تاریخ انتشار: 1395/08/01 19:31
کد خبر: 253824

9 هفته 13 بازیکن در ترکیب اصلی/ ثبات رمز موفقیت برانکو

شاید بتوان یکی از رموز موفقیت پرسپولیس و برانکو را استفاده از ترکیب ثابت این تیم در 9 هفته گذشته دانست.
9 هفته 13 بازیکن در ترکیب اصلی/ ثبات رمز موفقیت برانکو

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، پس از گذشت 5 هفته از بازگشت رضاییان به پرسپولیس، او سرانجام در بازی با استقلال خوزستان 8 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. برانکو هنوز اعتقادی به استفاده از رضاییان در ترکیب اصلی تیمش ندارد و مدافع راست ثابت تیم ملی را روی نیمکت می‌گذارد. بررسی ترکیب پرسپولیس در این فصل نشان می‌دهد تصمیم برانکو بیشتر از لجبازی با رضاییان، به اصرارش روی استفاده از یک ترکیب مشخص با بازیکنانی کاملا محدود مرتبط است.

 

ترکیب این فصل پرسپولیس، از 11 بازیکن در کنار یک عضو چرخشی تشکیل می‌شود. علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، جلال حسینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه و کمال کامیابی‌نیا، جایگاهی غیر قابل تغییر دارند. تا اینجای فصل، فقط یک بار سه کارته شدن کامیابی‌نیا باعث شد احمد نوراللهی به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

در حمله فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، امید عالیشاه، مهدی طارمی و وحید امیری بازیکنان اصلی برانکو محسوب می‌شوند. علی علیپور، عضو چرخشی تیم اوست. هر مصدومیت، محرومیت یا تنبیه انضباطی علیپور را به ترکیب اصلی اضافه می‌کند. مثلا زمان مصدومیت امیری، علیپور جانشین او در خط حمله شد یا این هفته که عالیشاه بخاطر تنبیه انضباطی روی نیمکت رفته بود، علیپور در خط حمله قرار گرفت و امیری جای عالیشاه را پر کرد. قابلیت احمدزاده، عالیشاه و امیری برای بازی در پست‌های مختلف باعث شد در زمان کم شدن هر کدام از اعضای خط حمله، برانکو بتواند با اضافه کردن علیپور دوباره مهره‌های تهاجمی تیمش را بچیند.

 

برانکو در 9 هفته ابتدایی لیگ، فقط از 13 بازیکن در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرده است. 11 بازیکن اصلی، علی علیپور و احمد نوراللهی که در یک بازی جانشین کمال کامیابی‌نیای محروم شد. پرسپولیس با این آمار، با ثبات‌ترین تیم لیگ پانزدهم محسوب می‌شود. به طور مثال استقلال رقیب قدیمی آن‌ها، در همین هفته‌ها 19 بازیکن مختلف را در ترکیب اصلی به زمین فرستاده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45lo9q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیسی شدن این دو فوق ستاره؛ به نفع پرسپولیس است یا به ضررش؟!