تاریخ انتشار: 1399/06/06 13:46
کد خبر: 56356

سعادتمند: شفر به استقلال تخفیف نداد، استراماچونی گفت باید فکر کند/ زمان سفرم به ایتالیا مناسب نبود/ متوجه منظور گل‌محمدی نمی‌شوم

احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: از نظر خودم، زمان سفر به ایتالیا مناسب نبود، اما علم غیب نداشتم که استقلال با پرسپولیس بازی خواهد داشت.
 سعادتمند: شفر به استقلال تخفیف نداد، استراماچونی گفت باید فکر کند/ زمان سفرم به ایتالیا مناسب نبود/ متوجه منظور گل‌محمدی نمی‌شوم

احمد سعادتمند درباره برد تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال، سفرش به اروپا و دیگر مسائل صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* ابتدا از بازی با پرسپولیس شروع کنیم که تیم استقلال در ضربات پنالتی رقیب خود را شکست داد و به فینال جام حذفی صعود کرد

خدا را شکر پس از مدت‌ها این اتفاق افتاد. بردن در دربی برای همه لذت‌بخش است و به همه چسبید. خوشحالم دل هواداران شاد شده است. از بازیکنان خوب و کادر فنی صمیمانه تشکر می‌کنم.

* یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از این دیدار مدعی شد که جریانی در کار بود که استقلال برنده شود. نظر شما چیست؟

گل‌محمدی از مربیان خوب کشور است. بهتر است خودشان درباره اظهارات‌شان توضیح دهند، چون نمی‌دانم منظورشان چیست. بازیکنان ما با توجه به انگیزه‌ای که دارند به فکر قهرمانی در جام‌های مختلف هستند. از این طرف، تلاش کردیم اعضای تیم در آرامش کارشان را انجام دهند. ما آرامش را به تیم ترزیق کردیم و امکاناتی شامل دو زمین تمرین مناسب، سالن بدنسازی، پرداختی‌های مناسب و پاداش‌ها را بدیم. مجموعه ما اتحاد دارند و یک تیم کامل هستیم و نفس گرم هواداران نیز پشت تیم است.

* گفتید که آرامش را به تیم ترزیق کرده‌اید، اما بهتر است درباره سفر اخیرتان به ایتالیا توضیح دهید. آیا فکر می‌کنید زمان سفر مناسب بود؟

حدود یک ماه و نیم پیش در جلسه هیئت مدیره مصوب شد که با توجه به پرونده‌هایی که در فیفا داریم به صورت فورس ماژور برای پرونده‌ شکایت‌های وینفرد شفر و استراماچونی در راستای تخفیف یا تعامل به ایتالیا سفر کنیم. بر اساس مصوبه هیئت مدیره باشگاه مکاتباتی با امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و سفارت ایتالیا در ایران انجام دادیم. این مذاکرات قبل از بازی با سپاهان در جام حذفی بود و علم غیب نداشتیم که سپاهان را می‌بریم و سپس با پرسپولیس بازی خواهیم داشت. انگیزه بازیکنان را می‌دانستیم که سپاهان را شکست می‌دهند و به نیمه‌نهایی جام حذفی می‌روند، اما نمی‌دانستیم که پنجم شهریورماه با پرسپولیس بازی خواهیم کرد. از جمعه گذشته تا چهارشنبه به ما مجوز دادند که به ایتالیا سفر کنیم. در شرایط کرونا، حتی کسانی که مقیم ایتالیا هستند باید دو هفته در منازل‌شان در قرنطینه باشند، اما خوشبختانه طی این چند روز بدون قرنطینه کارمان را انجام دادیم. از نظر خودم، این سفر زمان مناسبی نبود، اما ما تعیین نکردیم که در آستانه دربی به سفر برویم.

* این سفر چه نتیجه‌ای داشت؟

قرار بود وینفرد شفر در ایتالیا به ما ملحق شود، اما به دلیل شرایط کرونا نتوانست بیاید. تلفنی با ایشان مذاکره کردیم که متأسفانه تخفیفی ندادند. تلاش می‌کنیم در هفته آینده به کمک هیئت مدیره باشگاه مطالبات این مربی را بدهیم تا هواداران نگرانی نداشته باشند. هفته گذشته هم 200 هزار دلار مطالبات بویان نایدونف مقدونیه‌ای را پرداخت کردیم و امروز و نهایتا تا فردا مابقی پول این بازیکن را می‌دهیم تا هواداران دیگر دغدغه‌ای بابت این پرونده نداشته باشند.

مذاکراتی نیز در راستای تخفیف، تعامل یا اقاله با استراماچونی و وکیل اول ایشان انجام دادیم و قرار است این عزیزان در ایتالیا فکرهای‌شان را بکنند و نتیجه را اعلام کنند. مذاکرات ما با آنها خوب بود. این سفر، نه تنها به موقع و درست بود، بلکه در راستای منافع باشگاه و دولت انجام شد.

* اما یک سایت ایتالیایی از مذاکره شما برای بازگشت استراماچونی به استقلال گزارش داد. چطور ممکن است این گزارش منتشر شود؟

آقای معصومی‌نژاد، گزارشگر ایرانی ما در ایتالیا دو بار تماس گرفت تا نزد ما بیاید، اما چون در گذشته عکس و گزارش از جلسات را به بیرون می‌دادند، نه ما و نه ایشان (استراماچونی) علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن جلسه نداشتند و هیچ خبرنگاری در جلسه نبود. این مذاکرات مستقیم و بدون واسطه بود. بنابراین، خبرنگاری نبود که گزارش بدهد و این گزارش هم بر اساس پیش‌بینی آن سایت بوده است و شاید فکر کرده‌اند با آنها برای بازگشت به استقلال مذاکره کرده‌ایم، در صورتی که برای تخفیف، تعامل و اقاله رفته بودیم. از سه ماه پیش اعلام کرده بودیم که قرار است با استراماچونی مذاکره کنیم. این مسئله ربطی به دربی ندارد. روز دربی بالای سر تیم بودم و همه با متحد و یکدل شدیم تا با انگیزه کارمان را انجام دهیم.

* با فرهاد مجیدی در این باره صحبت کردید؟

بله، با فرهاد در ارتباط بودم و اردوی تیم با او و بازیکنان نشست داشتم.

* خیلی‌ها در رابطه با ماندن یا رفتن مجیدی اظهارنظر کردند، به عنوان مدیرعامل استقلال چه تصمیمی برای آینده دارید؟

این صحبت‌ها چیزی جز حاشیه برای استقلال ایجاد نخواهد کرد. استقلال نایب قهرمان لیگ شده و در آستانه قهرمانی در جام حذفی است. بلافاصله باید برای آسیا آماده شویم.

* هواداران استقلال نگران تمدید قرارداد بازیکنانی چون علی کریمی، روزبه چشمی، محمد دانشگر و ... هستند. کار تمدید قراردادها به کجا رسید؟

ما شاکله تیم را حفظ خواهیم کرد. چهار، پنج بازیکن تیم قراردادشان به پایان رسیده که با یکی از آنها تمدید کرده‌ایم. محمد دانشگر هم ماندگار است و جایی نخواهد رفت. با دو، سه بازیکن نیز از یک ماه پیش قرار مذاکره گذاشته‌ایم و متقاضی تمدید قرارداد با آنها هستیم، اما تفکرشان را برای بازی با سپاهان و پرسپولیس گذاشته بودند. همانطور که اعلام کرده بودیم، ما آماده تمدید قرارداد با بازیکنان هستیم.

* در این مدت، به خاطر مسائل اخیر و انتقاد برخی‌ها تحت فشار بودید؟

با خدای خودم عهد کرده‌ایم که تمام تلاشم را برای استقلال انجام دهم. این فشارها برای من مهم نیست. وقتی با صداقت و با وجدان کار کنید و خودت را هوادار بدانی، خدا کمک خواهد کرد.

* ... و صحبت پایانی؟

خوشحالم پس از مدت‌ها هواداران شاد شده‌اند و نفس‌شان پشت تیم است. امیدوارم با قهرمانی در جام حذفی مسیر موفقیت ادامه داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eak6a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حیدری: سپاهان داخل و خارج زمین به پرسپولیس باخت