تاریخ انتشار: 1399/09/28 14:28
کد خبر: 48298

استقلال، فینال لیگ کشتی را بهم ریخت

اقدام اعتراض آمیز استقلالی ها در فینال لیگ کشتی، بعد از تماس رییس فدراسیون کشتی با مدیرعامل استقلال خنثی شد.
استقلال، فینال لیگ کشتی را بهم ریخت

فینال بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد که با حضور استقلال به نظر می رسید نسبت به سال های قبلی داغ و جذاب تر دنبال شود، حواشی فراوانی داشت. بعد از اینکه صبح دیروز استقلال با شکست هیات کشتی قائمشهر و بازار بزرگ ایران با شکست دانشگاه آزاد به فینال رسیدند، عصر دیروز قرار بود از ساعت 17 فینال با حضور خیلی از چهره های مدعی در دو تیم استارت بخورد.

با اینکه خیلی ها شانس بازار بزرگ ایران، قهرمان چند دوره قبلی لیگ برتر را بیش از استقلال می دانستند، اما آبی ها هم با توجه به در اختیار داشتن چند کشتی گیر سرشناس و حضور رضا یزدانی در راس کادرفنی خود ناامید نبودند.

البته پیش آغاز مرحله نهایی، استقلال با بدشانسی های زیادی مواجه شد که اعتراض کادرفنی این تیم را به همراه داشت. یونس امامی، یکی از ملی پوشان استقلال به خاطر شکستگی بینی در حین تمرین، حضور در فینال را از دست داد؛ اگرچه مربیان استقلال اعتقاد داشتند او می تواند در فینال به کمک تیمش بیاید.

از سوی دیگر امیرمحمد یزدانی در حالی در ترکیب تیم اعزامی به صربستان قرار داشت که با مثبت شدن تست کرونای خود حضور در این رقابت ها را هم از دست داد. استقلالی ها که از ابتدا به غیبت یزدانی در فینال لیگ برتر به خاطر اعزام به صربستان اعتراض داشتند، گویا از او دعوت کرده بودند تا مجدد تست کرونا بدهد که این کشتی گیر هم این موضوع را قبول نکرده بود. مصدومیت اسماعیل نجاتیان و کرونایی شدن امیر محمدی و عرفان جعفریان هم از دیگر بدشانسی های استقلالی ها قبل از حضور در فینال لیگ بود.

همه این عوامل دست به دست هم داد تا استقلالی ها خواهان به تعویق افتادن فینال لیگ باشند و از غیبت دو کشتی گیر خود در تمرینات هم به فدراسیون شکایت کنند؛ شکایتی که راه به جایی نبرد.

دیروز استقلال با وجود غیبت چند کشتی گیر خود خیلی مقتدرانه توانست هیات کشتی قائمشهر را در نیمه نهایی شکست دهد و راهی فینال شود. رضا یزدانی، سرمربی این تیم هم در کنار تشک حضور داشت و کشتی گیران خود را هدایت می کرد.

اما عصر دیروز وقتی همه انتظار داشتند یک فینال داغ و جذاب را ببینند؛ با لیست عجیب استقلال برای حضور در این مسابقه مواجه شدند. کادرفنی این تیم 4 وزن را خالی کرده بود و قصد داشت با 6 کشتی گیر در فینال حاضر شود. حتی شنیده می شود سه کشتی گیر استقلال هم قرار است روی تشک بیایند و کشتی نگیرند! این شوک به مسئولان برگزاری مسابقه بود که آنتن شبکه سه را برای پخش فینال مسابقات گرفته بودند و با برگزاری سه کشتی از 10 کشتی، مسابقه اصلا شبیه به فینال نمی شد.

رضا یزدانی که در اعتراض به عدم رسیدگی فدراسیون به شکایت استقلال چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود، حتی خودش در سالن حضور نداشت و به نشانه قهر محل برگزاری مسابقات را ترک کرده بود! تماس تلفنی مسئولان سازمان لیگ با او هم فایده ای نداشت. البته به نظر می رسید از ظهر دیروز رضا یزدانی چنین تصمیمی را گرفته بود چون برخی مسئولان برگزاری جلسات چند دقیقه ای را با او در گوشه سالن برگزار کردند.

در این میان علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در سالن مسابقات حاضر شد و با عصبانیت مربیان استقلال را تهدید کرد که هر کشتی گیری که روی تشک حاضر نشود، با دو سال محرومیت مواجه خواهد شد! او حتی اعلام کرد مربیان استقلال نیز با این کار محروم می شوند. رییس فدراسیون کشتی که مسعود مددی، مدیرعامل استقلال را هم در جریان این اتفاقات گذاشته بود، با این صحبت ها توانست شرایط را 180 درجه بازگرداند.

استقلالی ها قبل از شروع فینال حاضر شدند لیست خود را تغییر داده و همه اوزان را پر کنند. مربیان تیم ملی هم که در سالن حاضر بودند، کشتی گیران را متقاعد کردند که روی تشک بروند، اما گرم نکردن کشتی گیران سبک وزن استقلال باعث شد مسابقات اوزان پایین کمی دچار بی نظمی شود. در غیاب رضا یزدانی، دو مربی مسن استقلال یعنی هاشم حبیبی و محمود اسماعیل پور در کنار تشک حاضر شده بودند و کشتی گیران را هدایت می کردند.

جالب تر اما اینجا بود استقلالی ها که خودشان را از پیش باخته می دانستند و شکست را با خالی کردن چند وزن خود قبول کرده بودند، سه بر دو از بازار بزرگ پیش افتادند و حتی به قهرمانی هم امیدوار شدند، اما در نهایت این بازار بزرگ بود که با داشتن مهره های قدرتمند در اوزان بالا همچون حسن یزدانی توانست جام قهرمانی را از آن خود کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277wo6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکن استقلال نباید سر هوادار منت بگذارد