تاریخ انتشار: 1399/07/17 11:06
کد خبر: 53474

کار دشوار نساجی بدون فکری!

محمود فکری در آستانه شروع لیگ بیستم از سرمربیگری نساجی استعفا داد و به استقلال پیوست.
کار دشوار نساجی بدون فکری!

تکلیف نساجی مازندران به زودی مشخص می‌شود و این تیم با چهره‌ای جدید راهی لیگ بیستم خواهد شد. با احتساب جدایی محمود فکری و حضور سرمربی جدید باید گفت این هفتمین سرمربی نساجی در ۳ فصل اخیر است و تقریباً می‌توان گفت تیم محبوب قائمشهر به طور متوسط هر نیم‌فصل یک سرمربی داشته است. از مهاجری و جلالی و نکونام گرفته تا محمود فکری که این آخری با نتایج خوب و بدون شکست تحسین فوتبال‌دوستان قائمشهری را برانگیخت.

آنچه مسلم است نساجی با هر مربی‌ای که گام به میدان بگذارد کار بسیار دشواری پیش‌رو دارد. آن‌ها به شدت جوان شده‌اند و البته مثل ۶، ۷ تیم متمول پول چندانی هم ندارند. از طرفی با رفتن ستاره‌ها، زمان می‌برد تا نساجی دوباره قالب خود را پیدا کند. البته خوشبختانه این تیم به بازیکن خاصی متکی نیست و نیم‌فصل دوم این مهم را ثابت کرد، اما به هر حال تیمی که ۸ بازیکن اصلی خود را (در ارنج ثابت) از دست داده کار بسیار سختی مقابل تیم‌های قلدر لیگ برتر پیش رو دارد و حتماً باید بازسازی شود، مسئله اینجاست که بنیه مالی نساجی نسبت به تیم‌های تهرانی، اصفهانی، اهوازی و... ضعیف است و همان‌طور که مالک باشگاه هم چندی قبل اشاره کرده بود فضای رقابتی در نقل و انتقالات و کلاً لیگ برتر چندان عادلانه نیست.

محمود فکری با نساجی خیلی خوب کار کرد، اما مربی‌ای که از استقلال پیشنهاد دارد قاعدتاً دوست دارد برود. چنین فرصتی شاید هر ۱۰ سال یک‌بار هم برای محمود فکری فراهم نشود. هر مربی دیگری هم جای فکری بود طبعاً دچار وسوسه می‌شد هرچند که شرایط استقلال هم خیلی نرمال نیست که البته این بحث دیگری را می‌طلبد، اما مسلماً فکری با اینکه مربی باانگیزه‌ای است و برای کارش وقت می‌گذارد، در نساجی (از این پس) انگیزه‌های استقلال را نخواهد داشت. نساجی که تیم سازنده‌ای است همان‌طور که بازیکن می‌سازد (و بازیکنان در این تیم رشد می‌کنند) باید مربی هم بسازد. کاری که در این چند سال انجام نشده و بیشتر نگاه قائمشهری‌ها به مربیان استان‌های دیگر بوده!

شنیده‌های حاکی از آن است که صمد مرفاوی سرمربی نساجی می‌شود و شاید هم شاهد حضور زوج صمد- سیروس در لیگ بیستم باشیم که از نظر مالی به نفع نساجی است و این مربیان شناخت خوبی هم روی تیم دارند، اما همان‌طور که قبلاً ذکر شد هرکس مربی نساجی شود در لیگ جدید کار بسیار سختی دارد، چون به هر حال با نتایجی که این تیم در نیم‌فصل دوم گرفت، سطح توقعات هم از نساجی بالا رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277ood

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقل و انتقالات استقلال زیر ذره بین فکری