تاریخ انتشار: 1399/08/15 08:44
کد خبر: 51603

ماموریت ویژه فکری؛ فراموش شدن استراماچونی

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال به شروع رقابت‌های لیگ برتر نزدیک می‌شود و با عملکرد خود قصد دارد تا کاری کند که هواداران این تیم دیگر به روزهای گذشته‌ای که با استراماچونی گذرانده‌اند، فکر نکنند.

ماموریت ویژه فکری؛ فراموش شدن استراماچونی

حدود یک ماه می‌شود محمود فکری سکان هدایت تیم فوتبال استقلال را به دست گرفته است و با انتخاب دستیاران و تیم کادر فنی خود، آبی‌پوشان را برای فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند. فکری در این مدت ترکیبی از مربیان جوان و آینده‌دار استقلالی و پیشکسوتان باتجربه تیم را دور خودش جمع کرده است و مسئولیت‌های تیمی را بین افراد مختلف تقسیم کرده است.

البته این به شرطی است که دستیارانش در امر مسئولیت خود با مسئول ارشد کادر فنی که محمود فکری باشد، هماهنگی‌های لازم را داشته باشند چون در کادر فنی استقلال افرادی وجود دارند که در هر صورت لغزش‌های احتمالی فکری می‌توانند برای این مربی یک تهدید به حساب بیایند اما با این وجود کادر فنی استقلال در ظاهر امر یک‌دل و متحد به نظر می‌رسد و باید دید این همدلی تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

استقلال در یک سال گذشته، روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، اگر به سال گذشته برگردیم، آبی‌پوشان تحت هدایت آندره‌آ استراماچونی بودند و او در این مقطع نتایج بسیار خوبی با استقلال گرفته بود. کیفیت فنی بالای استقلال استراماچونی و نتایجی که در ادامه گرفته شد، باعث شد تا هواداران استقلال دلبستگی عجیبی به این مربی ایتالیایی پیدا کنند و رفتن غیرمنتطره استراماچونی باعث شد، خیلی از هواداران همچنان به یاد آن روزهای خوب و استقلالی با کیفیت آن موقع باشند.

با این حال از آن روزها، یک سال گذشته است و در این مدت مدیران و سرمربی‌های مختلفی در استقلال آمدند و رفتند. بعضی از آن‌ها قول بازگشت استراماچونی را دادند اما شاید وعده‌های آن‌ها، خیلی قرص و محکم نبود و تنها یک خیال‌پردازی موقتی به هواداران استقلال داد و در نهایت واقعیت با آن چیزی که اتفاق افتاد،‌ زمین تا آسمان فرق کرده است.

در حال حاضر، محمود فکری سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت است و دو روز دیگر، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به طور رسمی آغاز می‌شود و از آن موقع به بعد است که عملکرد محمود فکری و کادر فنی‌اش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فکری به خوبی می‌داند که دل هواداران استقلال همچنان پیش آندره‌آ استراماچونی است و هر خطایی می‌تواند صدای هواداران شیفته این مربی ایتالیایی را دربیاورد و آن روزهای خوب استقلال با این مربی دوباره در یاد هواداران مرور شود. این مساله باعث شده است تا فکری و دستیارانش برای عملکرد خود، برنامه‌ سازمان‌یافته‌ای را در پیش داشته باشند تا بتوانند از این چالش عبور کنند.

شاید خیلی از پیشکسوتان این اعتقاد را داشته باشند که باید به محمود فکری زمان داد تا خودش را ثابت کند اما سرمربی جدید استقلال متوجه این است که زمان زیادی برای خطا کردن ندارد  و این مربی با عملکرد خود قصد دارد هوداران استقلال دیگر به روزهای خوبی با استراماچونی داشته‌اند فکر نکنند.

با این وجود باید دید چه سرنوشتی در انتظار آبی‌پوشان پایتخت است. از جمعه ۱۶ آبان، به طور رسمی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران آغاز به کار می‌کند و استقلال در اولین دیدار خود به مصاف مس رفسنجان می‌رود و تمام استقلالی‌ها ذره‌بین خود را به سمت عملکرد محمود فکری خواهند برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48l9vl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش فکری به حضور بازیکن ۲۱میلیاردی