تاریخ انتشار: 1399/09/14 00:22
کد خبر: 49453

آتش بازی در بازی سپاهان و سایپا غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای بود

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: آتش بازی در جریان بازی سپاهان و سایپا اقدامی از پیش طراحی شده، غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود.
 آتش بازی در بازی سپاهان و سایپا غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای بود

مهرداد سراجی درباره برگزاری مراسم آتش بازی در زمان برگزاری دیدار سپاهان و سایپا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان اظهار داشت: قبل از پرداختن به این اتفاق عجیب، غیرقانونی و غیراخلاقی باید بگویم اصفهان مهد فرهنگ و ادب ایران، پایتخت فرهنگی کشورمان، سرزمین علما و شخصیت های بزرگ علمی و دانشمندانی است که آثارشان در تمام دنیا دیده می شود. اصفهان  دیار مردمان ایثار و شهدایی مانند  شهید خرازی و شهید کاظمی است. این اتفاق که سوء استفاده از میزبانی بوده به مردم اصیل اصفهان ارتباطی ندارد و با هر قصد و نیتی رقم خورده غیر قانونی و عجیب بوده است.

وی افزود: این اتفاق از قبل طراحی شده و برای برگزاری جشن تولد محرم نویدکیا بود. دقیقه سه یا چهار بازی بود که کرنری روی دروازه ما ارسال شد و در برگشت توپ این آتش بازی شروع شد. در ورزشگاه خالی از جمعیت که هواداری در آن حضور  ندارد هر صدای کوچکی سبب به هم ریختن تمرکز می شود اما ناگهان صدای وحشتناک و دلهره آور ناشی از انفجار چندین مواد آتش زا و دودزا سبب سردرگمی بازیکنان ما شد. هیچ هواداری هم در ورزشگاه حضور نداشت.

مدیرعامل باشگاه سایپا اضافه کرد: اطراف بنر بزرگی منقش به عکس نویدکیا که در گوشه زمین و رو به روی جایگاه وجود داشت، مواد آتش زا و دودزا قرار گرفته بود که همزمان با اولین کرنر سپاهان در دقیقه سه یا چهار منفجر شد. همانگونه که محسن مسلمان گفت ابتدا تصور کردیم جنگ شده زیرا صدای دلهره آور و نگران کننده ای پخش شد.

سراجی درباره اینکه آیا کادر فنی و عوامل سایپا همان لحظه به ناظر اعتراض کرد، توضیح داد: قانون می‌گوید هر مورد فوق برنامه ای مانند آتش بازی، کنسرت، پخش موسیقی و حرکات موزون که قرار است در جریان یک مسابقه رسمی برگزار شود، باید در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه به اطلاع ناظر فدراسیون برسد. ضمن اینکه طبق همین قانون ۳۰ دقیقه قبل از شروع یک مسابقه که بازیکنان برای گرم کردن وارد زمین می شوند، هیچگونه اقدامی نباید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این فیلم را برای سازمان لیگ فرستادیم و سهیل مهدی در جریان قرار گرفت. از وی تشکر می کنم که بلافاصله به ماجرا ورود کرد. وقتی تیم به تهران برگشت اعتراض رسمی خود را به حیدر بهاروند ارسال کرده و با وی تماس گرفتم. سرپرست فدراسیون هم از اینکه چگونه این اتفاق افتاده و مسئولان باشگاه میزبان قبول کرده اند چنین اقدامی انجام شود تعجب کرده و قول رسیدگی داد.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: به هر حال بهاروند و همکارانش باید صلابت و اقتدار فدراسیون را نشان بدهند. اطمینان دارم مسئولان فدراسیون روی اجرا و اعمال روح قانون تاکید دارند. این مورد یک استثنا است. البته با وجود اعتراض هایی که در حوزه داوری صورت گرفته اتفاق های خوبی نیفتاده است اما انتظار داریم در این موضوع  دقت نظر بیشتری داشته باشند .

سراجی تصریح کرد: اگر قرار باشد آیین نامه ها و قوانین فدراسیون خودمان و حتی AFC و فیفا اجرا شود، انتظار داریم سه امتیاز این بازی به سایپا تعلق بگیرد اما نمی دانم مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ می خواهند تا کجا جلو بروند. توصیه می کنم با حداکثر توان جلوی اینگونه اتفاق ها را بگیرند تا هیچ تیمی در هیچ شرایطی به خود اجازه ندهد اقدام های غیرقانونی و مختل کننده روند بازی را رقم زده و با آسیب وارد کردن به تیم میهمان سبب سردرگمی اش شود. شاید در آینده این اتفاق تکرار نشود و مسائل دیگری را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران ارشد سازمان لیگ ، فدراسیون فوتبال ، هیات های استانی، ادارات کل ورزش و جوانان انتظار داریم به این مسائل ورود کرده و مقابل این بی قانونی ها بایستند. برای اینکه سه امتیاز را به سایپا بدهند باید کمیته ای تشکیل شود و با بررسی موضوعی که خارج از چارچوب قانون رقم خورده و به تیم ما آسیب زده می توانند سه امتیاز را به سایپا بدهند.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: در آن صحنه باید ابتدا داور بازی را متوقف کرده و ناظر ورود می کرد و به داور کمک می کرد.حتی به عوامل برگزار کننده بازی هم تذکر داده نشد. باید وقفه در جریان بازی ایجاد می شد تا دود از بین برود. دو سه دقیقه بیشتر شاهد این انفجار نبودیم و پس از آن داور می توانست بازی را به جریان اندازد.

سراجی درباره نظم مالی باشگاه سایپا گفت: باشگاه سایپا در سال های اخیر به ویژه در دو سه سال اخیر با رهبری گروه خودروسازی از سوی سلیمانی، از نظم مالی، انضباط مناسب سازمانی و رفتار صحیح مدیریتی برخوردار بود. یعنی ما با بازیکن طبق مبلغ واقعی قرارداد می بندیم و برای پرداخت آن هم متعهد هستیم. به کسی بدهکاری نداریم و پول بازیکنان مان را پرداخت می کنیم. پنجره نقل و انقالاتی مان هم همیشه باز است. این نظم و انضباط در دوره ای که من هم افتخار مدیریت باشگاه سایپا را دارم دنبال می شود.

وی درباره حمایت از ابراهیم صادقی توضیح داد: وی مربی خیلی خوبی است و کادرفنی خوبی هم دارد. با نظم مالی باشگاه و بازیکنانی که امسال به سایپا اضافه شده اند هم تیم خوبی را تشکیل داده است. سایپا و کادرفنی اش همیشه به بازیکنان جوان فرصت می دهند و به آنها اعتماد دارند. به جوان ها همیشه برای بازی در لیگ برتر میدان می دهیم و امسال بازیکنان باتجربه ای مثل حسین ماهینی، محسن مسلمان را اضافه کرده ایم. صادق بارانی هم به عنوان کاپیتان تیم در کنار این نفرات باتجربه تدابیر کادرفنی و ضرباهنگ تیم را درون زمین کنترل می کنند.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: انتظار داریم نفرات جوان قدر این فرصت را بدانند. سایپا همواره لژیونرهای خوبی داشته و نفراتی مثل مسعود شجاعی، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد و علی قلی زاده جزو بازیکنانی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم از تیم ما به تیم های بزرگ تر و باشگاه های خارجی   ترانسفر شده اند. در حال حاضر هم سه بازیکن به نام های امیرعلی صادقی، حسین نخودکار و رضا رفیعی در تیم ملی داریم که برای آنها و همچنین داود مهابادی سرمربی تیم ملی جوانان آرزوی موفقیت می کنم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2adgqg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



آمار عجیب استقلال در لیگ بیستم با محمود فکری