تاریخ انتشار: 1399/08/19 11:54
کد خبر: 51278

توضیحات نورشرق در مورد فسخ‌های یکطرفه شجاع و مظاهری

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: دلایل مختلفی برای فسخ یک طرفه قرارداد وجود دارد اما روح حاکم بر اصول ورزشی احترام به قرارداد است.

توضیحات نورشرق در مورد فسخ‌های یکطرفه شجاع و مظاهری

جمشید نورشرق درباره دلیل فسخ یکطرفه قرارداد برخی بازیکنان لیگ برتری مانند شجاع خلیل زاده توضیح داد: باشگاه پرسپولیس درباره خلیل‌زاده شکایتی را نزد کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مطرح کرده اما دلایل مختلفی مانند انگیزه های مالی برای فسخ یک طرفه قرارداد وجود دارد. برخی مواقع هم بازیکنان حق را برای خود قائل هستند و امکان دارد طبق سوء تفاهم و برداشت مختلفی که بین بازیکن و باشگاه ایجاد می شود، این اصطکاک به وجود بیاید که بازیکن اقدام به فسخ یکطرفه کند به همین دلیل با دعاوی مربوط به فسخ یک طرفه قرارداد مواجه می شویم.

وی خاطرنشان کرد:آنچه اهمیت دارد این است که روح حاکم بر اصول ورزشی و انتظاری که در این عرصه می‌رود، احترام به قراردادها است و بازیکن و باشگاه باید قرارداد را محترم بشمارند. تلاش ما هم در کمیته وضعیت دقیقا در همین مسیر است و می‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که قرارداد برای طرفین به عنوان یک منبع الزام‌آور شناخته شود.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اینکه مسؤولان باشگاه تراکتور مدعی هستند تغییر قرارداد رشید مظاهری از طریق تلگرام و واتساپ به اطلاع وی رسیده بود اظهار داشت: حواشی پرونده‌های مربوط به فسخ قراردادها خیلی زیاد است. اولین پرونده‌ای که در این زمینه به آن رسیدگی کردیم مربوط به شکایت باشگاه سپیدرود از محمد بلبلی و باشگاه فولاد خوزستان بود در آن پرونده هم مسائل خیلی زیادی مانند تحریک بازیکن برای فسخ یکطرفه قرارداد مطرح شد.

نورشرق درباره آخرین وضعیت پرونده رشید مظاهری و باشگاه تراکتور اظهار داشت: امروز در کمیته وضعیت جلسه رسیدگی به ادعای این بازیکن انجام می‌شود و نمی‌خواهیم از حالا نظری درباره این پرونده اعلام کنیم. یکی از مهمترین مباحثی که باید به شکل جدی به آن رسیدگی شود، همین بحث است زیرا فرض بر این است باشگاه مقصد بازیکن را ترغیب و تحریک می‌کند که برای این موضوع در مقررات، جرائم و ضمانت اجرای شدیدی نسبت به باشگاه مقصد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت و گو با شبکه خبر افزود: به شکلی رفتار می‌کنیم که طرفین بتوانند نسبت به قرارداد خود اعتماد کنند و خاطرشان جمع باشد امضایی که پای قرارداد می‌زنند سبب احترام طرف مقابل و همچنین سایر باشگاه‌ها خواهد شد.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا تغییر در قرارداد نباید در هر سه نسخه مربوط به آن اعمال شود، گفت: قاعدتا همینگونه است اما خیلی کارها مطابق قاعده انجام نمی‌شود. یکی از مسائل مرتبط به روابط قراردادی نه تنها در عرصه ورزش بلکه در تمام زمینه‌ها این است وقتی قراردادی امضاء می‌شود یک نسخه آن را تحویل بگیرید اما در بسیاری از مواقع رفتار قراردادی را انجام نمی‌دهیم و به مشکل خودمان باز می‌گردد. خیلی از مواقع بازیکن به کمیته وضعیت مراجعه کرده و می‌گوید قراردادم را در اختیار ندارم و خواهش می‌کنم آن را از باشگاه بگیرید.

نورشرق تصریح کرد: انتظار داریم بازیکن حرفه‌ای و حتی آماتور نسخه قراردادش را در اختیار داشته باشد، زیرا بخشی از مشکلات از این طریق رفع می‌شوند. باید آموزش‌های اولیه به بازیکن و باشگاه داده شود تا بدانند از چه حقوقی برخوردار هستند. فرض می‌گیریم آنچه طرفین با هم توافق کردند محترم است اما برخی موارد الزام‌آور بر حسب وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در نظارت قرار گرفته و درباره آنها تذکر داده می‌شود. اگر اختلافی بین طرفین باشد طبق همان مقررات الزام‌آور تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bbz7v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



شجاع برای بازی بعدی الریان آماده است