تاریخ انتشار: 1399/06/08 08:50
کد خبر: 56256

سپاهان و ذوب‌آهن در خانه نخست/ اصفهانی‌ها به صدر فوتبال برمی‌گردند؟

سپاهان و ذوب‌آهن که فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند به دنبال انتخاب سرمربی جدیدی هستند تا ناکامی‌های فصل قبل را جبران کنند.
سپاهان و ذوب‌آهن در خانه نخست/ اصفهانی‌ها به صدر فوتبال برمی‌گردند؟

دو تیم اصفهانی لیگ برتر فوتبال سال خوبی را پشت سر نگذاشتند. سپاهان که فصل را در قامت مدعی قهرمانی شروع کرد و تا میانه راه هم بسیار خوب عمل کرد، درگیر حواشی شد و فصل را در رتبه پنجم به پایان رساند. زردپوشان در جام حذفی هم برابر استقلال شکست خوردند و نتوانستند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند. نتیجه‌ای که در ابتدای فصل کمتر کسی آن را تصور می‌کرد. در دو بازی پایانی لیگ هم بدون امیر قلعه‌نویی به بازی رفتند و تکسیرا بازیکنان را هدایت کرد.

هواداران سپاهان به شدت از عملکرد مسئولان باشگاه و قلعه‌نویی ناراضی بودند. هیات مدیره سپاهان هم در روزهایی که شایعه جدایی قلعه‌نویی به گوش می‌رسید با نفراتی مذاکره کرد و بعد از رفتن او حتی نام برانکو هم برای هدایت سپاهان در محافل فوتبالی شنیده شد. برانکو هم با تایید پیشنهاد این باشگاه به علت حضور در تیم ملی عمان آن را رد کرد.

سپاهان که تقریبا شش ماه را بدون مدیرعامل و با سرپرستی نیکفر سپری کرد حالا محمدرضا ساکت را به عنوان مدیرعامل خود می‌بیند. مدیری که اهالی اصفهان و خصوصا سپاهانی‌ها به او علاقه زیادی دارند و سال‌های خوب این تیم در زمان مدیریت او رقم خورد. البته ساکت در این سال‌ها در فدراسیون فوتبال عملکردی خوبی نداشت و از او به عنوان یکی از علل وضعیت فعلی فدراسیون و تیم ملی یاد می‌کنند.

سپاهان که باید به زودی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود هنوز وضعیت سرمربی‌اش مشخص نیست. از آن‌جایی که بعد از رفتن قلعه‌نویی تاکید شد که تکسیرا تیم را تا پایان فصل همراهی می‌کند هنوز معلوم نیست او در لیگ قهرمانان آسیا هم به عنوان سرمربی در این تیم حضور دارد یا شخص دیگری هدایت این تیم را بر عهده می‌گیرد.

در این چند روز یکی از شایعات جالبی که حول نیمکت سپاهان شنیده شد، رفتن قریب‌الوقوع یحیی گل‌محمدی به این تیم بود؛ شایعه‌ای که از جانب مسئولان سپاهان تایید یا تکذیب نشد.

بعد از شکست پرسپولیس برابر استقلال، گل‌محمدی که در فضای مجازی با جبهه‌گیری هواداران پرسپولیس مواجه شد تمام پست‌هایش را پاک کرد تا به شایعات دامن زده شود. با توجه به قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی در تیم‌های ایرانی بعید به نظر می‌رسد  که سپاهان به جز گزینه ایرانی راه دیگری داشته باشد چون دو مورد مستثنی از این قانون یعنی کالدرون و استراماچونی هم با توجه به وضعیت طلب‌شان از پرسپولیس و استقلال احتمالا دردسر زیادی برای بازگشت به ایران متحمل می‌شوند.

تیم دیگر اصفهان یعنی ذوب‌آهن تا آخرین بازی فصل،‌ ماندنش در لیگ قطعی نبود. تیمی که تا همین چند سال پیش از مدعیان قهرمانی لیگ بود و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اصلا حال و روز خوشی نداشت.

رفتن آذری در ابتدای فصل این تیم را از همان ابتدا دچار مشکلاتی کرد و با نتیجه نگرفتن منصوریان او هم تیم را ترک کرد و رادولوویچ جانشین او شد.

ذوب‌آهن داشت با سرمربی جدید خود جان تازه‌ای می‌گرفت که کرونا لیگ و فوتبال را به تعطیلی کشاند. رادولوویچ رفت و دیگر هم برنگشت تا لوکا بوناچیچ سومین سرمربی ذوب‌آهن در طول فصل شود. بوناچیچ که توانست تیمش را در لیگ نگه دارد با پایان فصل از این تیم جدا شد تا نیکمت ذوب‌آهن دوباره چشم انتظار یک مربی جدید شود؛ مربی‌ای که به احتمال بسیار زیاد ایرانی است. مسئولان ذوب‌آهن با ۵ گزینه که دو نفرشان سابقه هدایت این تیم را دارند در حال رایزنی هستند و قرار است تا هفته آخر این هفته سرمربی جدید انتخاب شود.

انتخاب سرمربی جدید برای این دو تیم حکم خشت اول را دارد. مسئولان سپاهان و ذوب‌آهن باید از تجربیات گذشته استفاده کنند تا در میانه راه مجبور به تغییر دوباره نشوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eak9y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشدار ذوب‌آهن به سپاهان؛ مراقب باشید!