تاریخ انتشار: 1399/06/20 09:50
کد خبر: 55434

استراماچونی پشت نقل‌وانتقال‌های استقلال؟

این‌ گفته سرپرست جدید استقلال که «استراماچونی در جریان همه چیز هست» شاید بدان معنا باشد که نقل‌وانتقالات هم بر اساس نظر او انجام می‌شود.
استراماچونی پشت نقل‌وانتقال‌های استقلال؟

روزنامه خراسان نوشت: «باشگاه پرسپولیس طبق لیست یحیی گل‌محمدی تقریبا نقل‌وانتقالاتش را به مرحله پایانی رسانده و با تیمی کامل راهی قطر خواهد شد اما باشگاه استقلال فعلا با وعده‌های مدیرانش برای برگرداندن آندره‌آ استراماچونی یا انتشار خبرهای جذاب شرایط خوبی ندارد و امروز قطعا با تیمی نصفه و نیمه راهی دوحه خواهد شد! احمد سعادتمند پیش از فینال جام حذفی در سفری جنجالی به ایتالیا با وعده بازگشت استراماچونی به ایران برگشت و همین خبر کافی بود تا فرهاد مجیدی پس از داربی حذفی تیم را ترک کند و با وساطت دیگران با بی‌میلی روی نیمکت آبی‌ها در فینال جام حذفی بنشیند و این گونه بود که جام از دست استقلال افتاد و تراکتور قهرمان جام حذفی شد. پس از اتفاقات حاشیه‌ای فینال، مدیریت باشگاه با وجود تاکید به برگرداندن استراماچونی که البته طبق قوانین جدید سازمان لیگ امکان‌پذیر نیست، سراغ چند گزینه داخلی رفت تا برای لیگ قهرمانان یا احیانا فصل آینده جانشین مجیدی را انتخاب کند و در نهایت هم تصمیم بر آن شد مجید نامجومطلق، مربی استقلال، به عنوان سرمربی موقت هدایت آبی‌ها را در لیگ قهرمانان به عهده بگیرد.

در این میان توقع هواداران پس از این همه ناکامی حضور موفق باشگاه در نقل‌وانتقالات بود؛ نقل‌وانتقالاتی که البته به واسطه شکایت شفر فعلا بسته است. اما وعده مدیران استقلال برای بستن تیم کهکشانی برای فصل آینده، توافق با چند بازیکن با وضعیت مبهم و نامعلوم و یکی، دو بازیکن معمولی است. استقلالی‌ها در چند روز گذشته محمدرشید مظاهری و بابک مرادی را از تراکتور و ماشین‌سازی به خدمت گرفتند که هر ۲ بازیکن طبق ادعای باشگاه‌های سابق‌شان با آنها قرارداد دارند و فسخ قراردادشان و قرارداد جدید آنها با استقلال غیر قانونی است و اگر این ادعا ثابت شود استقلالی‌ها باید منتظر تکرار داستان محمد بلبلی و مهدی طارمی باشند. متین کریم‌زاده، مدافع چپ و جوان پارس‌جنوبی هم در حالی جذب شده که استقلال در جناح چپ هرویه میلیچ و میلاد زکی‌پور را دارد و اولویت برای تقویت جناح راست و دفاع میانی بود! در این میان مذاکراتی هم با سعید واسعی، محمدحسین مرادوند و فرشاد احمدزاده انجام شده که این بازیکنان هم یا درخواست‌های نجومی داشته‌اند یا باشگاه‌هایشان پول زیادی بابت رضایت‌نامه می‌خواستند یا هواداران با حضورشان مخالفت کرده‌اند.

همین نقل‌وانتقالات نصفه‌ونیمه هم خالی از شک و شبهه نبوده؛ از مکان مذاکره تا چرایی مذاکره با این نفرات سوالات زیادی برای هواداران و رسانه‌ها ایجاد کرده است. اولین سوال این است که مگر ساختمان ۵ طبقه باشگاه چه اشکالی دارد که مدیران این تیم یک هتل را محل قرارهای خود و ایجاد قرارداد با بازیکنان در نظر گرفته‌اند؟ نکته قابل توجه دیگر در برگزاری این نشست‌ها وجود برخی چهره‌ها و افراد شائبه‌دار است؛ افرادی که مشخص نیست چه سمتی در این باشگاه دارند. سوال دیگری که برای همه و طرفداران استقلال پیش می‌آید، این است که چه کسی فهرست این بازیکنان را به باشگاه داده تا با آنها قرارداد بسته شود؟ بابک مرادی، سیداحمد موسوی، متین کریم‌زاده و حتی فرشاد احمدزاده که به خاطر فشار هواداران مذاکره با آنها تکذیب شد، با نظر چه کسانی با استقلال وارد مذاکره شدند؟ آیا سرمربی بعدی استقلال که هدایت این تیم را قبول می‌کند فردا بابت این خریدها بهانه نمی‌آورد؟ و یک سوال مهم‌تر، چرا خبری از مذاکره با ستاره‌های قراردادتمام استقلال از جمله علی کریمی، دیاباته و میلیچ که باشگاه را هم به شکایت و جدایی تهدید کرده‌اند، نیست.

در این زمینه تقریبا هیچ کسی در باشگاه پاسخگو نیست و شاید فقط در مورد یکی از سوال‌ها بشود به اظهار نظر جالب عبداللهی، سرپرست جدید تیم استقلال استناد کرد. او درخصوص آخرین وضعیت استراماچونی توضیح کوتاهی داد و گفت: «تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هماهنگی لازم با استراماچونی انجام شده و باشگاه در تلاش است که ایشان را برگرداند. استراماچونی در جریان همه چیز هست.» این‌ که استراماچونی در جریان همه چیز هست شاید بدان معنا باشد که نقل‌وانتقالات هم بر اساس نظر او انجام می‌شود. بنابراین اگر چنین باشد نمی‌توان از کنار خبر یک خبرگزاری که از حضور استراماچونی در قطر برای تماشای دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و احیانا بازی‌های استقلال خبر داده بی‌تفاوت گذشت. مهر دیروز نوشت: «این امکان وجود دارد که سرمربی محبوب هواداران استقلال در دوحه به کاروان آبی‌ها بپیوندد.» اگر این خبر درست باشد شاید به معنای برداشته شدن موانع حضور دوباره مرد ایتالیایی در تهران و روی نیمکت آبی‌ها باشد و او به دوحه می‌رود تا تیم آینده‌اش را از نزدیک تماشا و آنالیز کند!»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jxydk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت استراماچونی به استقلال منتفی شد؟