تاریخ انتشار: 1399/07/09 15:49
کد خبر: 54113

4 نکته در مورد بازی امشب پرسپولیس و پاختاکور

شاید پرسپولیس ترجیح می‌داد در یک‌چهارم نهایی مثلا با الاهلی عربستان مصاف بدهد، اما به هر حال بازی گوی و گلدان‌ها، مصاف با پاختاکور را برای شاگردان یحیی گل‌محمدی مقدر کرده است.
4 نکته در مورد بازی امشب پرسپولیس و پاختاکور

بنابراین پرسپولیس اگر قصد تاریخ‌سازی دارد، باید از سد تیم بدبدن ازبک بگذرد. مرور چند نکته در مورد این بازی خالی از لطف نیست.

1ـ  بازی با پاختاکور از 2 جهت دشوار است؛ نخست اینکه این تیم در همین مسابقات شهرخودرو و استقلال را برده و از نظر روانی آمادگی بالایی برای مقابله با سومین تیم ایرانی دارد و دوم اینکه پاختاکور 24ساعت بیشتر از پرسپولیس استراحت کرده است. بدون تعارف تیم ازبکستانی برای غلبه بر استقلال خیلی هم به زحمت نیفتاد؛ درست برعکس پرسپولیس که خیلی سخت تیم پرستاره السد را برد و بازیکنانش بعد از مسابقه از فرط خستگی روی زمین ولو شدند. بنابراین کار پرسپولیس سخت است، اما فراموش نکنیم این تیم نشان داده علاقه خاصی به انجام کارهای سخت دارد. بنابراین امیدوار می‌مانیم.

2ـ   پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله 7 بازی را پشت سر گذاشته و هر 7 مسابقه برابر تیم‌های عربی بوده است. حتی درصورت صعود هم در نیمه‌نهایی یک تیم عربی انتظار سرخپوشان را می‌کشد. بنابراین پاختاکور تنها رقیب متفاوت سرخپوشان در این مسابقات به شمار می‌آید و صد البته این «تفاوت» بسیار هم کلیدی است. پرسپولیس به هیچ وجه نباید حریف ازبکستانی را با رقبای قطری یا اماراتی مقایسه کند، وگرنه تاوان سنگینی خواهد داد. تیم‌های عربی عموما گران‌ترین ستاره‌ها را در فاز هجومی در اختیار دارند، اما ساختار دفاعی‌شان به شکل وحشتناکی آسیب‌پذیر است. پرسپولیس دقیقا از همین نقطه به تعاون، شارجه و السد ضربه زد. پاختاکور اما در هر 3 خط متوازن است؛ آسان موقعیت گل می‌سازد و سخت گل می‌خورد. بنابراین دیگر فرصتی برای به تیر زدن وجود ندارد. امشب پرسپولیس احتمالا کمتر از مسابقات گذشته صاحب موقعیت خواهد شد و باید قدرشناس‌تر باشد.

3ـ   نقش تعیین‌کننده را در بازی امشب مدافعان میانی و دروازه‌بان پرسپولیس دارند. عمده برنامه‌های تهاجمی پاختاکور روی استفاده از توپ‌های بلند استوار است. خوشبختانه در پرسپولیس هم جلال حسینی و هم خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان تسلط خوبی روی توپ‌های هوایی دارند. قد و بالای حامد لک هم خوب است. اگر این دژ دفاعی بی‌نقص عمل کند، پرسپولیس نیمی از مسیر صعود را پیموده است. یادمان باشد گل دوم پاختاکور برابر استقلال را روزبه چشمی به این تیم هدیه داد. مدافعان پرسپولیس اما نباید مرتکب چنین اشتباهاتی شوند. به جرأت می‌توان گفت داشته‌های تیم یحیی طوری هست که پاختاکور را از رسیدن به گل محروم کند. مخصوصا که سرخپوشان با توجه به پیروزی‌های اخیر به سطح مناسبی از خودباوری هم رسیده‌اند.

 4ـ   واقعیت این است که پاداش اصلی و چشمگیر، با رسیدن به فینال در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین این نسل از پرسپولیسی‌ها که در شرایط خاص کرونایی موقعیت خوبی برای رسیدن به فینال پیدا کرده‌اند، باید قدر این فرصت را بدانند. این یک تیر و 10 نشان است. حیف است تیمی که با لیاقت به این مرحله رسیده و بازی به بازی بهتر شده، این فرصت تاریخی را از دست بدهد. تنها 2 گام تا فینال مانده؛ فینالی که به‌صورت تک‌بازی در غرب آسیا برگزار می‌شود. از این بهتر چه می‌خواهی پرسپولیس؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mmwrb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داور اردنی باز هم بازی پرسپولیس - پاختاکور را سوت می‌زند