تاریخ انتشار: 1399/09/13 13:32
کد خبر: 49498

منتخب هفته چهارم لیگ برتر انتخاب شد

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که بیشترین سهم به پرسپولیس اختصاص یافته است.
 منتخب هفته چهارم لیگ برتر  انتخاب شد

رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اتمام رسید که پنج تیم موفق به کسب پیروزی شدند، اما پُر گل‌ترین برد به پرسپولیس اختصاص داشت که توانست با نتیجه ۳ بر صفر و ارائه نمایش هجومی شهرخودرو را شکست دهد تا با این عملکرد سه بازیکن در تیم منتخب داشته باشد.

علاوه بر انتخاب سه بازیکن از پرسپولیس، هشت بازیکن دیگر از نگاه کارشناسان "ورزش سه" از تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، پیکان، استقلال، صنعت نفت آبادان، نساجی، سایپا و تراکتور انتخاب شدند که اسامی این ۱۱ نفر و گزارشی از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

علیرضا حقیقی(گل‌گهر سیرجان)

سیرجانی‌ها پس از کسب دو پیروزی و یک مساوی طی سه هفته ابتدایی، در چهارمین مسابقه فصل به دنبال تداوم روند شکست‌ناپذیری خود مقابل ماشین‌سازی بودند که با نمایش خوب علیرضا حقیقی موفق به انجام این کار شدند و با برد زمین را ترک کردند. در روزی که گل‌گهر یک گل در تبریز زد، خوش‌شانس بود که دو موقعیت جدی ماشین‌سازی تبدیل به گل نشد و واکنش‌های به موقع حقیقی اجازه نداد آنها به گل برسند. علاوه بر حقیقی، در هفته چهارم لیگ برتر محمدرضا اخباری، حامد فلاح‌زاده و حسین پورحمیدی نیز نمایش خوبی داشتند.

* مدافعان

رامتین سلیمان‌زاده(آلومینیوم اراک)

دومین بازی برای آلومینیوم بدون گل خورده سپری شد که در رقم خوردن این اتفاق، دروازه‌بان و خط دفاعی این تیم فوق‌العاده کار کردند. رامتین سلیمان‌زاده، یکی از نفراتی بود که در جریان تساوی ارزشمند تیمش مقابل فولاد خوزستان در اهواز تلاش زیادی انجام داد و با دوندگی بی‌امان و برتری در نبرد با بازیکنان حریف نمایش موفقی داشت. او در کنار دیگر مدافعان آلومینیوم سد محکمی مقابل فولادمردان بودند و اجازه ندادند شاگردان جواد نکونام مثل دیدار با استقلال، دوباره در خانه صاحب سه امتیاز شوند.

سید جلال حسینی(پرسپولیس)

کاپیتان پرسپولیس عملکرد درخشانی در ترکیب تیمش مقابل شهرخودرو داشت و علاوه بر کارهای دفاعی، در خط حمله نیز درخشید و توانست گل نخست سرخ پوشان را به ثمر برساند. سید جلال حسینی در دقیقه ۴۱ این بازی روی ضربه ایستگاهی و از خارج محوطه ۶ قدم با ضربه سر دروازه شهرخودرو را فرو ریخت و موجب شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با خیال راحت نیمه دوم را ادامه دهند. این البته بخشی از تنها یک بخش از عملکرد سیدجلال بود چراکه او در خط دفاعی تیمش نیز درخشید و به چهارمین کلین‌شیت متوالی این تیم کمک کرد تا هواداران پرسپولیس جای خالی هیچ بازیکنی را در خط دفاعی احساس نکنند.

نادر محمدی(پیکان)

شاید همه از او با پرتاب‌های بلندش در فوتبال یاد کنند و حرکت نمایشی او در زمان اوت‌ها مقابل استقلال به چشم آمد، اما نادر محمدی در خط دفاعی تیمش نیز کم‌اشتباه کار کرد. این مدافع در مواجهه با بازیکنان تکنیکی و سرعتی استقلال اجازه نداد توپی عبور کند و روی ارسال‌ها و نبردهای هوایی نیز موفق بود. علاوه بر حضور موثر در خط دفاعی، محمدی در حملات هم به موقع اضافه می‌شد و پرتاب‌های بلند و خاص او موقعیت‌های خطرناکی به وجود آورد.

* هافبک‌ها

میلاد سرلک(پرسپولیس)

یکی از گلزنان تیم پرسپولیس در روز پیروزی پرگل برابر شهرخودرو، کسی نبود جز میلاد سرلک. بازیکنی که انگیزه ویژه‌ای برای نمایش توانایی‌های خود در مقابل تیم سابقش داشت و به خوبی نشان داد که چرا یحیی گل‌محمدی روی خرید او اصرار می‌کرد. سرلک چند ثانیه پیش از این که گلی زیبا را وارد دروازه فراهانی کند، روی توپ‌گیری در میانه میدان اثر گذاشت و چند ثانیه بعد توپ را قطع کرد و با شوتی دقیق به درون دروازه فرستاد و علاوه بر آن، یک پاس گل هم داد. سرلک که باتوجه به حضور کمال کامیابی‌نیا، کار سختی برای حفظ جایگاهش در ترکیب اصلی دارد، ۱۰ کنش دفاعی هم داشت و در مجموع روز خوبی را پشت سر گذاشت.

احمد نوراللهی(پرسپولیس)

در روزهایی که صدای انتقاد معدودی از احمد نورِ پرسپولیسی‌ها شنیده می‌شد، او یکبار دیگر ارزش‌های خود را مقابل شهرخودرو به رخ کشید و نشان داد که جزو بهترین هافبک‌های فوتبال ایران است. نوراللهی روی فرآیند دفاعی تسلط ویژه‌ای داشت و این را می‌توان از ۷ کنش دفاعی او به خوبی دریافت. نوراللهی در این بازی ۶۹ پاس داد که نزدیک به ۱۵ درصدِ مجموع پاس‌هایی است که شاگردان یحیی گل‌محمدی رد و بدل کردند و نکته قابل توجه اینکه او ۹۱% پاس صحیح را هم در عملکرد ثبت کرد. با این حال آنچه که موجب شد این نمایش نوراللهی مورد توجه قرار گیرد، بی‌شک گل دقیقه ۸۵ است که پرسپولیس را به سمت یک پیروزی پرگل هدایت کرد.

محمد نادری(استقلال)

مدافع- هافبک چپ استقلال خیلی زودتر از اینکه تصور می‌شد در دومین حضورش در ترکیب ثابت، بخشی از شایستگی‌های خودش را نشان داد تا ثابت کند استقلال بی‌جهت او را به خدمت نگرفته است. محمد نادری علی‌رغم اینکه استقلال در دیدار مقابل پیکان در هفته چهارم نتوانست نتیجه لازم را بگیرد، در چندین نوبت با ارسال‌های بسیار خطرناک مهاجمان تیمش را در موقعیت‌های گلزنی قرار داد، اما آنها قدر این فرصت‌ها را ندانستند تا استقلال برابر پیکان با نتیجه‌ی بدون گل متوقف شود. او همچنین در فاز دفاعی نیز به‌خوبی هر بار که لازم بود فضای پشت میلیچ را پوشش می‌داد و در مجموع بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

طالب ریکانی(صنعت نفت)

بدون تردید کاپیتان صنعت نفت یکی از ستاره‌های لیگ بیستم تا پایان هفته چهارم است چراکه تمام گل‌های تیمش در این فصل را به ثمر رسانده و موجب شده تا به اینجای کار ۷ امتیاز بگیرند. طالب ریکانی در این هفته و بازی حساس برابر ذوب‌آهن پس از آنکه چند ارسال خطرناک انجام داد و شوت‌های محکمی به سمت دروازه حریف روانه کرد، خودش به قلب دفاع ذوب زد و توانست یک پنالتی بگیرد و آن را تبدیل به گل کند تا دوباره نامش را در بین بهترین‌های هفته ببیند.

* مهاجمان

کریم اسلامی(نساجی مازندران)

مهاجم باتجربه نساجی مازندران ستاره غیرمنتظره تیمش در لیگ بیستم است؛ او که تا پایان هفته سوم دو پاس گل داده بود، در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان هم دوندگی زیادی داشت و در پست‌های وینگر و مهاجم نوک تلاش زیادی انجام داد تا بتواند با نفوذ از بین مدافعان حریف، نخستین شکست فصل نفتی‌ها را رقم بزند. کریم اسلامی که با بدشانسی یک موقعیت او تبدیل به گل نشد، در دقیقه ۸۰ و در شرایطی که بازی گره خورده بود، با دریبل یک بازیکن وارد محوطه جریمه نفت شد و پس از برخورد با بازیکن حریف روی زمین افتاد تا داور اعلام پنالتی کند و گل شدن توپ منجر به برتری قائم‌شهری‌ها شود. اسلامی با عملکرد خوب خود در این هفته یکی از ۱۱ بازیکن منتخب شد.

مجید علیاری(سایپا)

بازگشت او به ترکیب نارنجی پوشان بهترین اتفاق را برای این تیم مقابل سپاهان رقم زد و سایپا را از شکست در این بازی نجات داد. مجید علیاری که در جریان نخستین بازی فصل برابر پرسپولیس مصدوم و در پایان نیمه اول تعویض شد، پس از دو مسابقه غیبت در لیست تیمش، در هفته چهارم به‌عنوان یار جانشین مقابل سپاهان به میدان رفت و در دقیقه ۸۳ ارسال زیبای محسن مسلمان را با پرش بلند از بین مدافعان طلایی‌پوش، با ضربه سر زد و توپ را به کنج دروازه فرستاد تا یک امتیاز را برای تیمش به همراه بیاورد. مجید علیاری پس از این گل هم با یک حرکت سریع در پشت محوطه جریمه و شوت روی پای چپ محکم نزدیک بود گل دوم را بزند که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت. گلزنی علیاری پس از ۲۲ ماه و نمایش موثری که او در حضور کوتاه مدت برابر سپاهان داشت، موجب شد تا او در تیم منتخب هفته جای بگیرد.

محمد عباس‌زاده(تراکتور)

مهاجم سابق پرسپولیس و نساجی برای ثبت نخستین گل خود در تراکتور به تنها ۲۵ دقیقه نیاز داشت. محمد عباس‌زاده که در نساجی بارها روی چمن مصنوعی گلزنی کرده و دو بار هم آقای گل لیگ یک شده بود، این بار هم توانایی خود در زمین‌های این چنینی را به رخ کشید و با شوت تماشایی در دقیقه ۸۶ دروازه مس رفسنجان را فرو ریخت. او با این گل بازگشت خود به لیگ برتر را اعلام کرد و یکبار دیگر هم نشان داد که هنوز مهاجمی کارآمد در سطح اول فوتبال ایران است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277pe6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر فوتبال