تاریخ انتشار: 1399/08/26 00:14
کد خبر: 50832

واکنش محمود فکری به مرگ داور جوان

سرمربی استقلال نیز به داستان مرگ داور فوتبال ایران واکنش نشان داد.
واکنش محمود فکری به مرگ داور جوان

چند روز پیش خبری منتشر شد که جامعه فوتبال ایران را در بهت و حیرت فرو برد. اسماعیل آبادی داور فارسانی، به دلیل فقر و تنگدستی و مشکلات معیشتی،از جان خود گذشته که البته در خبرهای تکمیلی این خبر بعد شکل دیگری پیدا کرد. 

این اتفاق تلخ و ناراحت کننده، باعث واکنش جامعه ورزش و فوتبال شد و سرمربی استقلال نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. فکری با انتشار پستی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، در مورد این اتفاق تلخ نوشته است:

«سوت پایان...
شنیدم جوان بود و اهل شهرستان فارسان (استان چهارمحال و بختیاری) که در کنار داوری، کارگری هم می‌کرد. چند بار هم به او وعده استخدام دولتی دادند اما...
شنیدم اسماعیل عابدی سال‌ها سرپرستی پدر و مادر بیمارش را بر عهده داشت و هزینه زندگی شش خواهر خود را تامین می‌کرد. دست آخر هم طاقتش طاق و توانش تمام شد و...
دل آدم می گیرد. او را نمی شناختم اما انسان که هستم. اسماعیل عابدی هم مثل من و خیلی های دیگر عضوی از خانواده بزرگ فوتبال بود که امروز دیگر نیست.
آدم دلش می گیرد برای جوانی که می خواست شرافتمندانه زندگی اش را بسازد و نتوانست. آدم دلش می گیرد برای داوری که یک عمر برای فوتبال دوید، عرق ریخت، سوت زد، قضاوت کرد و قضاوت شد اما بالاخره سوت پایان زندگی اش را خودش زد.
سوتی که شاید عادلانه نبود، شاید اشتباه بود ولی هیچ کسی حق ندارد او را قضاوت کند. لطفا قضاوت نکنید و یک لحظه و فقط یک لحظه خودتان را جای اسماعیل عابدی بگذارید. یک لحظه جای خود را با او عوض کنید. کم نمی آورید؟ شرمنده پدر، مادر و شش خواهر خود نمی شوید؟
چقدر وعده و وعید پوچ و توخالی بشنوید و دوباره امیدوار شوید؟ اسماعیل عابدی نمادی از جامعه شریف داوری است. مردان سیاهپوشی که امروز سیاهپوش یک داور جوان و زجرکشیده هستند.

 

به نوبه خودم این مصیبت و ضایعه دردناک را به خانواده محترم عابدی و جامعه داوری تسلیت عرض می کنم. امیدوارم متولیان فوتبال کشور اسماعیل عابدی و اسماعیل عابدی ها را دریابند. جامعه داوری را دریابند و بدانند داوران بسیاری با سیلی صورت خود را سُرخ نگه می دارند و تلاش می کنند عادلانه با کمترین دستمزد ( شاید هم بدون دستمزد) در لیگ های مختلف فوتبال ایران سوت بزنند.

پرسش من این است که چرا بخشی از درآمد فوتبال به داوران پرداخت نمی شود؟ چرا یک داور باید این همه مشکل داشته باشد و حق الزحمه واقعی اش را نگیرد؟

در فوتبالی که بازیکن، مربی، مدیر و همه و همه درآمد مناسبی دارند باید حق واقعی جامعه داوری را داد و بعد انتظار داشت.

در پایان امیدوارم فدراسیون فوتبال دلیل نومیدی اسماعیل عابدی را دریابد و به قشر داوری و داوران شریف فوتبال ایران بیشتر برسد. البته امیدوارم!»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3em98y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فکری: نگران سقوط تیم نساجی به دسته پایین‌تر نیستیم