تاریخ انتشار: 1399/09/22 21:51
کد خبر: 48739

دربی تبریز؛ این بازی تعارف ندارد!

دربی فردای تبریز را میتوان حساس‌ترین دربی چند سال اخیر دانست که حکم مرگ و زندگی را برای هر دو تیم دارد.
دربی تبریز؛ این بازی تعارف ندارد!

دربی تبریز به دربی قارداشلیق (برادری) معروف است و فوتبال ایران در سال های اخیر عادت کرده بود که این دیدار با کمترین اختلاف گل به نفع تراکتور به پایان برسد ولی خیلی کم اتفاق می افتاد که دربی به تساوی کشیده شود ولی در نیم فصل اول لیگ نوزدهم رسول خطیبی این عادت را شکست و در دیداری که همه پیش بینی میکردند برای خروج تراکتور از بحران نتیجه به نفع این تیم رقم خواهد خورد، خطیبی بازیکنان اش را با انگیزه تمام به زمین فرستاد و تراکتور را شکست داد و تبعات آن تا ماه‌ها گریبان‌گیر فوتبال تبریز شد.

در سه سال اخیر هر دو تیم تبریزی با تغییرات بزرگ راهی دربی شده اند که برای این فصل نیز در هر دو تیم این اتفاق افتاده است. لیگ هجدهم قبل از دربی تبریز فیروز کریمی از ماشین کنار گذاشته شد و یوسف بخشی‌زاده بعنوان سرمربی موقت روی نیمکت ماشین نشست و به دربی رفت و بازنده شد. در لیگ نوزدهم تراکتوری ها دنیزلی را کنار گذاشتند و با احد شیخ لاری بعنوان مربی موقت به دربی رفتند و بازنده شدند.

در دو سال پیاپی هر تیمی که با تغییر مربی به دربی رفته بود بازنده میدان بود ولی در دیدار فردا هر دو تیم با مربی موقت به بازی خواهند رفت و با تفاسیر قبلی شاید این بازی تساوی باشد و شرایط هر دو تیم گواه این است که با تساوی هر دو تیم حکم بازنده را خواهند داشت و تک امتیار به درد هیچکدام نخواهد خورد.

دربی تبریز؛ این بازی تعارف ندارد!

تراکتور با نتایج امروز لیگ برتر با شکست دادن ماشین سازی میتواند تا رده پنجم بالا بیاید و خود را از بحران خارج کند ولی یک امتیاز آنها را چندان به بالای جدول نخواهد کشاند و ماشین سازی نیز شرایط بحرانی تری نسبت به تراکتور دارد و با سه امتیاز این دیدار میتواند خود را از قعر جدول جدا کند ولی تساوی آنها را در قعر جدول بدون هیچ تغییری ماندگار خواهد کرد.

این دربی خاص تر و هیجان انگیز تر از سال های گذشته و حکم مرگ و زندگی را برای فوتبال تبریز دارد و تبریزی ها میدانند که این دیدار باید یک برنده داشته باشد تا حداقل یک تیم در بحران بماند و تساوی یعنی بحران در هر دو تیم. پس تراکتور و ماشین بدون برادری و بدون تعارف وارد این دیدار خواهند شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oq9jg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رای محرومیت واسعی هنوز به باشگاه تراکتور ابلاغ نشده است