تاریخ انتشار: 1399/09/24 11:23
کد خبر: 48622

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی توسط کارشناسان "ورزش سه" انتخاب شدند که یک تیم سه سهمیه را به خود اختصاص داده است.
 تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

بازی‌های هفته ششم لیگ برتر در شرایطی پیگیری شد که به غیر از تساوی در یک دیدار و لغو یک مسابقه، ۶ تقابل دیگر تیم‌ها برنده داشت و بهترین پیروزی برای سپاهان و با نتیجه ۴ بر صفر مقابل نساجی بود تا طلایی پوشان اصفهان با این عملکرد سه بازیکن در تیم منتخب داشته باشند.

فولاد خوزستان و صنعت نفت هم به ترتیب با برتری مقابل سایپا و گل‌گهر صدرنشین ۲ بازیکن و تیم‌های استقلال، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و تراکتور تبریز نیز یک نماینده در تیم منتخب هفته ششم دارند که اسامی آنها به همراه شرحی از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

دروازه بان

رشید مظاهری (استقلال تهران)

در شبی که استقلال فرصت ویژه‌ای داشت تا بتواند خود را به صدر جدول برساند، رشادت رشیدِ آبی‌ها و ایستادگی او مقابل خط آتش شهر خودرو ناجی شاگردان فکری شد؛ آن‌هم در شبی که مظاهری با پیراهن ناصر حجازی به میدان آمده بود و سه موقعیت مسجل گلزنی را از شاگردان مهدی رحمتی گرفت و البته تیرک دروازه هم با او یار بود و دو بار ناجی دروازه‌اش شد تا مظاهری با کلین‌شیت و دست پر و عنوان بهترین بازیکن زمین از میدان خارج شود. درخششی که هم باعث شد تا همچنان حسین حسینی را روی سکوها ذخیره مظاهری بماند و هم این‌که عنوان بهترین بازیکن هفته را در اختیار سنگربان آبی‌ها قرار دهد.

مدافعان

گئورگی ولسیانی (سپاهان اصفهان)

مدافع سخت‌کوش طلایی‌پوشان اصفهانی در روزی که شاگردان محرم نویدکیا با چهار گل حریف قائمشهری خود را گلباران کردند، یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب سپاهان بود و درخشش او در خط دفاعی سپاهانی‌ها باعث شد تا سومین کلین‌شیت پیام نیازمند در لیگ بیستم به ثبت برسد. ولسیانی به خوبی ضدحملات سرعتی نساجی برای رسیدن به گل را خنثی کرد و یک فرصت عالی گلزنی را هم از مهرداد بایرامی گرفت و نگذاشت شوت او به دروازه برسد و توپ را به کرنر فرستاد تا با یک نمایش بی‌نقص پس از شکست سنگین مقابل نفت MIS، مدافع گرجستانی سپاهان به تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

سعادت حردانی (فولاد خوزستان)

مدافع راست پیش‌تاخته فولادی‌ها هم به خوبی توانست حملات سایپایی‌ها را خنثی کنند و هم در واپسین لحظات بازی با یک نفوذ عالی به قلب دفاع خودروسازان و یک سانتر مواج تماشایی از جناح راست دفاع حریف، توپ را به کولیبالی رساند تا مدافع مالیایی فولادی‌ها تیر خلاص را به پیکره سایپا بزند. حردانیِ جوان به خوبی در ترکیب نکو برای خود جا باز کرده و در رقابت با فرزاد جعفری کفه ترازو به سوی حردانی سنگینی می‌کند تا سرمربی فولاد خیالش از سمت راست دفاع تیمش آسوده باشد. حردانی با عملکردی موفق در فاز دفاع و یک پاس گل زیبا به کولیبالی توانست خود را در ترکیب منتخب هفته جای دهد.

حسین ساکی (صنعت نفت آبادان)

مقاومت مقابل خط آتش زهردار گل گهر آن‌هم در شرایطی که حریف برای بقا در صدر جدول، نیاز مبرمی به امتیاز و کسب پیروزی دارد بدون تردید کار آسوده‌ای نیست؛ اما شاگردان پورموسوی پس از کامبک مقابل سیرجانی‌ها به خوبی از دروازه خود حراست کردند تا در خانه یک جشن بزرگ را به پا کنند. هر چند یکبار منشا از کمند دفاع نفت فرار کرد و یک سوپرگل را وارد دروازه فلاح‌زاده کرد اما در ادامه بازی درخشش خط دفاعی صنعت نفت و به‌ویژه حسین ساکی باعث شد تا دروازه فلاح‌زاده تا پایان بازی بسته بماند. ساکی بارها مقابل حملات و نفوذهای شاگردان قلعه‌نویی ایستاد و مانع از آن شد تا ضربات آن‌ها به دروازه نفت برسد و با یک نمایش عالی، هم توانست در صعود تیمش به جایگاه دوم جدول سهیم باشد و هم یکی از 11 مرد منتخب هفته باشد.

قائم اسلامی‌خواه (مس رفسنجان)

افتخار ثبت اولین گلِ لیگ برتری مسی‌ها به نام هافبک دهدشتی این تیم به ثبت رسید، اسلامی‌خواه که یکی از خریدهای تازه محمد ربیعی به شمار می‌آید، توانست روی یک ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی دروازه احمد گوهری را فرو بریزد تا طلسم گل‌نزدن های مسی‌ها در لیگ برتر شکسته شود و گلزنی اسلامی‌خواه توانست زمینه‌ساز اولین پیروزی تاریخ مس در لیگ برتر هم شود. البته مصدومیت فرصتی بیش از یک نیمه در اختیار قائم اسلامی‌خواه قرار نداد اما حضور یک نیمه‌ای او هم در ترکیب مس کافی بود تا هم یک سوپرگل را به نام خود کند و هم بارها خط دفاعی نفت را آزار دهد و یکی از بهترین بازیکنان هفته قلمداد شود.

هافبک ها:

مصطفی احمدی (آلومینیوم اراک)

 در تقابل پیکان و آلومینیوم، بیشتر هافبک‌های دو تیم درگیر بودند که این موضوع در همان چهار دقیقه ابتدایی و پس از مصدومیت شدید محسن ربیع‌خواه که در میانه میدان و جدال با بازیکن حریف برای توپ‌گیری با شکستگی نازک نی پا همراه بود، مشخص شد ولی در ادامه نیز این جدال در وسط زمین توسط تیم‌ها پیگیری شد که در بین بازیکنان، مصطفی احمدی نمایش ویژه‌تری نسبت به بقیه داشت. احمدی در نبردهای هوایی و زمینی توانست در مقایسه با هافبک‌های پیکان عملکرد بهتری ارائه دهد و نگذارد آنها بازی‌سازی زیادی انجام دهند و از سوی دیگر در انتقال توپ از عقب به جلوی زمین خوب کار کرد تا این عملکرد او را در بین ۱۱ بازیکن برتر هفته قرار دهد.

محمدرضا حسینی (سپاهان اصفهان)

یکی از بازیکنان کم‌نوسان ترکیب سپاهان در فصل اخیر، بدون‌تردید محمدرضا حسینی بوده است؛ او چه در زمان قلعه‌نویی و چه در دوره نویدکیا با تمام توان تلاش کرده تا بتواند برای تیمش مثمرثمر باشد. او این هفته یک سوپرگل را از خود به ثبت رساند و با نفوذ سرعتی از سمت راست زمین موقعیت خطرناکی برای تیمش خلق کرد و توانست با یک شلیک تماشایی توپ را وارد دروازه نساجی کند و یکی از چهار گل تیمش را به ثمر برساند. حسینی که تنها 60 دقیقه برای تیمش به میدان رفت، بارها شهباززاده و استنلی کی‌روش را هم در موقعیت گلزنی قرار داد که آن‌ها نتوانستند موقعیت‌سازی حسینی را به گل بدل کنند اما حضور پر جنب و جوش محمدرضا حسینی در زمین باعث شد تا او نیز در جمع منتخبان هفته ششم قرار گیرد.

فرشاد احمدزاده (فولاد خوزستان)

پس از یک گل زیبا با ضربه سر به استقلال، هافبک سابق پرسپولیس بازهم در ترکیب فولادی‌ها درخشید و این‌بار با یک شلیک مهارنشدنی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا دومین گل خود در لیگ بیستم را این‌چنین زیبا به ثمر رسانده باشد؛ احمدزاده که به خوبی یکی از ضلع‌های کلیدی پازل ترکیب فولاد به شمار می‌رود و جواد نکونام نیز حساب ویژه‌ای روی او در ترکیب تیمش باز کرده، به خوبی مزد اعتماد سرمربی جوان فولاد را داده و تاکنون در لیگ بیستم یکی از بهترین‌های تیمش بوده است. به جز گلزنی، فرشاد احمدزاده درخشش چشمگیری در سمت راست تیمش داشت و بارها خط دفاعی سایپا را از هم پاشاند و موقعیت‌سازی کرد تا با یک کارنامه موفق در هفته ششم بتواند خود را در جمع 11 مرد منتخب هفته جای دهد.

مهاجمان:

محمد قنبری (تراکتور):

هافبک فصل گذشته تیم خوشه طلایی ساوه سرانجام توانست توانایی خود را با پیراهن تراکتور نیز نشان دهد. او که در پست های مختلف امکان بازی دارد، در دقیقه ۷۴ وارد زمین شد و ۲۰ دقیقه پس از تعویض، گل پیروزی بخش تی تی ها را به ثمر رساند و مثل محمد عباس زاده، با بوسه به لوگو، این گل سه امتیازی را جشن گرفت. قنبری که هم پست ستاره های تراکتور است، برای قرارگیری در ترکیب کار بسیار سختی خواهد داشت.

مهدی زبیدی (صنعت نفت آبادان)

وینگر ریزنقش و سرعتی نفتی‌ها با اعتماد پورموسوی از ابتدای دوئل با گل‌گهر در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت تا بتواند وقت بیشتری برای نشان دادن توانایی‌های خود داشته باشد؛ هر چند زبیدی روی دو گل تیمش نتوانست نقش‌آفرینی ویژه‌ای را ایفا کند اما بارها با نفوذ از جناحین توانست خط دفاعی گل‌گهر را تحت تاثیر قرار دهد و با دوندگی بالا و خستگی‌ناپذیری خود برای تیمش موقعیت‌سازی متعددی داشت. نمایش خوب زیبدی مقابل شاگردان قلعه‌نویی احتمالا باعث خواهد شد تا در بازی‌های آینده نیز پورموسوی به وینگر ریزنقش خود فرصت بیشتری را برای بازی بدهد، چرا که او به خوبی با عملکرد موفق مقابل گل‌گهر توانست توانایی‌اش را نشان بدهد و یکی از 11 بازیکن منتخب هفته ششم نام گیرد.

سجاد شهباززاده (سپاهان اصفهان)

خیز بلند مهاجم خوش‌تکنیک سپاهان برای کسب کفش طلایِ لیگ بیستم است؛ او برای رسیدن به رویای خود، یک نمایش فوق‌العاده را مقابل نساجی از خود نشان داد و توانست با دبل در گلزنی، نقش اول را در پیروزی پرگل طلایی‌پوشان مقابل حریف قائمشهری خود ایفا کند. شهباززاده یکبار از میانه زمین خودش را با دریبل‌های پی در پی به قلب دفاع نساجی رساند و توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل دوم خود را نیز با استفاده از قد و قامت بلندش، روی یک ارسال زیبا از سوی محمدرضا خلعتبری وارد دروازه نساجی کرد تا دو گام مهم به سوی آقای گلی لیگ بیستم بردارد. شهباززاده با این درخشش ویژه خود در ترکیب سپاهان، هم کادرفنی را به ادامه فصل بسیار امیدوار کرد و هم توانست یکی از بهترین بازیکنان هفته ششم لیگ باشد و نامش را در جمع منتخبان هفته نیز جای دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yo7pe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 منتخب هفته چهارم لیگ برتر  انتخاب شد