تاریخ انتشار: 1399/08/13 23:35
کد خبر: 51708

اکبرپور: استقلال با همین تیم می‌تواند قهرمان شود

مهاجم اسبق تیم استقلال گفت: استقلال با همین کادر فنی و بازیکنانی که دارد می‌تواند امسال قهرمان شود چون همه تیم‌ها تقریبا در یک سطح هستند.

علیرضا اکبرپور، مهاجم اسبق تیم استقلال، درباره وضعیت تیم استقلال در آستانه شروع لیگ برتر اظهار داشت: استقلال دیرتر از بقیه تیم‌ها تمرینات خود را برای حضور در لیگ آغاز کرد اما با توجه به اینکه محمود فکری از جنس استقلال است و به این تیم تسلط دارد توانست سریع بر اوضاع مسلط شود. فکری زیر و بم تیم را می‌شناسد و تعصب زیادی هم دارد. فکری سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و خوب می‌داند چطور تیم را جمع کند.

خوب است انتخاب سرمربی از بین بچه‌های خود استقلال بوده و این فرصت دوباره به مربیان جوان داده شده است. البته امیدوارم اتفاقی که برای فرهاد مجیدی رخ داد برای فکری نیفتد و از او حمایت شود. اینطور نباشد که با یکی، دو هفته نتیجه نگرفتن بخواهیم از سرمربی جدید انتقاد کنیم و برای او آلترناتیو تعیین کنیم.

او ادامه داد: یکی از نقاط قوت استقلال کادر استقلالی این تیم است اما واقعا باید به این کادر فرصت کافی داده شود. وقتی شما برای تیم مربی جوان انتخاب می‌کنید باید به او فرصت هم بدهید. فکری نشان داده مربی توانمندی است چون در نساجی مازندران نتایج خوبی گرفت و درخشید اما برای موفقیت در استقلال به زمان نیاز دارد. او زمان می‌خواهد تا با بازیکنان استقلال آشنا شود و تفکراتش را به آنها دیکته کند. امیدوارم به فکری فرصت دهند و او حداقل 2 سال سرمربی استقلال بماند. استقلال در سال‌های اخیر از تغییرات زیاد و ثبات نداشتن ضربه خورده و باید از اتفاقات تلخ گذشته عبرت گرفته شود. البته یکی از نقاط قوت استقلال این است که اغلب بازیکنان فصل گذشته حفظ شدند و تیم تغییرات زیادی نداشته است. درباره خریدهای جدید هم باید بگویم که برخی از آنها با نظر کادرفنی جذب نشدند اما بازیکنان توانمندی هستند که می‌توانند به استقلال کمک کنند.

اکبرپور با اشاره به جدایی علی کریمی از استقلال گفت: حیف شد کریمی از استقلال جدا شد. او سال گذشته بازیکن مهمی برای استقلال بود و امسال هم می‌توانست به تیم کمک کند. باشگاه هم تلاش کرد کریمی را نگه دارد اما او برنامه دیگری برای آینده فوتبالش داشت و اختیارش هم دست خودش بود. شخصا دوست داشتم کریمی بماند و به تیم کمک کند اما او هم حق داشت برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. الان که این بازیکن رفته دیگر نباید غم رفتن او را بخوریم. بازیکنان بزرگتر از کریمی هم از استقلال رفته‌اند و اتفاق خاصی نیفتاده است. کریمی بازیکن بزرگی بود اما حالا که رفته حتما کادر فنی استقلال برای او جانشین پیدا می‌کند و خلا او پر می‌شود.

بازیکن اسبق استقلال با اشاره به نقاط ضعف آبی‌پوشان در فصل گذشته، بیان کرد: استقلال چند سالی می‌شود که خط دفاعی خوبی نداشته و از ضعف در این قسمت ضربه خورده است. با توجه به سبک فوتبالی که از فکری در نساجی دیدیم اطمینان دارم او در این مدت روی ضعف خط دفاعی کار کرده و حتما این نکته را در نظر دارد که استقلال برای قهرمانی علاوه بر خط حمله خوب به یک خط دفاع منسجم هم نیاز دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا استقلال را در لیگ بیستم مدعی قهرمانی می داند؟ بیان کرد: استقلال در بدترین شرایط هم مدعی است. امسال هم که اوضاع خوب است اما برخی دوست دارند سیاه‌نمایی کنند و وضعیت استقلال را بحرانی نشان دهند درحالیکه تیم مشغول کار است و فکر نمی‌کنم اوضاع استقلال از بقیه تیم‌های مدعی بدتر باشد. اگر استقلال در سال‌های اخیر نتوانسته قهرمان شود به خاطر شرایط ناپایدار باشگاه و مشکلات غیرقابل پیش‌بینی بوده که برای تیم رخ می‌داد. استقلال با همین کادر فنی و بازیکنانی که دارد می‌تواند امسال قهرمان شود چون همه تیم‌ها تقریبا در یک سطح هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3emobv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش فکری به حضور بازیکن ۲۱میلیاردی در استقلال