تاریخ انتشار: 1399/06/04 20:27
کد خبر: 56458

طلسم ۹۱۱ روزه استقلال باطل می‌شود؟

بررسی دقیق‌تر دربی‌های برگزار شده مشخص می‌کند از آخرین برد استقلال در دربی بیش از دو سال و نیم می‌گذرد.
طلسم ۹۱۱ روزه استقلال باطل می‌شود؟

بررسی دقیق‌تر دربی‌های برگزار شده مشخص می‌کند از آخرین برد استقلال در دربی بیش از دو سال و نیم می‌گذرد.

تیم استقلال در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی فصل ۹۹-۹۸ فردا در شرایطی باید به مصاف تیم پرسپولیس برود که مدت‌هاست نتوانسته این تیم را شکست بدهد. بررسی دقیق‌تر این دربی‌های برگزار شده مشخص می‌کند از آخرین برد استقلال در دربی بیش از دو سال و نیم می‌گذرد.

آخرین برد استقلال

آخرین باری که استقلال موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد ۹۱۰ روز پیش و دقیقاً ۲ سال و ۵ ماه (۳۱ روزه) و ۲۵ روز پیش بود. دهم اسفند سال ۱۳۹۶. روزی که تیم وینفرد شفر در لیگ هفدهم با تک‌گل وریا غفوری در دقیقه ۴۴ نیمه اول بازی را برنده شد و در پایان با همان تک‌گل دست پر به استقبال تعطیلات نوروزی رفت.

دربی سوپرجام

آخرین دربی که استقلال در آن به برد دست یافت، دربی هشتاد و هفتم بود و سپس دربی ۸۸ که مصاف قهرمان جام حذفی و لیگ برتر بود به دلیل عدم حضور استقلال با رأی کمیته انضباطی، استیناف و در نهایت فیفا ۳ بر صفر به سود پرسپولیس رقم خورد و یک باخت دیگر در کارنامه استقلال روبه‌روی پرسپولیس، البته بدون حضور در میدان ثبت شد.

دربی رفت لیگ هجدهم

استقلالی‌ها با هدایت وینفرد شفر دربی ۸۸ را با نتیجه صفر- صفر بدون گل به پایان بردند. دیداری که با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد و آخرین روز‌های حضور این داور در کشورمان محسوب می‌شد. سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، همام طارق، مرتضی تبریزی و روح‌ا... باقری ترکیب استقلال در آن دیدار را تشکیل می‌دادند. این دربی در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۷ برگزار شد.

دربی برگشت لیگ هجدهم

احمد نوراللهی در دقیقه ۲۲ دربی ۸۹ تک‌گل مصاف استقلال و پرسپولیس را زد و باز هم این تیم را در حسرت پیروزی باقی گذاشت. این تیم در آن دیدار که در تاریخ دهم فروردین سال ۱۳۹۸ با هدایت وینفرد شفر به زمین رفت و در آخرین روز‌های دوران سرمربیگری وینفرد شفر انجام شد تا تعطیلات نوروزی استقلالی‌ها را تلخ کند.

دربی رفت لیگ نوزدهم

با قرعه‌کشی دور جدید لیگ برتر در فصل گذشته استقلال و پرسپولیس در آخرین روز تابستان (۳۱ شهریور) به مصاف هم رفتند تا دربی بعدی را برگزار کنند. دربی‌ای که تا واپسین دقایق با تساوی صفر- صفر دنبال می‌شد ولی دقایقی بعد از ورود مهدی عبدی جوان، استقلال دروازه اش را باز شده دید و باز هم حسرت پیروزی روبه‌روی پرسپولیس طولانی شد. آندره‌آ استراماچونی در آن دربی هدایت استقلال را در دست داشت.

دربی بهمن‌ماه و حسرت دوباره

این دو تیم در تاریخ ۱۷ بهمن سال گذشته آخرین دربی که در دور برگشت لیگ نوزدهم انجام می‌شد را برگزار کردند. دیداری که با ورود امیرارسلان مطهری به ترکیب اصلی استقلال و با دو گلی که زد، دو بار از پرسپولیس جلو افتاد ولی در نهایت با گل‌های علی علیپور و بشار رسن بازی با تساوی به آخر رسید و حسرت طولانی استقلال باز هم ادامه یافت.

دربی فردا، فرصت جبران

استقلالی‌ها که آخرین بار پنج‌شنبه ۱۰ اسفند سال ۱۳۹۶ موفق به شکست استقلال شده بودند، حالا در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های خود روبه‌روی پرسپولیس که باید یک تیم برنده زمین را ترک کند فرصت مناسبی دارند تا به این طلسم ۹۱۰ روزه پایان بدهند. طلسمی که تا فردا ۹۱۱ روزه می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jxeyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شفر از پیشنهاد به استقلال پشیمان شد