تاریخ انتشار: 1399/09/27 17:18
کد خبر: 48364

محاسبه پاداش قهرمانی در گران‌ترین بازی تاریخ پرسپولیس

پرسپولیس بابت پیشروی در لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به فینال این مسابقات، تا همین حالا حدود سه میلیون دلار درآمدزایی داشته که این رقم سر جای خودش محفوظ است.
محاسبه پاداش قهرمانی در گران‌ترین بازی تاریخ پرسپولیس

با این وجود در صورت برتری برابر اولسان هیوندای در بازی نهایی و کسب عنوان قهرمانی، حداقل چهارونیم میلیون دلار دیگر به این عدد اضافه خواهد شد. دو میلیون دلار پاداش قهرمانی است و دوونیم میلیون دلار دیگر ورودی جام‌جهانی باشگاه‌ها که  طبعا در اختیار تیم قهرمان و نماینده آسیا قرار می‌گیرد. نکته اینجاست که در صورت پیشروی در جام‌جهانی باشگاه‌ها، این رقم می‌تواند افزایش هم پیدا کند. به هر جهت اما روشن است که پیروزی در بازی عصر شنبه به تنهایی دست‌کم چهارونیم میلیون دلار ارزش دارد و همین مساله این مسابقه را تبدیل به گران‌ترین بازی تاریخ پرسپولیس می‌کند. حالا می‌شود با تبدیل این جایزه دلاری به معادل ریالی، چند محاسبه ساده انجام داد.

در صورتی که قیمت دلار را 26 هزار تومان در نظر بگیریم، ارزش بازی شنبه برای سرخپوشان حدود 117 میلیارد تومان خواهد بود. به این ترتیب اگر بازی در وقت معمول به پایان برسد، هر دقیقه از 90 دقیقه آن ارزشی معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان پیدا می‌کند و طبعا هر ثانیه از بازی بیش از 21 میلیون تومان می‌ارزد. این یعنی اگر زمان صرف‌شده برای پرتاب یک اوت تقریبا پنج ثانیه باشد، اوت مورد نظر برای برنده صد میلیون تومان آورده مالی دارد! اخیرا حتی توجه کره‌ای‌ها هم به این عدد و رقم جلب شده؛ در نتیجه وقتی پاداش مورد نظر برای آنها هم جذابیت دارد، طبیعی است که فوتبال ایران با اقتصاد فقیر و ورشکسته‌اش چقدر باید تشنه دریافت این پول باشد.

در صورت قهرمانی پرسپولیس، این چهارونیم میلیون دلار با سه میلیون دلار قبلی جمع‌شده و رقمی هفت‌ونیم میلون دلاری را می‌سازد که به پول ایران 195 میلیارد تومان خواهد شد و شاید معادل دو سال بودجه پرسپولیس باشد. این پول قطعا بسیاری از مشکلات سرخپوشان را حل می‌کند؛ در نتیجه امیدواریم نماینده کشورمان روز شنبه پیروز دیدار با اولسان هیوندای باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pbeq6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ رئیس فقط خودتی آقای کی روش، بقیه ادای تو را در می آورند!/ بی احترامی یا بی تفاوتی به فینال آسیا؟!