تقابل استقلال و سپاهان در جام حذفی به نیمه‌نهایی سال ۱۳۹۲ برمی‌گردد. جایی که ۲ تیم در تاریخ ۱۰ فروردین و در جام حذفی به مصاف هم رفتند و بعد از تساوی یک بر یک در اوقات معمول و اضافه، در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی رسید و در نهایت قهرمان شد. استقلال نیز در همان سال فاتح لیگ برتر شد.

تا به حال در هفت تقابل پیشین استقلال و سپاهان ۲۳ گل رد و بدل شده که ۱۵ گل سهم سپاهان بوده و هشت گل سهم استقلال. حال باید دید در این پیکار چه نتیجه‌ای به دست می‌آید. یادمان نرود استقلال با مجیدی در هفت دیدار اخیر خود نباخته و سپاهان در ۶ بازی پیشین خود تنها یک بار رنگ برد را به چشم دیده است.

استقلال برای رسیدن به این مرحله فجرسپاسی و گل ریحان را شکست داده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی هم از سد تیم‌های خیبر و پیکان گذشته‌اند. پیش از این پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان مجوز حضور در دور نیمه‌نهایی را به دست آورده بودند و روز بیست و یکم مشخص می‌شود که در این مرحله چه تیم‌هایی باید با یکدیگر پیکار داشته باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r8eyw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش تمرین استقلال / هشدار فرهاد مجیدی به شاگردانش