تاریخ انتشار: 1399/09/03 00:49
کد خبر: 50291

بیانیه پیکان در واکنش به اتفاقات بازی با شهرخودرو

باشگاه پیکان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات دیدار تیمش برابر شهر خودرو واکنش نشان داد.
بیانیه پیکان در واکنش به اتفاقات بازی با شهرخودرو

باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تهران در واکنش به برخی اتفاقات و مسائل پیش آمده در جریان برگزاری و پایان مسابقه با شهرخودروی مشهد که با برتری یک بر صفر شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«خدارا شاکریم که کادرفنی جدید با رهبری سرمربی اخلاق مدار و باشخصیت تیم، آقای مهدی تارتار خیلی زود با بازیکنان، پرسنل و مدیریت مجموعه فرهنگی ورزشی ایرانخودرو هماهنگی لازم را پیدا کرد و در دومین ایستگاه لیگ برتر پیروزی ارزشمندی مقابل نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته حاصل شد.

امروز اعضای باشگاه پیکان تهران که با شعار "مبارزه، کار سخت و تعقیب تا پایان" کار خود را جلو می‌برند، از این 3 امتیاز دلچسب خوشحالند و به خودشان بابت اتحاد و همدلی موجود در این مجموعه می‌بالند اما ظاهرا برخی قصد دارند با عوام فریبی و رفتارهای منسوخ و نخ نما که دور از مسائل اخلاقی است، از زیر بار مسئولیت شکست شانه خالی کرده و زحمات شبانه روزی انجام شده در تیم پیروز میدان را لوث کنند.

دور از ذهن هم نیست؛ آنها که ادعای فوتبال بازی کردن دارند (ولو در سطوح پایین) و حال در جرگه مدیران، از روی سکو تیم خود را هدایت می کنند، مقابل پیکان که به جرات می توان گفت یکی از ارزان ترین تیم های لیگ برتر است، در مستطیل سبز شکست خوردند و حالا بیرون از زمین به سبک مدیریت سنتی دهه‌های قبل در پی فرافکنی می گردند. آنها که در طول سال های طولانی فوتبالشان دم از مردانگی و حرفه‌ای‌گری می‌زدند، حالا که به نیمکت و پست‌های مدیریتی رسیده‌اند، اخلاق را از یاد برده‌اند و الفاظی در کنار زمین به کار می‌برند که در هیچ فرهنگی جایی ندارد. همان‌هایی که با توصیه و سفارش از روی سکو دستورات فنی و نکات تاکتیکی را به نیمکت تیم منتقل می‌کنند و داعیه فنی دارند؛ همان مدیرانی که فردی را به عنوان سرمربی تیم خود برمی گزیند که فصل گذشته به خاطر عدم رعایت اصول اخلاقی و انضباطی از سوی کادرفنی سابق کنار گذاشته شده بود.

انگار برخی نامه چند روز قبل وزیر ورزش را مبنی بر اینکه مسابقات فوتبال فقط برای شادابی مردم در قرنطینه ادامه یافته، فراموش کرده اند که اینگونه ارزش ها را زیر پا می گذارند و حرمت ها می شکنند. چه خوب است در روزهایی که شاهد فوت هموطنان عزیزمان براثر ابتلا به یک ویروس منحوس هستیم، بیشتر مواظب دوستی ها باشیم و به خاطر برد و باخت های فوتبالی خاطرات خوب گذشته را فراموش نکنیم. در ادبیات فوتبالی بعد از پیروزی نیازی به صحبت آنچنانی نیست، چه برسد به باخت که هرگز نباید صحبت کرد. کاش بدانیم که قرار نیست با یک شکست زیر میز بزنیم و از کاه کوه بسازیم تا شاید توجیهی برای ناکامی مان پیدا کنیم.

در آخر اینکه، موسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو (پیکان) از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خواهان رسیدگی به اتفاقات رخ داده در پایان مسابقه با شهرخودروی مشهد است؛ امید می رود که ناظران و مسئولان برگزاری مسابقه همه الفاظ رد و بدل شده را بدون هیچ صلاحدیدی گزارش کنند و آنچه ما آن را هتک حرمت می دانیم، بی پاسخ نماند. با احترام به فوتبال.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vz6jn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ادامه بازی پیکان- شهرخودرو، امروز در دستگردی