تاریخ انتشار: 1399/05/29 21:37
کد خبر: 56835

فرصت های ویژه ای که نباید پرسپولیسی ها از دست دهند!

تیم فوتبال پرسپولیس آخرین دیدار خود در لیگ برتر را با هدف شکستن چند رکورد برابر سایپا برگزار خواهد کرد.
فرصت های ویژه ای که نباید پرسپولیسی ها از دست دهند!

دو تیم پرسپولیس و سایپا روز پنجشنبه و در هفته پایانی نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با انگیزه‌هایی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند.

جایگاه دو تیم در جدول بازی‌های خانگی

دو تیم پرسپولیس و سایپا در حالی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی و به میزبانی تیم سرخپوش پایتخت به مصاف هم می‌روند که شاگردان گل‌محمدی با کسب 29 امتیاز از 14 دیدار خانگی‌شان در فصل جاری از این حیث تیم پنجم لیگ نوزدهم هستند.

سرخ‌ها در دیدارهایی که در لیگ جاری و در ورزشگاه آزادی به مصاف رقبا رفته‌اند 16 گل زده و 9 گل دریافت کرده‌اند. پرسپولیس بهترین تیم لیگ در جدول بازی‌های خارج از خانه است و حالا با برد مقابل سایپا می‌تواند جایگاه خود در جدول بازی های خانگی را بهبود ببخشد.در آن سوی میدان شاگردان ابراهیم صادقی در لیگ نوزدهم و در دیدارهای خارج از خانه با کسب 12 امتیاز از 14 بازی و همچنین 14 گل زده و 18گل خورده، از این حیث تیم دهم لیگ برتر هستند.

شرایط کاملا متفاوت دو تیم

تیم پرسپولیس در هفته بیست و ششم و با شکست دادن نفت مسجد سلیمان قهرمانی خود در لیگ نوزدهم را قطعی کرده و پوکر قهرمانی و زودهنگام‌ترین قهرمانی در لیگ را هم جشن گرفت اما تیم سایپا که در آخرین بازی خود در لیگ نوزدهم هم تا حدودی خطر سقوط را حس می‌کند برای بقا و تثبیت جایگاه خود در لیگ برتر می‌جنگد.

سایپا می‌خواهد عاقبت بخیر شود

نارنجی پوشان 29 امتیازی هستند و هنوز خطرسقوط را تا حدی احساس می‌کنند. آن‌ها به همین دلیل تلاش می‌کنند حداقل یک امتیاز دیگر کسب کنند تا بقای خود را بدون توجه به نتایج سه تیم در خطر سقوط دیگر حتمی کنند. در جدول رده‌بندی پیکان و ماشین سازی 28 و پارس جنوبی جم 27 امتیازی هستند و در این شرایط سایپا با یک تساوی هم سقوط نمی‌کند و شاید حتی در صورت باخت به پرسپولیس هم در لیگ برتر ماندنی شود. تفاضل گل سایپا با +8 از ماشین سازی (12_) و پارس جنوبی جم (9_) بهتر است اما در میان قعر جدولی‌ها پیکان با تفاضل 8_از وضعیت بهتری نسبت به دیگر تیم‌های در خطر سقوط برخوردار است. سایپا در شرایطی سقوط می‌کند که سه تیم قعرنشین در هفته پایانی نتیجه بگیرند.

انگیزه های قهرمان قبل از دربی

تیم پرسپولیس اما انگیزه‌هایی کاملا متفاوت دارد. سرخ‌ها پس از آنکه در نیم فصل دوم با ده برد و یک تساوی در دربی قهرمانی خود را قطعی کردند در سه هفته گذشته موفق به کسب برد نشده و حالا برای حفظ انسجام و اقتدار خود و برخورداری از آرامش و روحیه بالا قبل از دربی با انگیزه بردن به میدان می‌رود.

فرصتی برای درهم شکستن سه رکورد تاریخی

علاوه بر اینها پرسپولیس می‌تواند با غلبه بر سایپا با جشن گرفتن بیست و یکمین برد خود، رکورد تاریخی خود در کسب بیشترین برد در لیگ را بشکند و رکورد جدیدی را ثبت نماید. سرخ‌ها همچنین با ۶۷ امتیازی شدن رکورد بیشترین امتیاز را هم جابجا خواهند کرد و علاوه بر این رکورد، بهترین میانگین امتیازی را هم به نام خود ثبت خواهند کرد چرا که رکورد بیشترین امتیاز متعلق به پرسپولیس در لیگ شانزدهم بوده و در لیگ هجده تیمی هم دو تیم استقلال و سپاهان به رغم چهار بازی بیشتر 67 امتیاز گرفتند. حالا پرسپولیس می‌تواند با یک برد سه رکورد بیشترین برد، بیشترین امتیاز و بهترین میانگین امتیازی را هم بهبود ببخشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwojq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره خارجی پرسپولیس برای ادامه همکاری نیاز به انگیزه دارد!