تاریخ انتشار: 1399/05/25 15:40
کد خبر: 57120

دفاع چپ؛ بزرگ‌ترین دغدغه فنی یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس ابتدا باید 2بازی پایانی‌اش را در لیگ برتر برگزار کند و سپس به مسابقه با استقلال در نیمه‌نهایی جام‌حذفی برسد؛ دیداری که به‌شدت برای این تیم حائز اهمیت و حیثیتی است.
 دفاع چپ؛ بزرگ‌ترین دغدغه فنی یحیی گل‌محمدی

 در این میان شاید بزرگ‌ترین دغدغه فنی یحیی گل‌محمدی، مساله دفاع چپ باشد؛ پستی که نیم‌فصل اول 2مدعی مهم و ملی‌پوش مثل محمد انصاری و محمد نادری داشت، اما الان به شکلی عجیب خالی شده است. انصاری که رباط پاره کرده و اسمش حتی از لیست نیم‌فصل اول لیگ بیستم هم خارج خواهد شد، اما مساله نادری واقعا گنگ است. کسی نمی‌داند آیا او به‌خاطر پایان مهلت قرارداد قرضی‌اش دیگر به بازی گرفته نمی‌شود یا اینکه با مصدومیت مواجه است. حتی در مورد آسیب‌دیدگی احتمالی نادری هم هیچ خبر دقیقی منتشر نمی‌شود. در هر صورت همین شرایط باعث شده یحیی گل‌محمدی تصمیم بگیرد در چند مسابقه اخیر پرسپولیس از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کند؛ تصمیمی که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است. وحید امیری در ترابزون‌اسپور ترکیه دوران ناموفقی را پشت سر گذاشت. آنجا هم سرمربی تیم در مقطعی تصمیم گرفت از وحید در پست دفاع چپ استفاده کند، اما جواب نگرفت و با انتقاد مطبوعات مواجه شد. در همین چند مسابقه اخیر نیز امیری چندین اشتباه بزرگ انجام داده؛ آنچه نشان می‌دهد شرایط لازم برای بازی در خط دفاعی را ندارد.
بازی‌کردن امیری در پست دفاع چپ یک اشکال دیگر هم دارد و آن، تباه‌شدن یک نیروی تهاجمی باکیفیت است. امیری در نیمه دوم دور رفت، با صلاحدید گابریل کالدرون به زوج علیپور در خط حمله تبدیل شد و این ترکیب جواب داد، اما الان با تغییر پست وحید، علیپور تنها مانده و مهدی عبدی هم فعلا بازدهی مورد نظر را نداشته است. به این ترتیب اگر نادری به داربی نرسد یا مشکلش حل نشود، یحیی گل‌محمدی باید مهم‌ترین تصمیمش را در این مورد بگیرد؛ اینکه کماکان به امیری اعتماد کند، یک بازیکن جوان را در این منطقه به میدان بفرستد، مثل چند مسابقه از دور برگشت شجاع خلیل‌زاده را در پست دفاع چپ به بازی بگیرد یا رو به دفاع سه‌نفره بیاورد. هرکدام از این گزینه‌های محتمل، ممکن است در بازی امروز با گل‌گهر و مسابقه هفته آخر با سایپا امتحان شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdkd6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل‌محمدی، دفاع چپ خودش را پیدا کرد